Tarkistakaa ovenpielet ja valokatkaisijoiden seutu
Jos haluatte tarkistaa onko jossain kyläpaikassa siistiä.
Kommentit (24)
Miksi haluaisin toimia toisten siisteyspoliisina?
Ja se että vaikka kuinka hinkuttaa jotain valokatkaisijaa tai vesihanaa kiiltäväksi, ei kerro välttämättä elintarvikehygieniasta.
Puhtaat on. 21 vuotta ammatikseni siivonnut.
Eei kyllä minä komennan suoraan koko talon väen ulos riviin seisomaan siksi aikaa kun minä tutkin ja syynään talon lattiasta kattoon että kuinkas usein siellä rättiä heilutetaan. Tulokset tulen ilmoittamaan kuuluvalla äänellä jotta saatan myös naapureiden tietoon millaista väkeä siellä oikein asuu.
Vierailija kirjoitti:
Ja se että vaikka kuinka hinkuttaa jotain valokatkaisijaa tai vesihanaa kiiltäväksi, ei kerro välttämättä elintarvikehygieniasta.
Kertoo se ainakin puutteellisesta käsihygieniasta, joka vaikuttaa merkittävästi myös elintarvikehygieniaan. Valokatkaisijoita ei tarvitse hinkuttaa puhtaaksi, kun niitä käsittelee vain puhtain käsin.
Mä en mene kylään arvostelemaan toisen siivous kykyä. Nuoletko varmuuden vuoksi myös wc-pöntön?
Miksi ihmeessä joku haluaisi tarkastaa kyläpaikan siisteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se että vaikka kuinka hinkuttaa jotain valokatkaisijaa tai vesihanaa kiiltäväksi, ei kerro välttämättä elintarvikehygieniasta.Kertoo se ainakin puutteellisesta käsihygieniasta, joka vaikuttaa merkittävästi myös elintarvikehygieniaan. Valokatkaisijoita ei tarvitse hinkuttaa puhtaaksi, kun niitä käsittelee vain puhtain käsin.
No kyllä meillä mies sotkee kaiken, enkä juokse jälkiään siivoamassa. Mutta ruoanlaittoon se ei puutu, minä pesen kädet kyllä ruokaa käsitellessäni.
Kyylä. Toisen kotiin ja heti arvostelemaan.
En käy kenenkään luona kylässä, eikä kukaan käy minun luonani. Win-win!
Myös keittiössä lieden ja tiskipöydän puhtaus ovat merkkinä siisteydestä.
Kyllä, myös keittiön kaapit on hyvä käydä läpi. Siistit kaapit, miellyttävä vierailu!
Mulla lähes pakkomielle KOTONA pyyhkiä vessojen kahvat, ovi ja valonkatkaisija, mutta muuten koti saattaa olla kaaos.
Kuulkaas jos vessa epäsiisti, ei siellä arvaa mitään syödä. Pätee kotona ja huoltsikoilla.
Entäs kissataloudet sitten. Voi taivas.. Kävelevät pöydillä kun juuri olleet hiekkalaatikolla.
Miksi menet toisten koteihin vieraaksi jos ainoa mikä kiinnostaa on siisteys.
Sehän on sun isänties koti, joten mitä veetä se sulle kuuluu. Ja sun ei ole pakko mennä. Ja vielä vähemmän eihän sun tartte valoja sytytellä (paitsi jos menet vessaan) eikä ovenpieliin koskea, eli mitä niitten puhtaus tai likaisuus sua liikuttaa.
ÄLÄ MENE KYLÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, myös keittiön kaapit on hyvä käydä läpi. Siistit kaapit, miellyttävä vierailu!
Kannattaako toki kurkistaa vaivihkaa jääkaappiinkin. Ja sohvan taakse. Jos löytyy jotain epäilyttävää, kannattaa kaivaa laukusta oitis desinfiointiaine ja poistua kiireesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähes pakkomielle KOTONA pyyhkiä vessojen kahvat, ovi ja valonkatkaisija, mutta muuten koti saattaa olla kaaos.
Miten niin "lähes" pakkomielle? Vaikea pakkomiellehän tuo on.
Kannattaa myös pyyhkäistä sormellaan ovenkarmin päältä niin näkee onko pölyt pyyhitty kunnolla ja kurkata sohvan alle. Myös kaappeihin vilkuilu kertoo paljon, onko ne järjestyksessä vai näyttääkö sille että on vaan kiireellä työnnetty tavarat pois näkyviltä. Nämä siis, jos haluat olla ehta kyylä!
Kyylä