Arvostan heitä, jotka ovat lapsensa kanssa kotona ensimmäiset 3 vuotta
Olen päiväkodissa töissä ja alle 3 vuotias ei hyödy varhaiskasvatuksesta. Siellä ei ole aikaa antaa sellaista hoivaa kuin 3 vuotias tarvitsisi. Ikävöivät vanhempiaan todella paljon osa. Arvostan teitä, jotka hoidatte pienet lapsenne kotona tinkien vaikka sitten rutkasti elintasostanne. Kyllä sen, joka lapsen tekee, on lapsensa myös hoidettava.
Kommentit (7)
Sehän on aivan ihanaa hoitaa itse lapsensa.
Niin olen tehnyt.
No joillakin siitä kolmesta vuodesta tuleekin 18 vuotta. Kun porsimalla saa tuet eikä tarvitse mennä töihin. Aina ei mieskään päästä.
Eiköhän moni näin teekin, jos vaan taloudellinen tilanne sen mahdollistaa.
Vierailija kirjoitti:
No joillakin siitä kolmesta vuodesta tuleekin 18 vuotta. Kun porsimalla saa tuet eikä tarvitse mennä töihin. Aina ei mieskään päästä.
Mitä tukia saa yli 3-vuotiaasta?
Vierailija kirjoitti:
No minä olin "porsimalla" 18v kotona. 6 lasta.
Halusin hoitaa lapset itse.
Mitä ne tuet sinusta on? Lapsilisä? Sitä saa kaikki. Kotihoidontuki? Kuka kahdehtii sitä vaivaista muutamaa saturaista? Kun kunnalle maksaa lapsen päivähoitopaikka yli 2000e/kk, josta vanhemmat maksaa vain murto-osan, niin halvemmalla yhteiskunta näin pääsee.
Toimeentulotukea ei saatu.
Kun nuorin täytti 3, pääsin heti töihin ja olen ollut siitä lähtien töissä, yli 10v nyt.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni täällä puhutaan naisten omista päätöksistä, eikä siitä, mitä joku itseään kotiorjana pitävä kommentoi. ,,Mies ei päästä,, ??? Mitä hittoa?
Näin on!
Näin yks aamu kun äiti raahas pientä joka huus tahtovansa kotiin!