Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?

Vierailija
16.08.2023 |

Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.

Kommentit (2165)

Vierailija
61/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän neinaatte äijienne kanssa viimeiset 20 vuotta tehdä, jos ette pidä toisianne hyvänä?

Fittuilla toisillenne ja kuolla pystyyn?

Siitä on hankkiuduttu eroon jo 10 vuotta sitten. Kerran olen seksiä harrastanut viimeisen 6 vuoden aikana. Se oli tylsää. V*tutt1 päiväkausia sen jälkeen. Seksikumppani ahdistui niin että lopulta yritti itsemurhaa. Lupasin itselleni ettei ole enää pakko.

Vierailija
62/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vanhempi lesbopari, molemmilla vaihdevuodet, niin hiljaista on makkarissa. Sitten vaan pidetään kädestä kiinni ja halitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hieman surullista, että elämässä on yksi iso nautinnon aihe vähemmän.  Toki hyvä ettei sitä kaipaa, mutta eikö elämä olisi huomattavasti parempaa jos vaidevuosina ja pitkään sen jälkeenkin olisi vielä upeaa seksiä ja sitä myös haluaisi. Itsellä meni halut moneksi vuodeksi huonon parisuhteen vuoksi ja  viimeinen uuden rakastavan kumppanin kanssa ja tantraseksin myötä sain taas halut takaisin ja elämä on huomattavasti parempaa kuin ilman seksiä.

Haluttomuudessa on se juju, että yleensä ei sitä seksiä kaipaa ja elämä on silloin parempaa ilman seksiä. 

Vierailija
64/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä hehkutetaan mediassa sen takia että ihmiset yrittäis olla mahdollisimman seksuaalisia ja ajattelisi että on normaalia miettiä pelkkää seksiä koko ajan, muuten on jotain vikaa. Sitten jos ei mieti seksiä, niin pitää miettiä että mikä itsessä on vikana kun ei mieti seksiä. Näin saadaan ihmisten huomio pois tärkeämmistä asioista ja päättäjät saa tehdä mitä haluaa, kun tavallisen kansan ajatukset pyörii kaikessa turhassa ja merkityksettömässä. Samaan ihmisten ajatusten harhauttamisen sarjaan kuuluu kaikki aivottomat tv-ohjelmat. Ihmisten kiinnostus pitää pitää kaikessa tyhjänpäiväisessä, ettei ne sekaannu tärkeimpiin asioihin.

Taas niin taattua av-mammojen vikinää. Tämä palsta ei petä koskaan :D

Eipä tuo viharutina mieltä tosiaan ylennä, mutta hullua on, että joku kuvittelee seksisalaliiton :D

Surullisinta on, että nuo harhaluulot saattavat liittyä menopaussiin ja olla hoidettavissa hormonilla, mutta kun nuo tätiläiset pelkäävät. Niillä ei ole tietoa, ei ymmärrystä.

Ja sinulle, mies, sellainen ehkä huojentava tieto, että meitä halukkaitakin naisia on. Minulla ja miehelläni seksi on päivittäinen ilo, josta kumpikin suuresti nauttii. Se paitsi purkaa stressiä, myös lujittaa suhdetta. En osaa kuvitella parisuhdetta jossa ei olisi seksiä. Hyvä luoja, sitähän olisi kuin sisko ja veli.

Vierailija
65/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tietysti pidä olla, mutta mies on monesti halukas hautaan asti. Eli jos olet naimisissa, niin miestä alkaa masentaa seksin loppuminen. Mitään ratkaisua minulla ei ole antaa. Hormonit ovat mitä ovat.

Vierailija
66/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hieman surullista, että elämässä on yksi iso nautinnon aihe vähemmän.  Toki hyvä ettei sitä kaipaa, mutta eikö elämä olisi huomattavasti parempaa jos vaidevuosina ja pitkään sen jälkeenkin olisi vielä upeaa seksiä ja sitä myös haluaisi. Itsellä meni halut moneksi vuodeksi huonon parisuhteen vuoksi ja  viimeinen uuden rakastavan kumppanin kanssa ja tantraseksin myötä sain taas halut takaisin ja elämä on huomattavasti parempaa kuin ilman seksiä.

Haluttomuudessa on se juju, että yleensä ei sitä seksiä kaipaa ja elämä on silloin parempaa ilman seksiä. 

Jos puoliso haluausi, tilanne on kammottava hänelle.

Vierailija
67/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin päästä haluista eroon, koska ei ole miestä ja en usko saavanikaan. Käytän hormoneja, veisikö hormonien lopetus halut? En haluaisi luopua hormoneista, koska tarvitsen yöunet työn takia

Vierailija
68/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP onko miehilläkin vaihdevuodet 😂

Vierailija
69/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska seksuaalisuus on voimavaroja, nautintoa ja iloa tuova elämän osa-alue.

Sooloseksi kyllä, toisen kanssa harrastettu ei.

M

Mä en saa sooloilusta mitään iloa. Laukeaminen tapahtuu vain navan alapuolella kun taas täydellinen rakastelu tuntuu hiuksissa ja varpaankynsissä saakka!

Vierailija
70/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ikinä on saanut hyvää seksiä jossei kaipaisi sitä.

Ei seksiä voi kaivata, jos ei paneta. Seksi on eräänlainen riippuvuus, aika tyhjä asia. Minulle on ollut suuri helpotus, kun seksihalut ovat vähentyneet iän myötä. Ikään kuin olisin päässyt tupakan himosta eroon tekemättä edes mitään henkistä prosessia sen eteen.

Vierailija
71/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.Mä oon 48 skeittaava, akateeminen, bändissä soittava.

Olen nuoren näköinen. Kävin 53 kanssa Tinder- treffeillä, mutta oltiin ihan eri maailmasta.

Kyllä mulla vielä libido on ok, joten toivottavasti ymmättätte, että en halua kuumien aaltojen kanssa kipuilevaa, jolla libido laskee.

Näin se nyt vaan vaan menee, että mielummin hengaan kolmekymppisten naisten kanssa.

Vierailija
72/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki sinä haluttomuuden aikana et kaipaa sitä seksiä, mutta sitten kun halut palaavat, huomaat tavallaan, miten paljosta olet jäänyt paitsi. On tärkeää, ettei seksiä harrasteta silloin, kun ei haluta, mutta tuolloin kannattaa pohtia, mitkä fysiologiset tai psykologiset syyt ovat aiheuttaneet haluttomuuden. Olisiko mahdollista korjata tilanne niin, että seksi tuntuu jälleen ihanalta asialta.

Vierailija
73/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt olikin vertaistukiketju halunsa kadottaneille. Irstaat ikihimokkaat mammat voivat pysyä kaukana.

Minusta jo se ajatus, että mun pitäisi syödä hormoneja ja käyttää liukuvoiteita ja ties mitä kaikkea halutakseni on irvokas ja vastenmielinen. Olin voimieni päivinä aktiivinen, kostea ja halukas ihan ilmankin. En ala väkisin vääntämään haluja jos ne ei enää luonnollisesti tule.

Mulla on se käsitys että aika moni hakee apua muihin vaihdevuosiin liittyviin vaivoihin (kuumat aallot, säryt, unettomuus) kuin haluttomuuteen. Toki jokainen päättää omalla kohdallaan haluaako näihin lääkärinapua, mutta miksi pitää olla lyttäämässä toisenlaisen ratkaisun tekeviä? Kenenkään ei ole pakko mitään, ja jossain iässä pitäisi jo olla yli niistä sosiaalisistakin "pakoista". Mitään ei tapahdu jos niitä rikkoo.

Vierailija
74/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä tietysti pidä olla, mutta mies on monesti halukas hautaan asti. Eli jos olet naimisissa, niin miestä alkaa masentaa seksin loppuminen. Mitään ratkaisua minulla ei ole antaa. Hormonit ovat mitä ovat.

Nykyään erittäin helppokäyttöisiä ja turvallisia. Suihke iholle viikottain. Pitoisuus niin alhainen, ettei nosta minkään sortin riskiä. Menopaussihan itsessään nostaa kuolemanriskiä mm. infarktin ja osteoporoosin muodossa. Hormoni estää.

Minusta tuntuu, että hormonikammo on peräisin jostain vuosikymmenten takaa ja kuulopuheeseen perustuvaa. 1960-luvun tuju ehkäisypilleri kummittelee.

Vierailija
75/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatteko ihan oikeasti, että ensin nuorena syötte hormoneja, ettette tule raskaaksi ja sitten vanhana syötte taas hormoneja, että halut säilyy? Ja tämä kaikki miesten takia kaiken ikää!

Ei kiitos. Tuon orjailun mä jätän nyt näin vanhempana jo väliin.

Vierailija
76/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vanhempi lesbopari, molemmilla vaihdevuodet, niin hiljaista on makkarissa. Sitten vaan pidetään kädestä kiinni ja halitaan.

Tällainen olisi oikeasti parasta! Paitsi etten ole lesbo. 

Vierailija
77/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: No ei pidä, jos haluaa kitua ja kärsiä ja kiduttaa miestään ja koko perhettään ja jäädä yksin.

Vierailija
78/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP onko miehilläkin vaihdevuodet 😂

Kyllä on, andropaussiksi kutsuttu ajanjakso. Väsymystä, särkyjä, masennusta, lihaskatoa. Moni hakee niihin apua testosteronista, ei pelkästään seksimielessä.

Vierailija
79/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt olikin vertaistukiketju halunsa kadottaneille. Irstaat ikihimokkaat mammat voivat pysyä kaukana.

Minusta jo se ajatus, että mun pitäisi syödä hormoneja ja käyttää liukuvoiteita ja ties mitä kaikkea halutakseni on irvokas ja vastenmielinen. Olin voimieni päivinä aktiivinen, kostea ja halukas ihan ilmankin. En ala väkisin vääntämään haluja jos ne ei enää luonnollisesti tule.

Mulla on se käsitys että aika moni hakee apua muihin vaihdevuosiin liittyviin vaivoihin (kuumat aallot, säryt, unettomuus) kuin haluttomuuteen. Toki jokainen päättää omalla kohdallaan haluaako näihin lääkärinapua, mutta miksi pitää olla lyttäämässä toisenlaisen ratkaisun tekeviä? Kenenkään ei ole pakko mitään, ja jossain iässä pitäisi jo olla yli niistä sosiaalisistakin "pakoista". Mitään ei tapahdu jos niitä rikkoo.

Olen varmaan lukenut eri ketjua kuin sinä. En huomannut lyttäämistä ennen kuin seksiä ja hormoneja puolustava trolliarmeija iski.

Vierailija
80/2165 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 45 ja mulla ei ole enää lainkaan minkäänlaisia seksihaluja. Ei ole ollut aikoihin ja olen tyytyväinen elämääni.

Ei vaan kiinnosta, saan mielihyvää ihan muista asioista. 😊😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä