Saat kutsun yläasteluokkasi luokkakokoukseen. Lähdetkö?
Jos et lähde niin miksi?
Ystäväni kanssa olemme järjestämässä luokkakokousta ensi vuoden kesälle. Aikaa 9 luokan päättymisestä reilut 15v.
Kommentit (73)
En nähnyt syytä mennä pikkukylän juoruakkojen (=entisten luokkakavereiden) ihmeteltäväksi.
Riippuu millainen tilaisuus olisi ja missä.
Ysiluokalla 1982-83. Voisin mennä. Ne, ketkä oli kavereita koulussa, ovat olleet kavereita sen jälkeenkin. Muutamaa tyyppiä en ole nähnyt sen jälkeen eikä ole niin väliäkään. Tuskin tulisivatkaan.
Minua kiusattiin yläasteella joka päivä seitsemännen luokan ensimmäisestä koulupäivästä ysiluokan viimeiseen päivään asti. Pilkattiin törkeillä nimillä, halveksittiin, vähäteltiin, jätettiin porukan ulkopuolelle ja tehtiin muutenkin erittäin selväksi, että en ole minkään arvoinen eikä minulla ole ihmisoikeuksia eikä oikeutta edes elää. Siihen osallistui koko muu luokka yhtä tyttöä lukuun ottamatta jota myös kiusattiin. En usko, että ne kiusaajat haluavat olla kanssani missään tekemisissä vaikka olemmekin nyt jo yli 40-vuotiaita. Tuskin he minua sinne luokkakokoukseenkaan haluaisivat enkä suoraan sanottuna menisikään sinne, jos sellainen olisi. Tai mistä minä tiedän, vaikka se olisi ollutkin. Hehän toivoivat, että minä kuolen niin nyt minä olen heille kuollut eli en ole heille olemassa.
En viitsisi lähteä vain sen takia 350 km päähän. Kos olisin siellä päin tai plus muutakin, sitten ehkä.
Olin koulukiusattu, joten miksi haluaisin kohdata heidät. Etenkin jos he ovat menestyneitä ja itse omassa elämässä vastoinkäymiset ovat jatkuneet ja pitkälle en ole päässyt.
Entinen koulukiusaaja alkoi kuittailla typerästi vanhaan malliin ja aikuisen itsevarmuudella tuli sanottua todella pahasti sitten takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin -9 vuotta samojen tyyppien kanssa samalla luokalla. Ne on kuin serkkuja, ihania tyyppejä suurin osa.
9 vuotta? Kertasiko koko luokka yläasteen kolmesti, vai onko kyseessä sellainen kylä, että taisitte kaikki ollakin serkkuja?
Pienellä paikkakunnalla usein on vain yksi yläaste, joten osa on samalla luokalla ekalta ysille asti ja kyllä kaupungissakin niin voi olla, että satutaan samalle yläasteelle samaan luokkaan ala-asteaikaisten luokkatovereiden kanssa. Itsekin olen sellaiselta kotoisin, tosin vain muutaman kanssa oltiin samalla luokalla alusta loppuu, osa ala-asteen porukasta oli rinnakkaisluokalla.
En kyllä montaa tuhatta kilometriä viitsisi tuommoisen takia matkustaa. Tai noh, jos ollaan rehellisiä, en menisi vaikka asuisin ihan vieressä. Ei vain kiinnosta jotkut random tyypit, joiden kanssa tuli pari vuotta samalla luokalla oltua. En edes muista suurimman osan nimiä.
Voi, menisin ilman muuta! Meillä oli ihana luokka ja olisi mahtavaa tavata näin vuosikymmenien jälkeen. Ihan on ikävä heitä kaikkia!
Yksi kokous meillä oli viiden vuoden jälkeen ja seuraava oli sovittu pidettäväksi siitä viiden vuoden päästä. En tiedä mitä tapahtui, olin ainoa joka sinä lauantaina sinne pyrki. Kun ei ketään ollut paikalla, lähdin takaisin vauvani luokse.
Vierailija kirjoitti:
En edes tiennyt että kukaan enää edes harkitsee tuollaisia missään. Miten ne entiset luokkakaverit on muka edes tarkoitus löytää?
Täh? Kysytkö oikeasti tätä vuonna 2023? Millähän luvulla olet syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Olin koulukiusattu. Toivon sille sakille lähinnä mahdollisimman kurjaa loppuelämää.
Sama, en todellakaan menisi. En halua nähdä yhtäkään niistä k-päistä. Ja toisaalta, olemme kaikki nyt ihan eri ihmisiä, ei meillä ole enää mitään yhteistä. Sen jälkeen kun on kerrattu mitä kukin on tehnyt yläasteen jälkeen ei puhuttavaa juuri enempää olekaan.
Menisin hyppykengässä. Olen haaveillut tuosta jo kauan. Haluaisin tavata vanhan ihastukseni.
En menisi. Kaikki ex-luokkatoverini yläasteelta olivat ihan yhdentekeviä minulle.
Kiitos kysymästä. Lähtisin ilomielin. Suorastaan odotan kutsua,
Kävin ysiluokan 2007-2008. Meillä on ollut jo yksi luokkakokous, oli ihan mielenkiintoinen ja miksei hauskakin kokemus. Ala-asteluokankin kokous oli 10 vuotta sitten. Enää en varmaan jaksaisi mennä kumpaankaan nyt, kun olen jo kerran käynyt.
Meillä oli ala-asteen luokkakokous reilu 10 vuotta ala-asteen päättymisen jälkeen. Siellä olin ja oli ihna mukavaa. Sen jälkeen ei ole ollut enää mitään 20 vuoteen. Olisi se ihan hauska, jos olisi yläasteen luokan kanssa vielä.
En tiedä. Tavallaan olen sitä mieltä, että jos joku jotain järjestää, niin osallistun. Toisaalta läheisin ystäväni tuolta ajalta on kuollut, ja ilman häntä on vähän orpo olo.
Lisäksi olen itse epätyytyväinen tämän hetken elämäntilanteeseeni, niin kaikki omien asioiden avaaminen ahdistaa.
9 vuotta? Kertasiko koko luokka yläasteen kolmesti, vai onko kyseessä sellainen kylä, että taisitte kaikki ollakin serkkuja?