Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se *naapureille näyttäminen* niin tärkeää että vaikuttaa esim. auton ostoon?

Vierailija
14.08.2023 |

Jotenkin hirveän pinnallista että näytetään lähinnä muille että *hyvin pyyhkii* ja velka vaan kasvaa.

Se on sitten joillekin hirveän tärkeää tuo muiden mielipide.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tuntee tai edes tietää naapureitaan, joten miksi ihmeessä olisi tarve esittää ja näyttää jotain ihmisille, joita ei edes kadulla tunnistaisi.

Vierailija
42/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolainoissa on korko 8% jaxuja!

Samoin asuntolainoissa kun indeksi otetaan huomioon.

Mikä v'tun indeksi? 

t. Lainakäsittelijä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kilpavarustella. Naapureilla on niin romut autot että oma 2014 mallinen on ihan luxus niihin nähden....toki ei olisi varaa uuteenkaan, jos joku keksisi jonkun öky Porchen tuohon hankkia. Tosin ei tarvekaan.

Vierailija
44/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta,70-80 luvulla Ruotsiin siirtotyöläisiksi muuttaneet elvistelivät velkavolvoillaan.

Vierailija
45/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut keskustelee elämänsä ainoasta merkityksellisestä asiasta - naapurin autosta. 🤣

Vierailija
46/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tuomoinen autolla näyttely.Jos itsetunto on kunnossa,ihan sama millä ajaa.Itsellä hyvä työ,maksettu omakotitalo maalla,iltahommina timpurihommia tutuille,vähän vuosien myötä ostetuita sijoitus osakkeita,säästötilillä 40t,talous kunnossa.Silti ajan 15v vanhalla farkku skodalla,koska en halua kalliimpaa autoa.Enemmän hävetti käydä kaupassa pojan 60t luxus mersulla.

Vierailija
47/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut keskustelee elämänsä ainoasta merkityksellisestä asiasta - naapurin autosta. 🤣

Persuilla on kuitenkin omat autot,eivätkä ole pummaamassa muilta kyytejä niinkuin viher demarit.

Vierailija
48/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurilla oli tänne muuttaessa vanha rutku, nyt melko uusi kun muillakin on. Ja juu tarkistin tiedot, vakuutusyhtiö rahoittaa osamaksulla.

MIKSI tarkistit  asian?  Mitä ihmeen väliä sillä on, miten joku autonsa oston rahoittaa?  Suomalaiset on aivan järkyttävää kyyläkansaa!

Vierailija
49/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukkaat tekee tuota. Enemmän mua kyllä nousukkaissa ärsyttää se, ettei ne kasvata lapsiaan ekkä opeta käyttäytymää kunnolla, ottamaan muita huomioon. Niiden trampat sijoitetaan naapurin rajalle, kakarat kiljuu trampalla ja muuten, ja tunkee toisten pihoille.

Vähävaraiset, keskituloiset ja oikeasti varakkaat kasvattavat lapsensa.

Nousukkailla on ns. ku si noussut päähän.

Näissä o yleensä ensimmäisen polven akateemisia, jotka on päässeet johtoasemiin.

Vierailija
50/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolainoissa on korko 8% jaxuja!

Olen viimeiset 5 autoa ostanut uutena ja aina lainoittanut hankinnan ja koskaan ei ole ollut 5% todellinen vuosikorko. Kun sijoituksissa vuosituotot ollut kaksinumeroisia ainakin viimeiset 5 vuotta niin ei ole paljon miettimistä "ottaisinko sijoituksista vai maksanko velalla". Toissa kerralla kaveri osti auton myymillään nesteen osakkeilla kun oli 3 kertaistunut 12 euroon, tuumas tammikuussa 2021 että "elämänsä kallein auto".

Minä ostin siis rahoituksella ja pidin nesteen osakkeet. olen tosin jo nesteen osakkeesta luopunut elokuussa.

Vierailija
51/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroluettelon mukaan olemme kylän eniten veroja maksava perhe ja silti autot ovat vuosimallia 2017 ja molemmat hinnaltaan alle 50 000 e. Naapureilla on kauniita ja kalliita autoja, joita katson ihaillen. Naapurit ovat mukavia, mutta heillä on elämässä toisenlaisia tavoitteita kuin meillä.

Vierailija
52/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tuomoinen autolla näyttely.Jos itsetunto on kunnossa,ihan sama millä ajaa.Itsellä hyvä työ,maksettu omakotitalo maalla,iltahommina timpurihommia tutuille,vähän vuosien myötä ostetuita sijoitus osakkeita,säästötilillä 40t,talous kunnossa.Silti ajan 15v vanhalla farkku skodalla,koska en halua kalliimpaa autoa.Enemmän hävetti käydä kaupassa pojan 60t luxus mersulla.

60 tonnin mersu ei ole luxusta. Perusauto nykyään jo maksaa tuon. Luxusmersu paljon kalliimpi.

Vierailija
53/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs, jos se naapuri on autoja maahantuovassa firmassa töissä? Niin kuin kaveri. Hänen on ajettava autoja sisään ennen kuin ne voidaan joidenkin tuhansien käyttökilometrien jälkeen myydä. Naapureille se näyttää varmasti aika hurjalta, kun ihan uusin malli  kiiltää pihalla taas muutaman kuukauden jälkeen.

Mun yhden työkaverin naapuri on autokaupassa töissä ja sillä kuulemma vaihtuu auto melko tiuhaan tahtiin. No, ihmekös tuo toisaalta. Suurimmalla osalla on se sama auto kuitenkin vuosia.

Tai sitten ajavat niillä liikkeen autoilla.

Ei ne liikkeen ole vaan rahoitusyhtiön. Kuten asuntovelallisten asunnot omistaa käytännössä pankki, kunnes laina on maksettu kokonaan.

Ei omista, Ei teoriassa eikä käytännössä.

Vierailija
54/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista tuo kulissien ylläpito. Taitaa olla melkoinen stressin lähde. Itse ajelen halvalla, vanhalla mutta hyvällä autolla. Kukaan ei naarmuta sitä kateellisena ja naapurit tervehtii, kun eivät tunne alemmuutta.

Vierailija
55/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista on tuskin missään muualla kuin Suomessa 😳

Terveisiä Ulkosuomalainen

Tämän olen huomioinut itse myös Suomessa käydessä. Iso uutinen on, että naapurilla on uusi auto. Huvittavaahan se on. 

Toinen ulkosuomalainen

ei nyt varsinaisesti kiinnosta miten naapurit autonsa hakkineet, eikä edes se onko ostettu uusi tai käytetty, mutta sen verran on tullut kiinnitettyä nyt huomiota että meidän taloyhtiössä alkaa autokanta sähköistymään. Tässä parin vuoden aikana tullut

1 e-corsa

1 vw ID 4

1 skoda enyaq

1 tesla 3

2 Audi Q4

Lisäksi hybridejä tullut useampi. Taloyhtiössä on 24 huoneistoa. Vaihtuneista autoista noin 70 % vaihtunut sähköiseen.

Vierailija
56/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista tuo kulissien ylläpito. Taitaa olla melkoinen stressin lähde. Itse ajelen halvalla, vanhalla mutta hyvällä autolla. Kukaan ei naarmuta sitä kateellisena ja naapurit tervehtii, kun eivät tunne alemmuutta.

No minä ostin juuri uuden auton. Ja syy on se että nyt alettiin oleen siinä pisteessä että alkaa edelliseen uutena ostettuun autoon tulemaan enemmän ja vähemmän kokoajan erilaista remonttia. Hyvin palveli 9 vuotta ja 200 000 kilometriä.

tarkoitus tämäkin ajaa "paaliin". poistot 6 vuodessa, jokainen vuosi sen jälkeen "plussaa".

Vierailija
57/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 tonnin mersu ei ole luxusta. Perusauto nykyään jo maksaa tuon. Luxusmersu paljon kalliimpi.

Ai että 60 000€ auto EI ole luksusta maassa jossa mediaanitulo on 3400€ bruttona ja mikä säälittävintä ylimmän tulodesiilin alarajalle pääsee suunnilleen 5200€ bruttotuloilla.

Suomessa on aina ollut merkityksettömän vähän rikkaita mutta nykyään meillä on surkean vähän eurooppalaisittain ylempää keskiluokkaakin.

Missään päin maailmaa, edes Sveitsissä tai USA:ssa 60 000€ auto ei ole enää keskiluokkainen kulkupeli vaan jo enemmän tai vähemmän luksusta.

Vierailija
58/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että 60 000€ auto EI ole luksusta maassa jossa mediaanitulo on 3400€ bruttona ja mikä säälittävintä ylimmän tulodesiilin alarajalle pääsee suunnilleen 5200€ bruttotuloilla.

Suomessa on aina ollut merkityksettömän vähän rikkaita mutta nykyään meillä on surkean vähän eurooppalaisittain ylempää keskiluokkaakin.

Missään päin maailmaa, edes Sveitsissä tai USA:ssa 60 000€ auto ei ole enää keskiluokkainen kulkupeli vaan jo enemmän tai vähemmän luksusta.

no ei ole.  juuri ostin uuden audin, hinta 66 000€. Ihan tavallinen perheauto.

Vierailija
59/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole.  juuri ostin uuden audin, hinta 66 000€. Ihan tavallinen perheauto.

Miten pitkään piti päivystää vauva-foorumilla että pääsit pätemään?

Vastaus ap:n kysymykseen Onko se *naapureille näyttäminen* niin tärkeää että vaikuttaa esim. auton ostoon? näyttää oleva kahteen kertaan alleviivattu ja lihavoitu ON!

Vierailija
60/106 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei oikein aukea, että miten se on "naapureille näyttämistä" jos haluaa ostaa itselleen mieleisen auton.

Me ostamme auton itsellemme ja naapurit saavat olla siitä ihan mitä mieltä haluavat. Tiedän, että hieno auto kismittää joitakin ihmisiä, mutta ei ole kyllä meidän ongelmamme.

Itse ostamme 40-50 tonnin autoja ja väliraha on nykyään n.20k€ kun vaihdamme auton. Kun tuo 20 tuhatta on ylimääräistä niin autokuume iskee miehelleni eikä siihen autoon tarvitse ottaa velkaa. Ja ei, emme laita autoon viimeisiä rahojamme.

Jos joskus tulee tilanne, että menoja täytyy karsia niin uskoisin, että auto olisi ensimmäinen säästökohde. Ei minua huimaisi ajaa halvemmalla autolla tai sitä omaa autoa kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän