Jos kumppanisi ei käytä vihkisormusta
Jos kumppanisi ei käytä vihkisormusta omasta tahdostaan, vaan ainoastaan silloin, kun olet monta kertaa pyytänyt ja muistuttanut ja kysellyt mikset käytä, niin olisko vain helpompi uskoa ettei hän halua sitä todellisuudessa käyttää? Kun muitakin merkkejä siitä on, että olette "yhdessä" enää lasten ja raha-asioiden vuoksi.
Kommentit (52)
Yritän kovasti samastua tilanteeseen, mutta se on vaikeaa. Kuulostaa henkisesti kehittymättömien ihmisten ongelmalta. Suhde on varmaan kuollut, mutta miksi se Ap:ta näin kovasti hiertää? Odotatko, että mies on vapaa, vai mitä ihmettä?
En käytä, kun sitä pitää jatkuvasti riisua ja laittaa takaisin työni vuoksi, ja unohdan sen sitten jonnekin. Puoliso ei enää käytä, kun aktiiviurheilu-ura raskaassa lajissa on loppu ja sen myötä laihtui 40 kiloa, sormus on ihan liian iso. Pitäs pienennyttää.
Ja jos on suhteessa pakosta, niin sormus on siinä kyllä pienin murhe. Ei se sormus ole ennenkään ketään pettämästä estänyt, sitä paitsi.
Puolisoni ei käytä sormusta. Enkä myöskään minä. En käyttänyt kuin hetken aikaa naimisiin menon jälkeen. Niin ja naimisissa nyt 29v.
En pidä sormuksista eikä työssäni olisi edes hyvä pitää sormuksia, joten ei kiitos.
No ihan sama. Naimisissa on oltu yli 28 vuotta, eikä tuo ole tainnut sormusta pitää ainakaan 25 vuoteen. Ei olla eroa kuitenkaan harkittu. Samaan aikaan monet uskollisesti sormuksiaan pitäneet ovat eronneet jo moneen kertaan.
Miksi pakottaa ketään pitämään sormusta. Se oli aloituksen pointti, ei muu. 😉 Asiahan ei minulle kuulu, näkyy, ja kunhan mietin, josko kyseinen nainen vaikka lukisi palstaa ja herättelisi häntä, kun en kehtaa sanoa vaikka ystävänsä olenkin ja miehensä ei sormusta halua käyttää kun väkipakolla jotta toinen hiljenee. Ollaan keskusteltu paljon heidän suhteensa ongelmista, vaan eikai auta kun katsoa sivusta, kun toinen hakkaa päätä seinään.
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama. Naimisissa on oltu yli 28 vuotta, eikä tuo ole tainnut sormusta pitää ainakaan 25 vuoteen. Ei olla eroa kuitenkaan harkittu. Samaan aikaan monet uskollisesti sormuksiaan pitäneet ovat eronneet jo moneen kertaan.
Siksikö tähän aloitukseen vastataan tällä tavalla, kun on pelko persiissä ettei kukaan vaan luule, että kun emme sormuksia käytä, että meillä menisi huonosti? 😃
Meillä mies ei käytä koskaan vihkisormusta, ollaan oltu naimisissa 15 vuotta. Työssä ei voi pitää ja ei sitten jaksa sitä aina muistaa laittaa muulloinkaan. Miksi sitä pitäisi pitää? Mua kyllä huvitti, kun kaverit olivat kauhuissaan, kun kerroin, ettei meillä vihkisormuksia tarvitse pitää ja mies oli juuri lähdössä Leville kavereiden kanssa lystin pittoon. Ja mua taas huvitti se, että luuleeko ne kaverit, että se sormus estää esim. pettämisen. Kyllä pettää voi sormuksen kanssa ja ilman.
No summa summarun, meillä ei tarvitse pitää enkä ole ikinä ymmärtänyt miksi. Itse tykkään pitää kodin ulkopuolella, kotona en.
Emme edes hankkineet sormuksia, kun menimme naimisiin. Ja kihloihin ei koskaan perinteisessä merkityksessä edes menty, koska me vain yhtenä päivänä päätimme, että mennään naimisiin niin on helpompaa (oltiin ostamassa ensimmäistä yhteistä asuntoa ja sovittu, että lapsikin saa tulla) ja haettiin kuulutukset ja jo parin-kolmen viikon päässä siitä (en muista kauanko noihin asioihin meni) oltiin maistraatissa vihittävinä.
No me ei menty edes naimisiin. Silti luotan että meillä vielä on vakaa parisuhde, vaikken ole miestä edes nähnyt perjantaiaamun jälkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksikö tähän aloitukseen vastataan tällä tavalla, kun on pelko persiissä ettei kukaan vaan luule, että kun emme sormuksia käytä, että meillä menisi huonosti? 😃
No mulle on ihan herttaisen samantekevää, mitä joku luulee tai ei luule. En elä elämääni miettien moisia. Ihan absurdi ajatuskin, että oikein pelkäisin, että muut ajattelevat meillä menevän huonosti. Jos olisin tuollainen ihminen, niin varmaan kai sitten yrittäisin pakottaa puolisoni käyttämään sormusta. Mutta kuten sanottu, ei kiinnosta. Huvittavaa sinänsä, jos nyt oikeasti on joku joka ensinnäkin tarkkailee muiden sormuksia tai miettii muiden suhteita tuolla tavalla. Eihän niistä voi kuitenkaan oikeasti tietää ja muutenkin olisi varmaan parempi keskittyä ihan omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pakottaa ketään pitämään sormusta. Se oli aloituksen pointti, ei muu. 😉 Asiahan ei minulle kuulu, näkyy, ja kunhan mietin, josko kyseinen nainen vaikka lukisi palstaa ja herättelisi häntä, kun en kehtaa sanoa vaikka ystävänsä olenkin ja miehensä ei sormusta halua käyttää kun väkipakolla jotta toinen hiljenee. Ollaan keskusteltu paljon heidän suhteensa ongelmista, vaan eikai auta kun katsoa sivusta, kun toinen hakkaa päätä seinään.
Onneksi et ole minun ystäväni. En todellakaan kaipaisi ystävää, joka halveksii minua ja tekee liitostani avauksia anonyymeille nettipalstoille siinä toivossa, että joku niistä osuisi minun silmääni.
Käytimme sormuksia vain hetken vihkimisen jälkeen. Itse olin akatemiatutkijana ja sormus olisi ollut ns. kontaminaatioriski. Siispä oli parempi luopua. Mieheni työ ja harrastukset olivat sellaiset, että sormus oli paras olla korulippaassa. Niinpä 44 vuotta naimisissa ja tämän aloituksen innoittamana hain sormukset (vihkisormukset sekä häälahjatimanttisormukset). Yksikään ei mahtunut enää sormeen! Miehelleni mahtui omansa. Nyt teen katumaharjoituksia, ankaria dieettiohjelmia, suutelen nakkipakettia ja laitan takaisin jääkaappiin. Ja vannon,että ensi kesänä sormukset mahtuvat sormeeni. Näinhän aina kuvitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et ole minun ystäväni. En todellakaan kaipaisi ystävää, joka halveksii minua ja tekee liitostani avauksia anonyymeille nettipalstoille siinä toivossa, että joku niistä osuisi minun silmääni.
Nyt on pakko kysyä että mitä halveksivaa tässä on. Kyseinen henkilö on sen verran äkkipikainen että olisin kohta itse syypää johonkin hänen silmissään ja saisin kiukuttelua osakseni ties kuinka pitkään jos menen suoraan hänelle puhumaan. Vähän olen yrittänyt herätellä. Kaiken lisäksi kuulin yhdeltä kaverilta, että miehellä olisi joku toinen. Ehkä en sitten ole niin hyvä ystävä, mutta arvostan omaa mielenrauhaa enemmän, ettei pahimmassa tapauksessa koko kaveripiiriä käännetä minua vastaan. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulle on ihan herttaisen samantekevää, mitä joku luulee tai ei luule. En elä elämääni miettien moisia. Ihan absurdi ajatuskin, että oikein pelkäisin, että muut ajattelevat meillä menevän huonosti. Jos olisin tuollainen ihminen, niin varmaan kai sitten yrittäisin pakottaa puolisoni käyttämään sormusta. Mutta kuten sanottu, ei kiinnosta. Huvittavaa sinänsä, jos nyt oikeasti on joku joka ensinnäkin tarkkailee muiden sormuksia tai miettii muiden suhteita tuolla tavalla. Eihän niistä voi kuitenkaan oikeasti tietää ja muutenkin olisi varmaan parempi keskittyä ihan omaan elämään.
Kuitenkin tulit kertomaan miten teillä menee ja ettei sinua kiinnosta muiden mielipiteet.
Ystävästä puhuin, en kenestäkään random-tyypistä.
Ja joo, kyllä ihmiset kiinnittää huomiota moniin asioihin, mm sormusten pitämisiin ja pitämättä jättämisiin. Vaikka tosiaankaan mikään sormus tai muu ei estäkään pettämistä. Silti esim varatut miehet monasti viihteellä unohtavat sormuksen taskuun tai kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin tulit kertomaan miten teillä menee ja ettei sinua kiinnosta muiden mielipiteet.
Ja joo, kyllä ihmiset kiinnittää huomiota moniin asioihin, mm sormusten pitämisiin ja pitämättä jättämisiin. Vaikka tosiaankaan mikään sormus tai muu ei estäkään pettämistä. Silti esim varatut miehet monasti viihteellä unohtavat sormuksen taskuun tai kotiin.
Itse teet aloituksia ja kyselet ja sitten vittuilet, kun saat vastauksia. Eihän täällä kukaan voi vastata kuin omasta puolestaan, kun emme tunne "ystävääsi".
Miten mahtaa olla oman elämäsi ja parisuhteesi laita? Teepä vaihteeksi aloitus siitä ja jätä "ystäväsi" rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teet aloituksia ja kyselet ja sitten vittuilet, kun saat vastauksia. Eihän täällä kukaan voi vastata kuin omasta puolestaan, kun emme tunne "ystävääsi".
Miten mahtaa olla oman elämäsi ja parisuhteesi laita? Teepä vaihteeksi aloitus siitä ja jätä "ystäväsi" rauhaan.
Vastaajina naiset joiden mies ei käytä kehoituksista huolimatta sormusta kuin harvoin kotona ja muutenkin koitetaan pitää kulisseja pystyssä kaikin voimin. 😉
Vierailija kirjoitti:
Miehellä sormus on työssä riski, siinä voi lähteä sormi mukana. Itse laitoin sormuksen kaappiin koronan tullessa. Kyllä me edelleen naimisissa ollaan.
Ja hänkö on töissä ympäri vuorokauden seitsemänä päivänä viikossa?
#vainsuomessa
En hyväksyisi tuollaista käytöstä. Jos sormusta ei voi töissä pitää, niin vapaa-ajalla voi kyllä. En myöskään hyväksyisi sitä, että mies "unohtaa" synttärit ja vuosipäivät eikä koskaan hemmottele millään tavalla, saati sitten kerro rakastavansa. Tämähän on ihan normisettiä suomalaisille pariskunnille..
Ei tuo ole aitoa ystävyyttä. Ankeaa menoa kaikenkaikkiaan.
Siis mikä sun ongelma nyt on tuon sormuksen takia?