Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
361/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on mennyt monella puurot ja vellit sekaisin.

Tietysti saa haluta seksiä.

Kysymys kuuluikin, että miksi syötetään sellaista kuvaa, että pitäisi haluta. Tai että nämä haluavat ovat jonkinlaisia ihannenaisia, joiden kaltaiseksi muiden pitäisi pyrkiä.

ap

En ole huomannut että painostettaisiin, mutta jos aikoo nauttia seksuaalisuudestaan vielä vaihdevuosien jälkeen niin siihen on oma-aloitteisesti virittäydyttävä, koska tunnetasolla ei ole enää samaa pakottavaa tarvetta tai se on heikompi että pitää laueta orgasmiin, vaikka fyysisesti ei ole kadonnut mihinkään. Jotta voi olla että seksuaaliterapeuttien viesti on ymmärretty väärin siltä osin kuin ovat kannustaneet nauttimaan seksuaalisuudesta vielä vaihdevuosien jälkeenkin, koska kaikkea ei suinkaan ole menetetty. 

Kyllä. Käytännössä seksin tarve on poissa. Itse en ymmärrä miksi se pitäisi keinotekoisesti ylläpitää, mutta siihen on konstinsa. Suosittelen kuitenkin tässä kohtaa pohdiskelemaan perinpohjaisesti _miksi_ haluaa jatkaa väkipakolla seksielämäänsä jos se ei kiinnosta, mikä on se motiivi taustalla. Ja etenkin onko se oma, toisen vai yhteiskunnan luoma illuusio.

Vierailija
362/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pidä pillusi kirjoitti:

samat akat valittavat kun ei ole läheisyyttä tai mies löysi antavamman

Mikä ihmeen läheisyys? Luuletko että suomalainen mies kykenee tarjoamaan jotain läheisyydeksi kutsuttua mitä voisi sitten kaivata? Ei ole kokemusta, en tiedä mistä puhut, mutta en kaipaa sitäkään kun on yhtä tuntematon käsite kuin 120 miljoonaa euroa tilillä.

En luule vaan tiedän. Minullakin on ihan suomalainen mies, jonka kanssa läheisyyttä on riittänyt jo 55 vuotta. Seksiäkin vielä kerran viikossa. Ihme yleistys sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään pakko olla halukas. Pitää toki muistaa se että jos on suhteessa ja miehellä on halut tallella, niin siinä vaiheessa saattaa alkaa parisuhde kärsimään aika pahasti.

Miksi juuri haluttomuutta tulisi ns hoitaa? Biologiahan on haluttoman puolella! Jos ikääntyvällä ihmisellä on yhä liikaa libidoa, tulee hakea jarrua! Miehen sperma ei ole enää ikääntyessä priimaa, ja naiset eivät edes hedelmöity; ei ole ainuttakaan biologista syytä jatkaa loputonta hinkkausta.

Tämähän se luonnollinen ratkaisu olisi keski-ikäisten turhiin avioeroihin ja sen myötä vanhuuden yksinäisyyteen. Mutta ei, koska paneminen!

Vierailija
364/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään pakko olla halukas. Pitää toki muistaa se että jos on suhteessa ja miehellä on halut tallella, niin siinä vaiheessa saattaa alkaa parisuhde kärsimään aika pahasti.

Miksi juuri haluttomuutta tulisi ns hoitaa? Biologiahan on haluttoman puolella! Jos ikääntyvällä ihmisellä on yhä liikaa libidoa, tulee hakea jarrua! Miehen sperma ei ole enää ikääntyessä priimaa, ja naiset eivät edes hedelmöity; ei ole ainuttakaan biologista syytä jatkaa loputonta hinkkausta.

Tämähän se luonnollinen ratkaisu olisi keski-ikäisten turhiin avioeroihin ja sen myötä vanhuuden yksinäisyyteen. Mutta ei, koska paneminen!

Suurin osa ihmisistä on (valitettavasti) naimisissa/parisuhteessa sen panemisen takia, mikä kieltämättä on objektiivisesti ajateltuna täysin naurettavaa. Tällä palstalla aina kauhistellaan aseksuaaleja, tai pelkästään kiintymyssuhteita, ja tuhahadellaan, että ei sellainen suhde käy, on kuin oltaisiin _kämppiksiä_. Vaan kun suurin osa kohtaa elämässään sen kämppisiän, miten sitten suu pannaan? Kenen kanssa kämppistellään sellaiset viimeiset 30-40 vuotta kun alapään kutka onkin ohi?

Vierailija
365/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin seksin 39 vuotiaana. Ei huvittanut yhtään. Olen 60 ja 21vuotta ilman seksiä. Mielestäni seksihommat kuuluvat nuorille ja kauniille. Vanhempien, lihavien seksiasiat, tuntuvat jotenkin niin groteskilta ja iljettäviltä.

Minä olen 60v nainen. En ikinä kehtaisi edes ajatella seksiä. Media täynnä, kauniita, nuoria. Kuka meitä, vanhoja kurppia huolisi? Suomessa 50+ , ovat jätettä.

Niin ja kun se kuusikymppinen ukko kiitenkin haluaa sankyynsä sen täydellisen timmin pimatsun. Ainakin minä sain henkisestä väkivallasta ja lyttäämisestä tarpeekseni parisuhteissa. Mies ei halua nähdä alasti kuin pilkatakseen ja häpäistäkseen. Ei kiitos. Harrastakaa te masokistit seksiä, mutta itseäni ei kiinnosta.

Kaikki miehet eivät ole kusipäitä.

Mun mieheni ei ole koskaan sanonut minulle/minusta rumasti tai pahasti. Aina ollut arvostava ja rakastava. Vieläkin vaikka olen saanut muutaman kilon lisää ja kivut painaa kroppaa kumaraan.

Meille seksi on rakkaudenosoitus, ei sadismia eikä masokismia.

Normaaleja ihania miehiäkin on olemassa!!

Vierailija
366/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.

Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.

Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.

Oletko koittanut selvittää mistä hiipuva libido johtuu ja voisiko sen saada takaisin? 

Miksi se pitäisi saada takaisin?

Jos asialle voidaan tehdä jotain, se varmasti lisäisi läheisyyttä aviomiehesi kanssa. Toki on ymmärrettävää, että kun haluja ei ole, seksiä ei harrasteta, mutta eikö ihanteellisessa tilanteessa kumpikin haluaisi seksiä? Nainen ei ole tietenkään mikään seksikone, mutta seksi on kyllä sen verran olennainen osa avioliittoa, että ainakin kannattaa yrittää korjata tilanne, jos mahdollista.

Ei. Ei naisen tarvitse enää 50+ ikäisenä syödä lääkkeitä sen takia, että mies saisi tyydytyksen. Jos mies ei sitä kestä, niin senkus lähtee kävelemään.

Nainen voi syödä hormoneja jos HÄN ITSE niin haluaa mutta jos ei halua, niin ei tarvitse eikä KENENKÄÄN pidä niitä myöskään tyrkyttää.

Mä en kiitos vaan halua enää olla fyysisesti läheinen mieheni kanssa. En kaipaa sitä elämän aluetta tippaakaan. Nukumme eri huoneissa ja meillä on omia harrastuksia.

Miksi te olette vielä nsimidissa? Rahan takia? Hyi hitto, en koskaan voisi olla vsin maksettu piika

Vierailija
367/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.

Mä en ihmettele yhtään. Mieheni voi kävellä vaikka tänä iltana pois tästä liitosta. Ymmärrän häntä, jos tekee sen ratkaisun. Mutta omasta mielestäni myös minä saan olla minä hiipuvan libidoni kanssa, enkä väkisin yrittää olla jotain muuta.

Oletko koittanut selvittää mistä hiipuva libido johtuu ja voisiko sen saada takaisin? 

Jos asialle voidaan tehdä jotain, se varmasti lisäisi läheisyyttä aviomiehesi kanssa. Toki on ymmärrettävää, että kun haluja ei ole, seksiä ei harrasteta, mutta eikö ihanteellisessa tilanteessa kumpikin haluaisi seksiä? Nainen ei ole tietenkään mikään seksikone, mutta seksi on kyllä sen verran olennainen osa avioliittoa, että ainakin kannattaa yrittää korjata tilanne, jos mahdollista.

Ei. Ei naisen tarvitse enää 50+ ikäisenä syödä lääkkeitä sen takia, että mies saisi tyydytyksen. Jos mies ei sitä kestä, niin senkus lähtee kävelemään.

Nainen voi syödä hormoneja jos HÄN ITSE niin haluaa mutta jos ei halua, niin ei tarvitse eikä KENENKÄÄN pidä niitä myöskään tyrkyttää.

Mä en kiitos vaan halua enää olla fyysisesti läheinen mieheni kanssa. En kaipaa sitä elämän aluetta tippaakaan. Nukumme eri huoneissa ja meillä on omia harrastuksia.

Miksi te olette vielä nsimidissa? Rahan takia? Hyi hitto, en koskaan voisi olla vsin maksettu piika

Eri, mutta miten niin? Missä sanottiin että hän saa mieheltä rahaa? Asuin 20 ensimmäistä vuotta äitini ja isäni kanssa, eikä meillä ollut seksisuhdetta. Ajatella.

Vierailija
368/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap.

En kaipaa seksiä enää yhtään. En hyvää enkä huonoa. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta?

Seksi oli kivaa silloin kun sitä halusi. Ei väkisin väännettynä.

Koska se haluttomuus onvaijdevuosien aiheuttamaa.

Niin? Vaihdevuodet on normaali naisen elämään kuuluva asia. Ei sitä kuulu medikalisoida.

Vierailija
369/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mikään ei saisi muuttua. Ei edes seksihalut. Suorastaan syyllistetään, jos ei halua tehdä asialle mitään. Monet naiset jäävät erottuaan tai leskeydyttyään vapaaehtoisesti yksin, vaikka tilaisuuksiakin olisi.

Ja se on ihan ok ykdin rläville.

Mutta parisuhteessa jos lopettaa yksin läheisyyden jää toinen ilman. Eikä se ole oikein kumppania kohtaan. Haluttomat erotkaa reilusti ensin ja aloittakaa selibaatti vasta sitten!

Vierailija
370/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mikään ei saisi muuttua. Ei edes seksihalut. Suorastaan syyllistetään, jos ei halua tehdä asialle mitään. Monet naiset jäävät erottuaan tai leskeydyttyään vapaaehtoisesti yksin, vaikka tilaisuuksiakin olisi.

Mutta parisuhteessa jos lopettaa yksin läheisyyden jää toinen ilman. Eikä se ole oikein kumppania kohtaan. Haluttomat erotkaa reilusti ensin ja aloittakaa selibaatti vasta sitten!

Tai sitten tosiaan sitä jarrua sille vanhalle himoköyrijälle. Muussa tapauksessa tulee yksinäinen vanhuus papalle.

Vierailija
371/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta. Tilanteeseen tyytymätön erotkoon. Ei haluttoman tarvitse rynnätä tekemään päätöstä toisen puolesta. Ehkä se tilanne on sille toiselle ihan fine?

Vierailija
372/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa minulle, haluttomalle ja mahdollisesti aseksuaaliselle, että minkälaista on upea seksi? Haluaisin niin kovasti kokea sen mitä aina hehkutetaan, mutta ei, ei vaan kiinnosta tai oikein tunnu miltään.

N34

Eipä se sen erikoisempaa ole, mitä jo tiedät.

Sisään, ulos, sisään, ulos, pruits.

Ei se normaalille naiselle mitään ilotulitusta tuota. Olet ihan normaali, et mikään erikoisseksuaali.

Ainoastaan jos on kiimassa, sitä haluaa enemmän, mutta samaa nykimistä se silti on.

Parempi kun unohtaa koko yhdyntätouhun ja käyttää omaa sormea, saa ainakin orgasmin.

Ei juma.... Ymmärtän hyvin ettei seksi tai läheisyys kiinnosta jos se on tuollaista!

Penetraatio on vain ehkä 1/10 koko rakastelusta. Jos ei ole kokemut sitä muuta ei tietenkään ymmärrä miten hyvää läheisyys voi olla

Vierailija
373/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas typerää provoilua tässä ketjussa. Oon samaa mieltä, että halu on korvien välissä. Mulla alkoi vaihdevuodet pari v sitten ja aloitin melkein saman tien hormonikorvaushoidon. Olen kärsinyt runsaista kuukautisista ja kivuista ja päätin, että vaihdevuosista en kärsi.

Seksi on tietyllä lailla vapautunut vaihdevuosien ansiosta kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista. Me käytettiin kondomia viimeinen 10 vuotta kun tajusin, että hormonit oli latistaneet libidoani pari vuosikymmentä.

Seksi lisää halukkuutta - se taas huomattiin viime viikkoisen mökkiloman aikana kun seksiä oli päivittäin useamman kerran. Eikä meillä koskaan ole ollutkaan paria viikkoa pidempää taukoa koska me molemmat todella nautitaan seksistä ja mielihyvän tuottamisesta toiselle.

Vierailija
374/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap.

En kaipaa seksiä enää yhtään. En hyvää enkä huonoa. Kun menkat ja ovikset loppui, loppui halutkin ihan kokonaan. En ymmärrä miksi minun pitäisi väkisin tehdä hommaa, johon en tunne lainkaan halukkuutta?

Niin. Biologia kertoo että lisääntymisaika on ohi.

Ja nainen ei ole viosikymmeniin ollut enää biologiseen kelloon sidottu.

Itse ainakin sit kun vaihdevuodet pukkaa päälle, haen oireisiin avun, en halua haluttomaksi ja kuivaksi rusinaksi.

Vierailija
375/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee ketju 😭 Toivottavasti kuolen nuorena, en haluu elää ilman mun sexuaalisuutta! Mua ei edes ole olemassa ilman sitä!

Vierailija
376/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta ei kai ole keneltäkään pois jos on. Itsellä on tarkoitus harrastaa seksiä loppuun saakka. Se on muutenkin parisuhteen liima. N45

Vierailija
377/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava ajatus. Pitkässä, vuosikymmenten liitossa tulee kuivia kausia ja tilanne muuttuu ja elää. Olisipa varsinainen neronleimaus, jos seksuaalisesti väsähtänyt eroaisi, koska se on "reilua sitä toista kohtaan", joka omasta puolestaan ottaa tilanteen ihan kypsästi ja ymmärtäväisesti, koska RAKASTAA sitä toista. Mutta ei, romukoppaan vaan liitto, jos halut ei jossain vaiheessa kohtaa.

Vierailija
378/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ap.

Niin. Biologia kertoo että lisääntymisaika on ohi.

Ja nainen ei ole viosikymmeniin ollut enää biologiseen kelloon sidottu.

Itse ainakin sit kun vaihdevuodet pukkaa päälle, haen oireisiin avun, en halua haluttomaksi ja kuivaksi rusinaksi.

Jos on kipuja, masennusta tms, ymmärrän hyvin. Mutta siksi, että olet miehille soiva peli? Itse käytän hormoneja, eivätkä ne halua palauttaneet, vain fyysiset oireet poistuivat. En yhäkään halua enää seksiä.

Vierailija
379/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä ole. En minäkään ole. ( Tai voisin olla, ei piian ammatissa mitään häpeämistä ole).

Meillä on ollut hyvä avioliitto. Lapset on saatu ja kasvatettu aikuisiksi. Nyt on meidän omien elämiemme ja harrastustemme vuoro.

Vierailija
380/2165 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhee ketju 😭 Toivottavasti kuolen nuorena, en haluu elää ilman mun sexuaalisuutta! Mua ei edes ole olemassa ilman sitä!

Nykyihmisen prototyyppi! Kuolen 😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi