Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Onneksi kirjoitetaan naisista joille seksi on mielekästä ja tärkeää. Seksikammoisia ei tarvitse mediassa nostaa. Heidän tiedetään edustavan valtaväestöä. Me vaihdevuosi-ikäiset naiset, jotka nauttivat pitkistä ja rajuistakin seksiaktista, joudumme aina näiden aseksuaalien luomien ennakkoluulojen kärsijöiksi. Oli tosi vaikea löytää +50 ikäisenä sinkkuna uusi kumppani, kun lähtökohtaisesti miehillä on se käsitys ettei tämän ikäisen kanssa ole seksielämää. Onneksi löytyi ennakkoluuloton ikäiseni mies, joka on kaltaiseni tunteja rakastelusta nauttiva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kristillisyyden jälkeisessä maailmassa elämällä ei ole muuta tarkoitusta kuin seksin harrastaminen. Onpahan edes "kivaa" matkalla ikuiseen kadotukseen.
Miten se menikään, menkää ja täyttäkää maa tms. Toki kunnon kristitty voi välttää kadotuksen ja seurata jumalaa muumimukimenetelmällä.
Oletteko kaikki haluttomat yksineläjiä, vai mitä puoliso on tuumannut, kun kioski menee kiinni lopullisesti?
Mulla on kovat halut. Seksiä joka päivä. Käy teitä sääliksi. Ettekö ole ikinä nauttineet vai onko joku tunarimies syypää tuohon? Miksi olette niin surkeassa suhteessa? Mammona ja kulissit? Typerää.
Haluilla ei ole virkaa jos on yksin. Jos teillä on mies, haluttomuus on väkivaltaa miestä kohtaan ja omankin elämänne ja terveytenne haaskaamista.
Hormoneja on typerä pelätä. Niitä annostellaan nykyään kerran viikossa suihkaisemalla käsivarteen. Yöuni paranee, hiustenlähtö loppuu, iho elpyy, lihominen pysähtyy.
Koska seksuaalisuus on voimavaroja, nautintoa ja iloa tuova elämän osa-alue.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän juontaa pohjimmiltaan siihen, että miesten on pakko saada seksiä hautaan asti ja siksi naisten pitäisi väkisin haluta seksiä vaikka toinen jalka olisi jo haudassa ja kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Elämässä on oikeasti niin paljon kaikkea mielenkiintoisempaa kuin seksi, ällöttää että sitä tuputetaan naisille ihan joka iässä.
Juu miehethän niitä naisten- ja iltapäivälehtijuttuja aiheesta jatkuvasti kirjoittaakin.
Kyllä tämä on rouvat ihan teidän omaa juttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne halut mihinkään "vaihdevuosissa" lähde, dementian takia ei vain muista.
Kyllä ne aika monelta lähtee. Toki estrogeenilisätuherot kostuvat vaikka maailman tappiin. Onko siinä sitten mitään mieltä, se on asia aivan erikseen.
Niin lähtee. Hormonihoidoilla niitä pitkitetään keinotekoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristillisyyden jälkeisessä maailmassa elämällä ei ole muuta tarkoitusta kuin seksin harrastaminen. Onpahan edes "kivaa" matkalla ikuiseen kadotukseen.
Miten se menikään, menkää ja täyttäkää maa tms. Toki kunnon kristitty voi välttää kadotuksen ja seurata jumalaa muumimukimenetelmällä.
Melko rujoa kuvitella, että seksiä vain lisääntymistarkoituksessa tehtäisiin. Jos noin luulee, ei tiedä homman hienouksista eikä seksin hyödyistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi erotilastot ovat niin korkeita.
Onneksi ymmärsin lähteä ajoissa pois seksittömästä liitosta ja löysin kiihkeän kumppanin.Kyllä hänestäkin kiihkys katoaa kun ikää tulee lisää ja hormonitoiminta loppuu. Sitten vaihdat varmaankin taas nuorempaan, eikö?
En vaihranut nuorempaan, vaan halukkaampaan. Ja mistä minä tiedän jos omat halut häviääkin yhtäkkiä.
Mutta halukkaana on karmeaa olla haluttoman kanssa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne halut mihinkään "vaihdevuosissa" lähde, dementian takia ei vain muista.
Kyllä ne aika monelta lähtee. Toki estrogeenilisätuherot kostuvat vaikka maailman tappiin. Onko siinä sitten mitään mieltä, se on asia aivan erikseen.
Kylläpä käytät ikäviä haukkumasanoja toisista ihmisistä.
Haluaisin hyvää seksiä usein, mutta tuli ero ja nyt olen ilman. Sitä jään exästä kaipaamaan. Olen jo 53v ja olen täältä palstalta lukenut, että olen jo ihmiskunnan sakkaa, joten seksit taisi jäädä loppuelämäksi. Kuka sitä haluaisi näin "vanhaa" naista.
Itseä lakkasi seksi kiinnostamasta jo parikymppisenä. Teininä vielä kiinnosti, sitten kyllästyin. Kyllästyn yleensäkin äkkiä asioihin ja kiinnostun kaikista uusista jutuista. Onneksi mielenkiintoisia asioita maailmassa riittää. Liekö korkea äo sitten tähän syynä. Mensan virallisen testin mukaan kuulun pariin älykkäimpään prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitäisi pysyä miehen käytettävissä elämänsä loppuun asti. Ei kiinnosta minua halukkuus eikä seksi. Sellaista hormonia en tarvitse, että se vaiva jatkuu. Minua kiinnostaa ihan muut jutut kuin seksit ja miehet.
Niin? Sinä saat keskittyä ihan mihin haluat, mutta onko se jotenkin sinulta pois, jos toiset ovat halukkaita?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kovat halut. Seksiä joka päivä. Käy teitä sääliksi. Ettekö ole ikinä nauttineet vai onko joku tunarimies syypää tuohon? Miksi olette niin surkeassa suhteessa? Mammona ja kulissit? Typerää.
Haluilla ei ole virkaa jos on yksin. Jos teillä on mies, haluttomuus on väkivaltaa miestä kohtaan ja omankin elämänne ja terveytenne haaskaamista.
Hormoneja on typerä pelätä. Niitä annostellaan nykyään kerran viikossa suihkaisemalla käsivarteen. Yöuni paranee, hiustenlähtö loppuu, iho elpyy, lihominen pysähtyy.
Minulla on ainakin aiemmin ollut hyvinkin vilkas ja tyydyttävä seksielämä, mutta vaihdevuosien myötä kaikki kiinnostus katosi ja jälkikäteen ajateltuna se oli helpotus, kun seksi ei enää hallitse ajatuksia. Olen parisuhteessa, itseäni vanhempaa puolisoa ei onneksi haittaa. Jos alkaa haittaamaan, hän on vapaa lähtemään. Mitään muita vaihdevuosioireita ei ole ollut.
ap
Mullakaan ei enää usein ole haluja (55 v). Samaan aikaan myös ikuinen ujouteni on hälvennyt. En tiedä, liittyvätkö asiat yhteen.
Jos haluaa rakastella niin sitten haluaa. Oliko muita typeriä kysymyksiä, ap?
Vierailija kirjoitti:
Koska seksuaalisuus on voimavaroja, nautintoa ja iloa tuova elämän osa-alue.
Sooloseksi kyllä, toisen kanssa harrastettu ei.
M
Vierailija kirjoitti:
Ja kohonnut rintasyöpäriski kolkuttaa ovella. Mieluumin pidän rintani ja olen sen ikäinen kuin olen.
En minä ainakaan halua keinotekoisesti pysyä "nuorempana".
Siksi koska nykyään hyväksytään kaikki muu paitsi se jos ei halua.
Kyllä hänestäkin kiihkys katoaa kun ikää tulee lisää ja hormonitoiminta loppuu. Sitten vaihdat varmaankin taas nuorempaan, eikö?