Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiäiteydessä jotain pahaa vai miksi meitä usein haukutaan?

Vierailija
15.08.2023 |

Olen kotiäiti. Omasta tahdostani, en miehen pakottamana. On minulla kyllä ihan hyvä koulutuskin ja oman alan työkokemusta useampi vuosi, mutta päätin nyt olla ihan kotiäiti vain. Saan siitä välillä haukkuja ja arvostelua osakseni. Vähintään kulmien kohottelua. Mutta myös ihan suoraa kritiikkiä. Kukaan tuttu tai puolituttu ei ole koskaan sanonut mitään hyvää ratkaisustani eikä kyllä kukaan vieraskaan. Arvostellut vain. Lapset on päiväkoti-iässä ja aion olla kotiäiti kunnes nuorin menee kouluun. Nykyään päiväkodit on aika huonossa tilanteessa ja moni sanoo, ettei haluaisi lastaan niihin laittaa. Minä en laittanut ja silti saan haukkuja. Miksi?

Kommentit (711)

Vierailija
1/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ilkeät ihmiset ne vain siel mölisee

Vierailija
2/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut äidit hoitaa lapsensa työn ohessa mutta ehkä se on kivampi sit vaan löffäillä kotona yhteiskunnan tukiaisilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut äidit hoitaa lapsensa työn ohessa mutta ehkä se on kivampi sit vaan löffäillä kotona yhteiskunnan tukiaisilla?

Kerro minullekin mitä tukia voisin saada? En nimittäin saa mitään, kuopus kun täytti kolme niin loppui se pari sataa euroa kuussa mitä kotihoidontukea sai. Sen jälkeen ei mitään. Mutta vinkkaa ihmeessä jos jotain voikin saada.

Ap

Vierailija
4/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta kotiäitiys on.

Vierailija
5/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ilkeät ihmiset ne vain siel mölisee

Minusta nämä minua kritisoineet ei mitään ilkeitä ihmisiä varsinaisesti ole vaan aina ennen ja kaikissa muissa aiheissa he ovat ystävällisiä ihmisiä. Jostain syystä juuri kotiäitiys vain on kirvoittanut muuten ystävällisiltä ihmisiltäkin aika ikäviä kommentteja eikä se kulmien kohottelukaan mukavalta tunnu. Ap

Vierailija
6/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitys sinällään on ihan hieno juttu, etenkin tämän hetken päiväkotitilanteissa. Itseäni aina huvitti silti kotiäitien töidensä luetteleminen, miten he ovat kokkeja, autokuskeja, siivoojia jne jne. Kummasti kukaan ei ole tehnyt niitä hommia ollessani töissä, vaan työn ohella joudun tekemään nekin hommat. Kyllä kotona lasten kanssa viettämäni aika oli sitä elämän leppoisinta aikaa, nykyiseen ruuhkavuosiin verrattuna.

Vierailija
7/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitys sinällään on ihan hieno juttu, etenkin tämän hetken päiväkotitilanteissa. Itseäni aina huvitti silti kotiäitien töidensä luetteleminen, miten he ovat kokkeja, autokuskeja, siivoojia jne jne. Kummasti kukaan ei ole tehnyt niitä hommia ollessani töissä, vaan työn ohella joudun tekemään nekin hommat. Kyllä kotona lasten kanssa viettämäni aika oli sitä elämän leppoisinta aikaa, nykyiseen ruuhkavuosiin verrattuna.

En ole koskaan tuntenut ketään toista kotiäitiä, niin en tiedä onko monella tapana luetella olevansa kokki ja autokuski ja lastenhoitaja. Itse sanon vain kaikille, että olen ihan kotiäiti vain. Enkä sen enempää luettele kotitöitä siihen. Ap

Vierailija
8/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso miten kävi Helena Koivulle. Kenenkään naisen ei kannata jättäytyä miehen varaan.

Vierailija
9/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katso miten kävi Helena Koivulle. Kenenkään naisen ei kannata jättäytyä miehen varaan.

Koska HK teki huonon diilin. Joku toinen voi tehdä paremman.

Vierailija
10/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette nosta mitään yhteiskunnan tukia niin no problem. Aivan liian usein "kotiäidit" paljastuvat kuitenkin työmarkkinatuen (ja mahdollisten muidenkin tukien) nostajiksi eli eivät olekaan kotiäitejä vaan työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautuneita.

Onhan sinulla miehesi maksama yksityinen eläkevakuutus?

Vierailija
11/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäiti ei tarkoita luxus-helenoilua tai totaalista toimettomuutta, toki Koivukin yritti kai jotain omaa bisnestä mutta ei kovin tuottoisasti kai. Voi silti tavan tallaajakin vaikka opiskella tai tehdä sivutyötä, ihan hyvin riittää aikaa varsinkin siinä vaiheessa kun kuopus on jo hieman pidemmällä leikki-iässä.

Vierailija
12/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potevat joko vain itse jollain tavalla huonoa omatuntoa jos ovat itse lapsensa pitäneet päiväkodeissa tai sitten ovat niin rakastuneita uraan, mitä se ikinä kenellekin on, että näkevät vain oman tapansa oikeana. Miksi muuten kehtaisi arvostella toista valinnoistaan. Ovatko nämä kritisoivat itse vanhempia vai lapsettomia? Entä ikä?

Iät on olleet välillä 30-80 ja kaikilla taitaa olla itsellä lapsia heillä. Lisäksi olen saanut arvostelua neuvolan työntekijöiltä, puolitutuilta naapureilta ym, joiden omista lapsista en tiedä. Erikoista on, että ei minua ole muuten valinnoistani tai elämäntavastani arvosteltu kai koskaan. Kotiäitiydestä vain. Ap

Vierailija
13/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kotiäiti? Miten määritellään? Kuinka kauan kotona oleva on kotiäiti? Vuosi, kaksi, kolme? Pidempään?

Vierailija
14/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin arvostaa.

Harmi, että kotivanhemmuus ei ole suurimmalle osalle kansaa vaihtoehto taloudellisista syistä. Uskon vakaasti, että jälkikasvu hyötyy suuresti siitä, että kotona on paikalla vanhempi, jolla on aikaa keskittyä kasvattamiseen.

Ryhtyisin itse mielellään koti-isäksi, jos ei olisi lainoja maksettavana. Uskon tosin, että puoliso olisi myös halukas siihen.

Kotiäitien mollaaminen on feministien uuden aallon agendaa. Meidän perheessä ja meidän perheen aikuisten työpaikoilla ei nähdä sukupuolisortoa tai eroa miesten ja naisten euron suuruudessa. En tiedä missä nähdään. Ilmeisesti vain feministien vuosikokouksessa.

Vierailija
15/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potevat joko vain itse jollain tavalla huonoa omatuntoa jos ovat itse lapsensa pitäneet päiväkodeissa tai sitten ovat niin rakastuneita uraan, mitä se ikinä kenellekin on, että näkevät vain oman tapansa oikeana. Miksi muuten kehtaisi arvostella toista valinnoistaan. Ovatko nämä kritisoivat itse vanhempia vai lapsettomia? Entä ikä?

Iät on olleet välillä 30-80 ja kaikilla taitaa olla itsellä lapsia heillä. Lisäksi olen saanut arvostelua neuvolan työntekijöiltä, puolitutuilta naapureilta ym, joiden omista lapsista en tiedä. Erikoista on, että ei minua ole muuten valinnoistani tai elämäntavastani arvosteltu kai koskaan. Kotiäitiydestä vain. Ap

Onko arvostelu liittynyt vain omaan kotonaoloosi, siis perus päivittelyä eläkekertymättömyydestä vai onko se kohdistunut huoleen, ettei lapsi saisi riittävästi virikkeitä tai ikäistään seuraa? Mietin koska olen itsekin ollut useamman vuoden kotona lasten kanssa.

Vierailija
16/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko jäi kotiäidiksi ja on totta, se oli järkytys sekä vanhemmillemme että minulle. Meidän suvussa ei kai vain olla totuttu kotiäiteihin ja sitä pidetään merkkinä naisen huonosta asemasta. Äiti varsinkin oli jopa huolissaan siskosta, miten käy jos tulee ero tmv.

Vierailija
17/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin arvostaa.

Harmi, että kotivanhemmuus ei ole suurimmalle osalle kansaa vaihtoehto taloudellisista syistä. Uskon vakaasti, että jälkikasvu hyötyy suuresti siitä, että kotona on paikalla vanhempi, jolla on aikaa keskittyä kasvattamiseen.

Ryhtyisin itse mielellään koti-isäksi, jos ei olisi lainoja maksettavana. Uskon tosin, että puoliso olisi myös halukas siihen.

Kotiäitien mollaaminen on feministien uuden aallon agendaa. Meidän perheessä ja meidän perheen aikuisten työpaikoilla ei nähdä sukupuolisortoa tai eroa miesten ja naisten euron suuruudessa. En tiedä missä nähdään. Ilmeisesti vain feministien vuosikokouksessa.

Josko avaisit silmäsi niin näkisit, mistä naisten ja miesten palkkaero johtuu. 

Vierailija
18/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ja Helena Koivua ei oikein kannata verrata. En tosiaan elä mitään varakasta elämää eikä mieheni ole mikään huippupalkkainen. Kotiäitiys jo sinänsä on taloudellinen tappio, mutta halusin sen valinnan lasten vuoksi silti tehdä. Ap

Vierailija
19/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäpä sitten huoli, että äijäsi maksaa sulle eläkevakuutusta siltä ajalta. Ja itse joudut päivittämään tutkintosi ennenkuin palaat töihin.

Vierailija
20/711 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 60-vuotias joutuu tekemään töitä ja maksamaan sinulle kotihoidontukia ym. Vedät lonkkaa kotona, mutta palvelut kelpaavat. Et elätä itseäsi, etkä lapsiasi puhumattakaan, että tukisit muita ihmisiä nuorena ja terveenä kansalaisena. Vaikea kunnioittaa mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän