Naiset!Kuukautis supistukset?
Öö onko normaalia että kuukautisten alussa tuntuu alapäässä/kohdussa supistuksia, ja (en oo koskaan synnyttänyt) joten ei voi verrata siihen mutta myös melkeen vähästä ponnistustarvetta? En osaa selittää paremmin, mutta kai se kohdunkaula jotain 1cm aukeaa kuukautisissa et en tiiä onko sitä mut outoo, mulla on ollu kuukautiset jotain 8 vuotta mut hiljattain tullu vasta muistaakseni tällästä tunnetta ettei nii paljon alavatsa ja selkäkipui vaa yllämainittua? Ja 100% varmasti en oo raskaana : D
Kommentit (13)
Mitä ihmeen ponnistustarvetta?????? Istu pöntölle ja ponnista ihmeessä. Tule sitten kertomaan mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
KVG
Oon yrittäny mut en löytäny vastausta muutaku tuo kohdunkaulan avautuminen (: t.Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen ponnistustarvetta?????? Istu pöntölle ja ponnista ihmeessä. Tule sitten kertomaan mitä tapahtui.
Ei ole tapahtunut mitään : D Tuskin mitään tapahtuukaan aikaisemmat kerrat huomioon ottaen, se on vaan tunne t. Ap
Mulle tuli kerran ja melkein menetin tajunnan. Myöhemmin diagnosoitiin endometrioosi. Mun kuukautiset on olleet aina ihan mielettömät kivuliaat.
Hei! Kuukautisten aikana on normaalia kokea erilaisia fyysisiä tuntemuksia, mukaan lukien supistuksia alavatsassa/kohdussa. Nämä supistukset johtuvat kohdun lihasten työntämisestä kuukautisvuotoa ulos.
Kohdunkaula voi todella avautua hieman kuukautisten aikana, mutta tämä ei välttämättä tarkoita, että se avautuisi aina tai että sinun tulisi tuntea tämä. Jokaisen naisen keho reagoi eri tavalla kuukautisten aikana, joten on normaalia, että tuntemukset voivat vaihdella.
Alavatsa- ja selkäkipujen määrä voi myös vaihdella kuukautisten aikana. Jotkut naiset kokevat voimakkaampia kipuja, kun taas toisilla ne voivat olla lievempiä tai poissa kokonaan. Hormonaaliset muutokset kehossa voivat vaikuttaa kiputuntemuksiin.
On kuitenkin tärkeää luottaa omaan kehoosi ja tunteisiisi. Jos kokemasi tuntemukset poikkeavat normaalista tai huolestuttavat sinua, suosittelen keskustelemaan asiasta lääkärin tai gynekologin kanssa. He voivat antaa sinulle asiantuntevaa neuvontaa paljon paremmin kuin vauva-palsta sivusto. ;D
Toivottavasti tämä auttoi sinua ymmärtämään kuukautisiin liittyviä tuntemuksia paremmin!
T. Sairaanhoitaja julkiselta sektorilta.
On, sitten kun saan menkkapaskan ulos, niin kivut loppuvat.
Sairaanhoitaja tuossa vastasikin hyvin kattavasti. Kiitokset hänelle hienosta esiintulosta.
Oma kokemus on, että mitä vanhemmaksi elää, sen enemmän tulee kaikenlaista kuukautisiin liittyvää "vaivaa" ja tuntemuksia. MInulla on runsaat ja tosi pitkään kestävät (keskimäärin 12 päivää) kuukautiset. Sen kanssa vaan elän ja sillä hyvä. En ole osannut huolestuakaan, kun ovat aina yli viikon kestäneet. Hemoglobiinit huitelee kuitenkin 135-150 välillä, niin ei ole mitään siinäkään. Myös nämä kuukautissupistukset on tuttuja.
Ennen kuukautisia minulla on aina samanlaisia tuntemuksia kuin synnytyksen käynnistyessä. Olen synnyttänyt kolmesti eli tiedän niistäkin tuntemuksista jotain. Joskus olen niin kipeänä, että työnteko varsinaisella työpaikalla ei onnistu ja pitelen etäpäivää sängyssä. Hyvä kun on etätyömahdollisuus eikä tarvitse kenellekään selitellä, että mikä on ja mikä vaivaa.
Niin ja PMS-oireet. Ne vasta vuosien varrella onkin pahentuneet. Ei jää kenellekään kanssani lähemmin toimivalle epäselväksi, että missä mennän.
Mutta kai tämäkin aikanaan loppuu. Olen nyt 33-vuotias, lapsiluku on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja tuossa vastasikin hyvin kattavasti. Kiitokset hänelle hienosta esiintulosta.
Oma kokemus on, että mitä vanhemmaksi elää, sen enemmän tulee kaikenlaista kuukautisiin liittyvää "vaivaa" ja tuntemuksia. MInulla on runsaat ja tosi pitkään kestävät (keskimäärin 12 päivää) kuukautiset. Sen kanssa vaan elän ja sillä hyvä. En ole osannut huolestuakaan, kun ovat aina yli viikon kestäneet. Hemoglobiinit huitelee kuitenkin 135-150 välillä, niin ei ole mitään siinäkään. Myös nämä kuukautissupistukset on tuttuja.
Ennen kuukautisia minulla on aina samanlaisia tuntemuksia kuin synnytyksen käynnistyessä. Olen synnyttänyt kolmesti eli tiedän niistäkin tuntemuksista jotain. Joskus olen niin kipeänä, että työnteko varsinaisella työpaikalla ei onnistu ja pitelen etäpäivää sängyssä. Hyvä kun on etätyömahdollisuus eikä tarvitse kenellekään selitellä, että mikä on ja mikä vaivaa.
Niin ja PMS-oireet. Ne vasta vuosien varrella onkin pahentuneet. Ei jää kenellekään kanssani lähemmin toimivalle epäselväksi, että missä mennän.
Mutta kai tämäkin aikanaan loppuu. Olen nyt 33-vuotias, lapsiluku on täynnä.
Mullakin oli eilen pahin pms varmaan koskaan ja ekoina vuosina en ees tienny mikä pms on : D Ja kiitos joo sinullekin hyvästä vastauksesta t. Ap
Vierailija kirjoitti:
On, sitten kun saan menkkapaskan ulos, niin kivut loppuvat.
Menkkapaska XD
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia.
Munan puutetta
On ihan normaalia.