Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
81/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette parisuhteessa, niin toivottavasti otatte sen toisenkin osapuolen halut huomioon. Yksipuolinen päätös seksin lopettamisesta ei ole oikein, sillä kukaan ei saa omistaa toisen ihmisen seksuaalisuutta.

Siis mitä? Eikö jokainen päätä omasta kehostaan itse? Eikä toisen kehosta. Kykenisin kyllä sääliseksiin, mutta ei se miehestäkään kivaa ole halutonta panna.

Vierailija
82/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän neinaatte äijienne kanssa viimeiset 20 vuotta tehdä, jos ette pidä toisianne hyvänä?

Fittuilla toisillenne ja kuolla pystyyn?

Enemmänkin 40 vuotta mutta joo, hyvä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne jutut ja tarinat on suunnattu niille joita aihe kiinnostaa? Pakkohan sitä seksiä ei ole harrastaa missään vaiheessa jos ei kiinnosta.

Vierailija
84/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hieman surullista, että elämässä on yksi iso nautinnon aihe vähemmän.  Toki hyvä ettei sitä kaipaa, mutta eikö elämä olisi huomattavasti parempaa jos vaidevuosina ja pitkään sen jälkeenkin olisi vielä upeaa seksiä ja sitä myös haluaisi. Itsellä meni halut moneksi vuodeksi huonon parisuhteen vuoksi ja  viimeinen uuden rakastavan kumppanin kanssa ja tantraseksin myötä sain taas halut takaisin ja elämä on huomattavasti parempaa kuin ilman seksiä.

Haluttomuudessa on se juju, että yleensä ei sitä seksiä kaipaa ja elämä on silloin parempaa ilman seksiä. 

Juurikin tämä! Kumma, kun joidenkin on niin vaikea ymmärtää ihmistä, joka ei ole koskaan välittänyt koko touhusta. Kaltaisiani pilkataan ja nauretaan kuinka elämäni on muka tyhjää ja tylsää. Enkä todellakaan itse tunne noin. Nimenomaan helpompaa ja kevyempää, kun tein vuosia sitten päätöksen viettää elämäni ilman fyysistä kontaktia, koska se ei ole ollut koskaan oma juttu enkä juurikaan tunne vetoa kehenkään.

Vierailija
85/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin seksin tässä jo vaihdevuosia odotellessa, miehet on omahyväisiä sikoja.

Jaana 22v.

Vierailija
86/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: No ei pidä, jos haluaa kitua ja kärsiä ja kiduttaa miestään ja koko perhettään ja jäädä yksin.

Ai että miehen pitämiseksi pitäisi harrastaa haluttomana seksiä tai sitten syödä syöpäriskiä nostavia hormoneja? Eivät miehet ole sen arvoisia.

Vierailija
87/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aseksuaali nainen, joka on suostunut aiemmin seksiin miellyttääkseen miehiä. Viimeinenkin vähäinen uteliaisuuteni seksiä kohtaan loppui kun eksäni ráiskási minut. Nykyään elän ilman miehiä ja seksiä tyytyväisenä, vaikka olen vasta 33-vuotias. Maailmassa on minulle paljon mielenkiintoisia asioita, mutta seksi ei ole yksi niistä. Muut harrastakoon seksiä vaikka kuolinvuoteellaan, onneksi minun ei tarvitse.

Vierailija
88/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hieman surullista, että elämässä on yksi iso nautinnon aihe vähemmän.  Toki hyvä ettei sitä kaipaa, mutta eikö elämä olisi huomattavasti parempaa jos vaidevuosina ja pitkään sen jälkeenkin olisi vielä upeaa seksiä ja sitä myös haluaisi. Itsellä meni halut moneksi vuodeksi huonon parisuhteen vuoksi ja  viimeinen uuden rakastavan kumppanin kanssa ja tantraseksin myötä sain taas halut takaisin ja elämä on huomattavasti parempaa kuin ilman seksiä.

Ei se seksi välttämättä elämääsi parantanut, vaan se saattoi myös tulla takasin parantuneen elämän myötä.

Vierailija
89/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne halut mihinkään "vaihdevuosissa" lähde, dementian takia ei vain muista.

Kyllä ne aika monelta lähtee. Toki estrogeenilisätuherot kostuvat vaikka maailman tappiin. Onko siinä sitten mitään mieltä, se on asia aivan erikseen.

Kylläpä käytät ikäviä haukkumasanoja toisista ihmisistä.

Jouduin rintasyövän takia lopettamaan kaikki hormonit, mutta ei se vähentänyt halujani, sillä mieheni saa minut haluamaan ja limakalvotkin kostuu, kun saa hyvää suuseksiä.

Näin on menty jo yli 10 v.

T.mummeli 70+

Vierailija
90/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tietysti pidä olla, mutta mies on monesti halukas hautaan asti. Eli jos olet naimisissa, niin miestä alkaa masentaa seksin loppuminen. Mitään ratkaisua minulla ei ole antaa. Hormonit ovat mitä ovat.

vai muka hautaan asti?? hah, nelikymppisillä alkaa jo ongelmat. 

Vierailija
91/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän niin kuin monet huonossa kunnossa olevat eivät tajua miten hyvältä olo voikaan tuntua silloin kun koko kroppa toimii optimaalisesti ja jaksaa tehdä kaikkea väsymättä.  Sitten kun on päässeet huonosta kunnosta hyvään kuntoon niin tajuavat miten paljon paremmin asiat voivat olla.

Vierailija
92/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa vähän siltä, että haluttomat vanhat kurpat pelkää miehen löytävän jonkun mielenkiintoisemman tapauksen ;)

Mielenkiintoista, kuinka pelottavaa näyttää monesta olevan, jos toisilta naisilta katoaa iän myötä seksihalut 🤔

Alkaa nimittely, haukkuminen ja uhoaminen.

Eivät kaikki miehetkään ole hautaan asti halukkaita.

Jos halujen suhteen on paha epätasapaino, kannattaa toki erota, ei siinä ole mitään pelättävää.

Vierailija
93/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kovat halut. Seksiä joka päivä. Käy teitä sääliksi. Ettekö ole ikinä nauttineet vai onko joku tunarimies syypää tuohon? Miksi olette niin surkeassa suhteessa? Mammona ja kulissit? Typerää.

Haluilla ei ole virkaa jos on yksin. Jos teillä on mies, haluttomuus on väkivaltaa miestä kohtaan ja omankin elämänne ja terveytenne haaskaamista.

Hormoneja on typerä pelätä. Niitä annostellaan nykyään kerran viikossa suihkaisemalla käsivarteen. Yöuni paranee, hiustenlähtö loppuu, iho elpyy, lihominen pysähtyy.

Ja kohonnut rintasyöpäriski kolkuttaa ovella. Mieluumin pidän rintani ja olen sen ikäinen kuin olen.

En minä ainakaan halua keinotekoisesti pysyä "nuorempana".

Ylipaino ja oluen kittaaminen kohottaa riskiä paljon enemmän.

Vierailija
94/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ihan saat itse haluta tai olla haluamatta ennen ja jälkeen vaihdevuosien. Ei pidä harrastaa seksiä, jos ei halua, mutta älä nyt tule sanomaan ettei saa, jos haluaa.

Vierailija
95/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse voisi mitenkään elää seksitöntä elämää. Voisin sekstailla vaikka joka päivä. Tänäänkin ollut jo 2 krt omaa kivaa.

Himokas 48 v nainen

Vierailija
96/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä hehkutetaan mediassa sen takia että ihmiset yrittäis olla mahdollisimman seksuaalisia ja ajattelisi että on normaalia miettiä pelkkää seksiä koko ajan, muuten on jotain vikaa. Sitten jos ei mieti seksiä, niin pitää miettiä että mikä itsessä on vikana kun ei mieti seksiä. Näin saadaan ihmisten huomio pois tärkeämmistä asioista ja päättäjät saa tehdä mitä haluaa, kun tavallisen kansan ajatukset pyörii kaikessa turhassa ja merkityksettömässä. Samaan ihmisten ajatusten harhauttamisen sarjaan kuuluu kaikki aivottomat tv-ohjelmat. Ihmisten kiinnostus pitää pitää kaikessa tyhjänpäiväisessä, ettei ne sekaannu tärkeimpiin asioihin.

Taas niin taattua av-mammojen vikinää. Tämä palsta ei petä koskaan :D

Eipä tuo viharutina mieltä tosiaan ylennä, mutta hullua on, että joku kuvittelee seksisalaliiton :D

Surullisinta on, että nuo harhaluulot saattavat liittyä menopaussiin ja olla hoidettavissa hormonilla, mutta kun nuo tätiläiset pelkäävät. Niillä ei ole tietoa, ei ymmärrystä.

Ja sinulle, mies, sellainen ehkä huojentava tieto, että meitä halukkaitakin naisia on. Minulla ja miehelläni seksi on päivittäinen ilo, josta kumpikin suuresti nauttii. Se paitsi purkaa stressiä, myös lujittaa suhdetta. En osaa kuvitella parisuhdetta jossa ei olisi seksiä. Hyvä luoja, sitähän olisi kuin sisko ja veli.

Ei mulla ole vielä vaihdevuosia. Olen 34-vuotias. Melko tyhmä saa olla jos ei ole huomannut että tavallisten ihmisten huomio koitetaan pitää yhteiskunnassa vähäpätöisissä asioissa, jotta ne on kiltisti ja hiljaa eikä puutuu oikeasti tärkeisiin asioihin.

t. Tuon lainausketjun aloituksen kirjoittaja.

Vierailija
97/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se seksi välttämättä elämääsi parantanut, vaan se saattoi myös tulla takasin parantuneen elämän myötä.

Niin siis minulla tuo syy haluttomuuteen oli hyvin pitkälti psykologinen ja haluttomuus johtui siitä, että edellinen kumppani ei kunnioittanut minua seksin aikana eikä muutenkaan ja se teki seksistä negatiivisen kokemuksen ja halut menivät sen myötä pitkäksi aikaa vielä senkin jälkeen kun olin eronnut tuosta eksästä. Vasta kun rupesin työstämään noita traumoja miksi seksihalut katosivat ja rakastava ymmärtävä kumppani niin aloin pikkuhiljaa saada halut takaisin. Kyllä minun mielestäni ainakin kannattaa miettiä mistä se voi johtua ettei seksihaluja ole ja olisiko mahdollista saada halut. Jos fyysinen syy niin lääkärintarkastus tai esim. seksuaaliterapiaa.

Vierailija
98/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko sisältö köyhää elämää, jos joku seksi ja  orgasmi on iso nautinnon aihe vielä teini-iän jälkeen. Omassa elämässä on kymmeniä mielenkiintoisempia ja enemmän nautintoa tuovia asioita.

Vierailija
99/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis minulla tuo syy haluttomuuteen oli hyvin pitkälti psykologinen ja haluttomuus johtui siitä, että edellinen kumppani ei kunnioittanut minua seksin aikana eikä muutenkaan ja se teki seksistä negatiivisen kokemuksen ja halut menivät sen myötä pitkäksi aikaa vielä senkin jälkeen kun olin eronnut tuosta eksästä. Vasta kun rupesin työstämään noita traumoja miksi seksihalut katosivat ja rakastava ymmärtävä kumppani niin aloin pikkuhiljaa saada halut takaisin. Kyllä minun mielestäni ainakin kannattaa miettiä mistä se voi johtua ettei seksihaluja ole ja olisiko mahdollista saada halut. Jos fyysinen syy niin lääkärintarkastus tai esim. seksuaaliterapiaa.

Tuohan on täysin eri asia: halut menivät kumppaniin tämän käytöksen vuoksi vrt. seksi ei käy enää ollenkaan mielessä eikä seksiä halua kenenkään kanssa

Vierailija
100/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olette parisuhteessa, niin toivottavasti otatte sen toisenkin osapuolen halut huomioon. Yksipuolinen päätös seksin lopettamisesta ei ole oikein, sillä kukaan ei saa omistaa toisen ihmisen seksuaalisuutta.

Siis mitä? Eikö jokainen päätä omasta kehostaan itse? Eikä toisen kehosta. Kykenisin kyllä sääliseksiin, mutta ei se miehestäkään kivaa ole halutonta panna.

Jos miehesi kaipaa läheisyyttä ja seksiä saako hän hakea sen muualta??

Vai oletko yksin päättänyt asian teidän molempien puolesta?? Sehän on väärin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä