Miehet on tylyjä naiselle joka kysyy remontti neuvoja.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000009777456.html
Ääliöitä riittää joka lähtöön. Ei nainen saa asiallista vastausta.
Kommentit (84)
Miksi nainen ei saisi kysyä miehiltä neuvoja remppa-asioissa. En ymmärrä miten he voivat tästäkin paheksua.
Facen eri ryhmissä näkee hyvin, miten osalla ihmisistä on vain halua lytätä muita. Aiemmin seurasin esim. yhtä diy-ryhmää, missä ihmiset esittelivät tekemisiään. Osa ei selvästi kyennyt sivuuttamaan, että asiaa oltu tehty heille. Mikäli tehty asia ei miellyttänyt, niin se koettiin huonoksi.
Rautakaupassakin huomannut saman :D mieheni jopa saa parempaa palvelua kysymällä neuvoja
Tässä tapauksessa ihmisiä (sukupuolesta riippumatta) ärsytti tuo ensimmäinen oletus, että tämänkin voisi jotenkin laittaa myyjän vastuulle.
Mitä enemmän pitäisi olla, ettei sukupuolella ole merkitystä niin sitä enemmän mediassa korostetaan ihmisten sukupuolta asioissa mitkä eivät liity mitenkään sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ihmisiä (sukupuolesta riippumatta) ärsytti tuo ensimmäinen oletus, että tämänkin voisi jotenkin laittaa myyjän vastuulle.
Kyseinen henkilö kysyi, ei olettanut vaan kysyi. Jos ei osaa vastata asiallisesti kysyttyyn kysymykseen, vaan on pakko alkaa ivaamaan ja veetuilemaan, niin parempi olla hiljaa.
Itse olen remonttitaitoinen nainen. Auta armias, jos erehdyn neuvomaan jotakuta miestä jonkinlaisessa teknisessä asiassa! Vain MIES voi ymmärtää tekniikkaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautakaupassakin huomannut saman :D mieheni jopa saa parempaa palvelua kysymällä neuvoja
No onpa outoa?
Itse naisena saanut aina tosi hyvää ja hymyileväistä palvelua kaikissa rautakaupoissa, joissa asioinut?
Samoin, ja oikein yritin muistella milloin viimeeksi rautakaupassa myyjänä mua on auttanut mies. Ovat olleet kaikki naisia, ja ihan toimivia neuvoja ja siihen sopivat tuotteet olen joka kerta saanut. Myös epäilen, että noiden sinänsä ihan asiattomien kommenttien syynä ollut kysyjän sukupuoli vaan aihe. Mutta itse en vaan tajua, että miksi vastata mitään, jos ei ole muuta sanottavaa kuin veetuilu.
Ei eroa oikeastaan mitenkään siitä asenteesta, jota miehet kohtaavat kysyessään neuvoja lasten hoidosta tai pyykinpesusta.
Naisetkin suuttuvat, jos kysyy vaikkapa silittämisestä.
Turhaan taas vedetty sukupuolikortti. Yhtälailla miehet (ja naiset) laittaa miehillekin vähätteleviä ja piikikkäitä vastauksia facen remppa ryhmissä.
Ei kysynyt remppaohjeita vaan voiko rempan maksattaa talon hänelle myyneellä henkilöllä
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen nainen ja ärsytti ihan suunnattomasti tuo kommentti. Meiltä 90-luvun paritalon puolikkaan ostanut marmatti, miten talo ei ole nykyisten rakennusmääräysten mukainen ja olisi pitänyt maksaa jotain tutkimuksia. Joo ei maksettu. Harvinaisen typerä eukko.
Siellä on taas joku nainen suuttunut, kun miehet ovat neuvoneet.
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin suuttuvat, jos kysyy vaikkapa silittämisestä.
Varmasti. Minä en tiedä silittämisestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
En huomannut samaa.
Miehistä on tullut töykeitä kautta linjan.
Miehet muka tietää kaiken. Olen kyllä nähnyt mies ammattilaisia jotka ei tosiaan osannut remontoida.
Täällä vauva palsatallakin usein päätä auotaan jos jotain kysyy. Veikkaan että 100% se on mies joka alkaa avostelemaan.
Tästä lehtijutusta ei saa keskustella täällä