Onko se *naapureille näyttäminen* niin tärkeää että vaikuttaa esim. auton ostoon?
Jotenkin hirveän pinnallista että näytetään lähinnä muille että *hyvin pyyhkii* ja velka vaan kasvaa.
Se on sitten joillekin hirveän tärkeää tuo muiden mielipide.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri voi hyvinkin sitten tarkastaa auton omistajatiedot ja melkein tukehtua nauruun kun auton omistajana onkin rahoitusyhtiö.
Järjetöntä tarkastelua tuommoinen. Olet itse tehnyt tuollaista näköjään. Ei tulisi mieleenkään itsellä, ei kiinnosta naapurien autot tai muut ostokset, saatikka talot ym.
Onnea uniikille lumihiutaleelle. Me valtaväestö kuitenkin tarkastamme ja nauramme kun omistaja onkin joku Santander.
Onko tosiaan Suomessa päästy näin pitkälle, että toisten omistukset ja raha-asiat ovat kiinnostuksen aiheita kaikille jopa mennään tarkasmaan netistä onko auto maksettu? Olen sitten joku uniikki ulkosuomalainen kun en vaan jaksaisi kuluttaa edes aikaa tuommoiseen kyttäämiseen. Alhaiset luonteenpiirteet ovat lisääntyneet näköjään suomalaisissa. Onko enää normaaleita ihmisiä ollenkaan?
Jos saisin euron joka kerran kun joku kysyy multa miksi ajan niin huonolla autolla kun mulla on kait rahaa, niin saisin ainakin ilmaisen lounaan, ehkä kaksi.
Enemmän tuntuu ihmisiä häiritsevän se, ettei joku halua ostaa omakotitaloa tai uutta autoa vaikka olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei ole. juuri ostin uuden audin, hinta 66 000€. Ihan tavallinen perheauto.
Miten pitkään piti päivystää vauva-foorumilla että pääsit pätemään?
Vastaus ap:n kysymykseen Onko se *naapureille näyttäminen* niin tärkeää että vaikuttaa esim. auton ostoon? näyttää oleva kahteen kertaan alleviivattu ja lihavoitu ON!
Tavallisen perheauton osto "naapureille näyttämistä". no niin kai sitten... oottakaapa naapurit kun pääsen "leveileen ja näyttää kun löytyy ihan bamixin sauvasekotin"....
jep jep. Normaalit kulutushyödykkeet normaalissa hinta-haarukassa ei kyllä mitään "naapureille näyttämistä" ole.
Mersu voi maksaa saman kun joku Kia. Pitäisi tietää tarkat mallit ja vuosiluvut, jotta tietää.
KIA = Köyhien Ihmisten Auto
:D
Ihan on hyvä auto. Meillä ollut Opel ja nyt Rellu. Haukuttuja autoja mutta ei mitään vikaa. Uutena ostetaan ja pidetään hyvää huolta.
Kia katsonut autoliikkeessä niin ei köyhillä ole varaa maksaa 30 000 autosta.
Alkuhinta nousee kun katsot mitä siihen otat. Kaikki maksettava erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mersu voi maksaa saman kun joku Kia. Pitäisi tietää tarkat mallit ja vuosiluvut, jotta tietää.
Kuules nyt. Ei tarvitse tietää mitään muuta kuin >60 000€ voidakseen sanoa että tuon hintainen kärry on Suomen kaltaisessa persaukisessa peferiassa luksusta johon edes keskiluokkaisella työssäkäyvällä ei ole varaa.
Kukaan ei voi vakavissaan väittää että jo 25 000€ Kia ei täyttäisi kaikkia "liikkumistarpeita" joita Suomen kaltaisessa holhousvaltiossa liikkuvalla vielä olisi kun hysteerisesti kameroita pelkäävä tuhkamuna hinaa pääteilläkin skodansa perässä 65km/h nopeudella kilometrin autojonoa ja kuivalla motarilla on aurinkoisella kelillä 100km/h rajoitus.
Ylipääyänsä tyypit jotka ihan oikeasti yrittävät perustella 66k€ olympiavolkkarinsa hankintaa jollain pakottavilla tarpeilla ovat juuri näitä ap:n tarkoittamia kulisseja pönkittäviä nousukkaita.
Onko se niin vaikea tunnustaa että halusin vaan hienon auton kun mulla on niin pieni muna ja ostaisit itsekin jos sulla olis varaa vaikka kumpikaan ei oikeasti tarvitse edes kolmanneksen hintaista kippoa.
60k€ auto on vajaan vuoden nettopalkan verran. Ei nyt mitenkään paha rasti.
Tiedämme molemmat miksi sinun ei edes tarvitse näyttää varallisuuttasi materialla, vai mitä :)
Kerrotko vielä muillekin miksi, se on varmasti helppoa kun tietää.
En tunne ketään kelle moiset asiat olisivat tärkeitä ja itse ei voisi naapurin autot vähempää kiinnostaa. Jotain vanhaa Rolls-Roycea voisin ihastella, mutta eipä noita ole Suomessa tullut vastaan.
Itse ajelen 10 vuotta vanhalla farkku octavialla vaikka voisin ajaa 100t€ autolla mutta ei tosiaan kiinnosta autot tai niihin liittyvä status niin paljon että laittaisin autoon niin paljon rahaa kiinni.
Noin tehdään aina. Uusi auto maksettu ja sillä ajellaan vielä 8 vuotta.
Taas ostetaan uusi auto kun vanha on 12 vuotias.