Jos kumppanisi ei käytä vihkisormusta
Jos kumppanisi ei käytä vihkisormusta omasta tahdostaan, vaan ainoastaan silloin, kun olet monta kertaa pyytänyt ja muistuttanut ja kysellyt mikset käytä, niin olisko vain helpompi uskoa ettei hän halua sitä todellisuudessa käyttää? Kun muitakin merkkejä siitä on, että olette "yhdessä" enää lasten ja raha-asioiden vuoksi.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakottaa ketään pitämään sormusta. Se oli aloituksen pointti, ei muu. 😉 Asiahan ei minulle kuulu, näkyy, ja kunhan mietin, josko kyseinen nainen vaikka lukisi palstaa ja herättelisi häntä, kun en kehtaa sanoa vaikka ystävänsä olenkin ja miehensä ei sormusta halua käyttää kun väkipakolla jotta toinen hiljenee. Ollaan keskusteltu paljon heidän suhteensa ongelmista, vaan eikai auta kun katsoa sivusta, kun toinen hakkaa päätä seinään.
Onneksi et ole minun ystäväni. En todellakaan kaipaisi ystävää, joka halveksii minua ja tekee liitostani avauksia anonyymeille nettipalstoille siinä toivossa, että joku niistä osuisi minun silmääni.
Nyt on pakko kysyä että mitä halveksivaa tässä on. Kyseinen henkilö on sen verran äkkipikainen että olisin kohta itse syypää johonkin hänen silmissään ja saisin kiukuttelua osakseni ties kuinka pitkään jos menen suoraan hänelle puhumaan. Vähän olen yrittänyt herätellä. Kaiken lisäksi kuulin yhdeltä kaverilta, että miehellä olisi joku toinen. Ehkä en sitten ole niin hyvä ystävä, mutta arvostan omaa mielenrauhaa enemmän, ettei pahimmassa tapauksessa koko kaveripiiriä käännetä minua vastaan. 🙄
On teillä hieno kaveripiiri!
Monesti kotona en käytä sormusta. Kerran sain pitkäaikaisen ihovaivan sormusten alle kääneiden saippuajäämien takia.
Mietin että jos olisin mennyt nuorena naimisiin, olis kallista isontaa sormusta. Nuorena olin hoikka ja sormuskokoni oli 15-16 välillä. Nyt se on 19-20, lihottuani 50 kiloa. Minulla on paljon sormuksia jotka ei enää mahdu edes pikkusormeen. Mutta ei onneksi kihla-eikä vihkisormusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama. Naimisissa on oltu yli 28 vuotta, eikä tuo ole tainnut sormusta pitää ainakaan 25 vuoteen. Ei olla eroa kuitenkaan harkittu. Samaan aikaan monet uskollisesti sormuksiaan pitäneet ovat eronneet jo moneen kertaan.
Siksikö tähän aloitukseen vastataan tällä tavalla, kun on pelko persiissä ettei kukaan vaan luule, että kun emme sormuksia käytä, että meillä menisi huonosti? 😃
No mulle on ihan herttaisen samantekevää, mitä joku luulee tai ei luule. En elä elämääni miettien moisia. Ihan absurdi ajatuskin, että oikein pelkäisin, että muut ajattelevat meillä menevän huonosti. Jos olisin tuollainen ihminen, niin varmaan kai sitten yrittäisin pakottaa puolisoni käyttämään sormusta. Mutta kuten sanottu, ei kiinnosta. Huvittavaa sinänsä, jos nyt oikeasti on joku joka ensinnäkin tarkkailee muiden sormuksia tai miettii muiden suhteita tuolla tavalla. Eihän niistä voi kuitenkaan oikeasti tietää ja muutenkin olisi varmaan parempi keskittyä ihan omaan elämään.
Kuitenkin tulit kertomaan miten teillä menee ja ettei sinua kiinnosta muiden mielipiteet.
Ystävästä puhuin, en kenestäkään random-tyypistä.
Ja joo, kyllä ihmiset kiinnittää huomiota moniin asioihin, mm sormusten pitämisiin ja pitämättä jättämisiin. Vaikka tosiaankaan mikään sormus tai muu ei estäkään pettämistä. Silti esim varatut miehet monasti viihteellä unohtavat sormuksen taskuun tai kotiin.
Itse teet aloituksia ja kyselet ja sitten vittuilet, kun saat vastauksia. Eihän täällä kukaan voi vastata kuin omasta puolestaan, kun emme tunne "ystävääsi".
Miten mahtaa olla oman elämäsi ja parisuhteesi laita? Teepä vaihteeksi aloitus siitä ja jätä "ystäväsi" rauhaan.
Miksi sä olet palstalla määräilemässä mitä muut saa tehdä ja mitä ei? Mitäpä jos pysyisit poissa täältä kun noin koville ottaa.
En ole käyttänyt kihlasormusta yli 10 vuoteen. Vihkisormusta mulla ei ole, koska sitä ei raaskinut kumpikaan ostaa. Meillä ei mitään häitä ollut, mentiin vaan naimisiin.
Keltakultainen kihlasormus ei sovi hopeisten korujeni kanssa ja on lisäksi liian suuri.
Oon kyllä löytänyt kohtuuhinnalla kirpparilta itselleni valkokultaisen allianssisormuksen kauniilla timanteilla ja käytän sitä toisinaan. Siinä voi sitten samalla kuvitella, että olen saanut sen lahjaksi ja ansaitsen vain kaikkein kauneimpia timantteja.
Vierailija kirjoitti:
Monesti kotona en käytä sormusta. Kerran sain pitkäaikaisen ihovaivan sormusten alle kääneiden saippuajäämien takia.
Kädet pestään ilman sormuksia..
Miksi mennä kihloihin/ylipäätään naimisiin jos ei aio sormusta käyttää (saman valan voi tehdä katsos vaikka kotona ilman sormuksia).?.
Minun mielestäni kun tuollaiset ns ONE to ONE sormukset otetaan kera miehen/naisen tai muunsukupuolisen nimen kera, niin silloin sitä pidetään mukana?. Minusta tuo olisi puhdas loukkaus jos ilman syytä jättäisi pois, tai ottaisi esim: ravintolaan mennessään sen pois sormesta (olisi aika selvä merkki).
Me kun otettiin sormukset aikanaan niin teetätin rakkaalle erikseen (tietyn ympäryksen/juuren) mitattuani hänen penikselleen oman sormuksen, se on 22k kultaa ei ihan halpa ollut ( siinä on raaputettu teksti), forever yours bitch ja nimi. Kaikki ei ehkä ymmärrä ja ajattelee asian väärin. Mutta minusta se oli loistava lisä tavan kihlasormuksille. Siinä on sellainen lukitus että +-4-7mm saa kirittyä tarpeen tullen.
Ja mieheni osti erikseen mulle sellaisen nänninpäähän laitettavan jutskan (kivalla tekstillä).
Ollaan muutenkin vähän pervompia tykätään erillaisesta seksistä kokeillaan uutta yms.
Meidän liitto ei ainakaan kariudu niihin ongelmiin, eikä tarvitse kummankaan vierasta etsiä.
Miehelläni ei ole vihkisormusta, pelkkä kihlasormus.
Tämä on käsittääkseni Suomessa aika tavallista.
Itse en tykkää pitää kahta sormusta.
Eli en ajattele mitään ihmeitä.
Mä olen aina tuntenut oloni epämukavaksi korujen kanssa. Olen muuten ihan normaali nainen; joskus on korkkarit jalassa ja hame päällä, meikkaan jne.
Mutta ne korut. Voi yyh. Lapsena tappelin äidin kanssa, joka olisi halunnut minulle reiät korviin. En halunnut.
Rippilahjaksi useampi risti - ja muitakin kaulakoruja on tullut saatua. Vaan ei ikinä käytettyä. Vaikka olisivat löysiä, tulee kaulalle puristava tunne, ei vaan pysty pitämään.
Ja vaikka ikinä - mihinkään - en ole koruja laittanut, olen silti niitä lahjaksi saanut. Sittenkin, vaikka olen sanonut, etten pidä. Täyttä rahan tuhlausta kohdallani.
Mieheni osti kaikesta huolimatta vihkisormuksen. Se on mieleinen, ulkonäöllisesti. Ja sopiva. Mutta en pysty pitämään. Tulee puristava ja ahdistava tunne sormeen.
Tämä on onneksi miehelleni ok.
Vierailija kirjoitti:
Me kun otettiin sormukset aikanaan niin teetätin rakkaalle erikseen (tietyn ympäryksen/juuren) mitattuani hänen penikselleen oman sormuksen, se on 22k kultaa ei ihan halpa ollut ( siinä on raaputettu teksti), forever yours bitch ja nimi. Kaikki ei ehkä ymmärrä ja ajattelee asian väärin. Mutta minusta se oli loistava lisä tavan kihlasormuksille. Siinä on sellainen lukitus että +-4-7mm saa kirittyä tarpeen tullen.
Ja mieheni osti erikseen mulle sellaisen nänninpäähän laitettavan jutskan (kivalla tekstillä).
Ollaan muutenkin vähän pervompia tykätään erillaisesta seksistä kokeillaan uutta yms.
Meidän liitto ei ainakaan kariudu niihin ongelmiin, eikä tarvitse kummankaan vierasta etsiä.
No olettepas erikoisia ja uniikkeja. Paitsi enää tänä päivänä.
Ap on pelkuri. Ei uskalla puhua suoraan ns. ystävälleen, vaan sen sijaan juoruilee muiden kanssa ja tekee avauksen av:lle mukamas herätelläkseen.
Mene itseesi.