Paljonko pääkaupunkiseudun asunnoissa on nyt tinkimisen varaa?
Millä hintaa voi jättää ostotarjouksen? 160-240 000 e hintaisesta asunnosta? Montako prossaa alle pyyntihinnan voi tarjota?
Kommentit (26)
Seuraan asuntomarkkinaa ostohousut jalassa.
Todella vaihtelevia hintoja pyynneissä, ja eniten ihmetyttää messevät pyynnit korjausvelkaisissa taloyhtiöissä.
Yksi kiinnostava asunto järkevällä pyynnillä myytiin viikossa. En ehtinyt edes näyttöön, kun olin lomareissulla.
Mulla tulee Helsingistä kohta asuntoni myyntiin, tinkivaraa olen laittanut 7 % eli hyväksyn minkä tahansa tarjouksen, joka on 7% tai alle myyntihinnasta.
Vierailija kirjoitti:
N. 20% alle pyynnin jäävä ostotarjous ei ole loukkaavan alhainen.
Miten niin loukkaavan alhainen? Kuka loukkaantuu tarjouksesta? Jos ei kelpaa niin älä myy. Se on vain asuntokauppa. Ei siihen kannata jäädä parkumaan loukkaantumistaan jos tarjous ei ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N. 20% alle pyynnin jäävä ostotarjous ei ole loukkaavan alhainen.
Miten niin loukkaavan alhainen? Kuka loukkaantuu tarjouksesta? Jos ei kelpaa niin älä myy. Se on vain asuntokauppa. Ei siihen kannata jäädä parkumaan loukkaantumistaan jos tarjous ei ole hyvä.
Totta. Saa olla aika untamo, jos maksaa ylimääräisen kymppitonnin siitä, ettei myyjä vain pahoita mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Rontti 20% voi hyvinkin olla lähtökohta. Markkinat on nyt alhaalla ja hinnat valuvat hiljalleen alas. Ei kannata uskoa välittäjien puheita mistään alkaneista nousuista ne on ihan vetelät puntissa kun kauppa ei käy.
Ja käsityksesi perustuu mihin?
Rontti 20% voi hyvinkin olla lähtökohta. Markkinat on nyt alhaalla ja hinnat valuvat hiljalleen alas. Ei kannata uskoa välittäjien puheita mistään alkaneista nousuista ne on ihan vetelät puntissa kun kauppa ei käy.