MT-gallup: Suomalaiset haluavat Tiitisen listan julki Oikeistopuolueiden kannattajat haluavat listan julki, keskustassa ja vasemmistopuolueissa asiaan suhtaudutaan selvästi varauksellisemmin
Ketä yllätti tämä tulos? :D
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/812a73f8-465c-4efe-b853-8bb…
Kommentit (411)
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-luvun lapsi. Olen elänyt siis koko elämäni valheessa. Suomettuneessa suomessa. Karvalakkien ja pulisonkiukkojen vaihtaessa poskisuudelmia Venäläisten kanssa metsästysretkillä.
Pienenä katsoin sosialistisen Itä-Saksan Nukkumattia Pikkukakkosesta, kävin DDRstä kopioidun Peruskoulun ja harjoittelin armeijassa Neuvostoliittolaisilla aseilla.
80-luvulla pääsin ensi kertaa Interreilaamaan Länsi-Eurooppaan. En voinut käsittää miten hienoa siellä oli. Hienot autot ja muotivaatteet. En tajunnut vielä silloin että poliitikkomme olivat meidät myyneet Itään. Nyt tajuan karmean kohtalon.
Peruskoulua ei kopioitu DDR:stä eli Venäjän, keskellä Saksaa sijainneesta miehitysvyöhykkeestä. Kyseessä on kumman laajalle levinnyt myytti. Muutoin olet kyllä osittain jäljillä, eikä suomettumisen ole vieläkään täysin kadonnut Suomesta. Nukkumattia tehdään Saksassa muuten yhä nykyäänkin, mutta tokihan se ei enää flirttaile venäläismyönteisellä propagandalla.
Entäs ne taistolaiset jotka marssivat punalippuineen eduskuntatalon käytävillä ja laulavat? Miksi valta media vaikenee niistäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa vielä.
Suomen ulkopolitiikka hoidettiin KGB:n kautta.
Huhhuh.
Älä puhu asioista, joista et mitään tiedä. Etkä käsitä.
Stasi oli vain pikkumuru siitä, miten Suomessa piti elää tiettyinä aikoina.
Turha pilkata suomettumusta.
Se ei ollut valinta.Se oli pakotettu olotila, niinä aikoina.
Edellinen ei ollut minun keksintöäni. Ks. Alpo Rusi.
Se oli pakotettu olotila ja YYA:n mukaan tanssiminen oli pakollista sinä aikana oman turvallisuutemme takia. Sekään ei muuten ehtinyt kauan olla Paasikivi-Kekkosen linja.
Kommunistit ehättivät mennä Moskovaan ja se muokattiin siellä. Se oli oikeasti Stalinin-Brezhnevin sopimus. Kun NL hajosi, Neuvostoliiton kommunistinen puolue lakkautettiin.
Mitä tehtiin Suomessa? Ei mitään. Suomen kommunistinen puolue SKP porskutti edelleenkin eteenpäin ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Oi joi joi, kuinkas nyt ne idänsuhteet ja niiden luottomiehet 2000-luvulla? Onko FSB:llä niistäkin joku lista?
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne taistolaiset jotka marssivat punalippuineen eduskuntatalon käytävillä ja laulavat? Miksi valta media vaikenee niistäkin?
Vaikenee. Kun Suomen Sotilas-lehden Stasi-lista julkaistiin v. 2022, Suomen muu media oli ihan hiljaa.
Yhtäkkiä minulle välähti siitä, missä suossa edelleenkin olemme.
Vierailija kirjoitti:
Oi joi joi, kuinkas nyt ne idänsuhteet ja niiden luottomiehet 2000-luvulla? Onko FSB:llä niistäkin joku lista?
Tai 2010-luvulla? Sellainenkin lista varmasti on olemassa, jossain kassakaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla on nimi siinä listalla, eli ovat olleet jotenkin yhteydessä Stasiin.
Niin nehän ovat nyt jo vanhoja papparaista ja mummeleita.
Toinen jalka haudassa.
Useilla dementia tai Alzheimerin tauti.Ja monet varmasti arvostettuja professoreja ja asiantuntijoita, akateemisessa maailmassa.
Miksi mustata kenenkään heistä mainetta?
Etenkin kuin noista yhteyksistä ei ole Suomelle koitunut mitään haittaa.
Vapaana maana, demokraattisessa saamme edelleen elää.
Olet jo varmaan ymmärtänyt ettei maa jonka johtajat valitaan naapurimaan suostumuksella ole demokraattinen. Maa jonka poliitikot syöttivät omalle kansalleen valhetta ryssänpelosta kaikilla elämänalueilla. Hyi helvetti!
Suomettumisen mainehaitta näivetti suhteitamme muihin maihin. emmekä ole vieläkään liberaali ja vapaa Länsi-Euroopan maa. Minkälainen maamme olisikaan ilman suomettumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-luvun lapsi. Olen elänyt siis koko elämäni valheessa. Suomettuneessa suomessa. Karvalakkien ja pulisonkiukkojen vaihtaessa poskisuudelmia Venäläisten kanssa metsästysretkillä.
Pienenä katsoin sosialistisen Itä-Saksan Nukkumattia Pikkukakkosesta, kävin DDRstä kopioidun Peruskoulun ja harjoittelin armeijassa Neuvostoliittolaisilla aseilla.
80-luvulla pääsin ensi kertaa Interreilaamaan Länsi-Eurooppaan. En voinut käsittää miten hienoa siellä oli. Hienot autot ja muotivaatteet. En tajunnut vielä silloin että poliitikkomme olivat meidät myyneet Itään. Nyt tajuan karmean kohtalon.
Peruskoulua ei kopioitu DDR:stä eli Venäjän, keskellä Saksaa sijainneesta miehitysvyöhykkeestä. Kyseessä on kumman laajalle levinnyt myytti. Muutoin olet kyllä osittain jäljillä, eikä suomettumisen ole vieläkään täysin kadonnut Suomesta. Nukkumattia tehdään Saksassa muuten yhä nykyäänkin, mutta tokihan se ei enää flirttaile venäläismyönteisellä propagandalla.
Täytyy tähän lisätä, että kyllä me 80-luvullakin koulussa ja kotona tiedettiin ja puhuttiin siitä, kuka meidän vihollisemne on ja itänaapurihan se hyvinkin. Kyllä kaikelle venäläismielisyydelle ainakin täällä päin lähinnä viitattiin kintaalla ja sille naureskeltiin ja leikittiin leikkejä, joissa itänaapuri oli vihollinen ja puhuttiin elokuvista, joissa Venäjä esitettiin aivan oikeassa valossa. Olin itse 80-luvulla peruskoulussa ala-asteella ja eipä luokallani ollut kuin yksi poika, jonka vanhemmat olivat venäläismielisiä kommunisteja ja vain yksi musiikinopettaja sattui olemaan itämyönteinen. Yhtään toista itämyönteistä opettajaa ei tullut tuolloin minulle vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomen ulkopolitiikka hoidettiin KGB:n kautta. (Alpo Rusi.)
Tämä on suorastaan henkeäsalpaavaa.
Et tunne Suomen historiaa riviäkään, jos tuo on sulle henkeäsalpaavaa.
Onneksi oli Kekkonen, joka tasapainotteli hampaat irvessä, ja piti Suomen itsenäisenä maana.
Ilman Kekkosta, Suomelle olis voinut käydä tsekkoslovakiat.
Toki tuon tiedän/tajuan. Nyt ollaan Natossa, ei tarvitse enää pelätä itänaapuria ja voidaan käydä historia läpi.
Siitä huolimatta oli todella hurjaa saada tietoonsa, että koko Suomen ulkopolitiikka hoidettiin KGB:n kautta.
Kaikki tietävät mikä oli meininki. Tai pitäisi tietää. Joten voidaan tehdä tilit menneisyyden kanssa ja sen jälkeen suunnata tulevaisuuteen vapaina.
Minulla ainakaan ei ole enää mitään tarvetta syyttää ketään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se aina niin ajankohtainen lista kolmenkymmenen vuoden takaa. Muistattehan, silloin kun Neuvostoliitto oli vielä olemassa. :D
Ilkka-Christian Björklund, SKDL/SDP, kansanedustaja, Pohjoismaiden neuvoston pääsihteeri
Jouko Jokisalo, SKDL, tutkija, Stasin värvätty agentti Boris 197987
Jorma Kalela, SDP, tutkija
Osmo Kock, SKDL, kansanedustaja, Suomen suurlähettiläs Berliinissä 197479
Jaakko Tapani Laakso, SKP/VAS, Tiedonantajan toimittaja, kansanedustaja, KGB:n Jan ja Stasin Mantel 197389
Marjatta Laires, diplomaatti DDR:ssä 197880
Riitta Myller, SDP:n kansanedustaja
Veijo Olavi Puhjo, SKP, lääkäri, opiskellut DDR:ssä
Johannes Pakaslahti, SKP, Tiedonantajan Berliinin kirjeenvaihtaja 197279, Maailman rauhanneuvoston pääsihteeri 198689.
Irma Anneli Nurmela
Ulf. L. Sundqvist, SDP, STS:n pääjohtaja
Ilkka Taipale, SDP, kansanedustaja
Pentti Tiusanen, SKP, Stasin värvätty Timur
Rauno Viemerö, SDP, diplomaatti
Pirkko Saisio, SKDL, kirjailija
Jouko Kajanoja, SKP, SKP:n puheenjohtaja 1980-luvulla
Kaisa Korhonen, SKP, laulaja
Vappu Taipale, SDP, virkamies
Eero Heinäluoma, SDP, SAK:n toimitsija
Kalevi Sorsa, SDP, pää- ja ulkoministeri, puoluejohtaja
Ulpu Iivari, SDP:n puoluesihteeri
Kirsti Lintonen, SDP, diplomaatti
Arto Mansala, SDP, diplomaatti
Jaakko Laajava, LKP, diplomaatti
Paavo Lipponen, SDP, kansanedustaja
Jaakko Blomberg, SDP, diplomaatti
Erkki Tuomioja, SDP, apulaiskaupunginjohtaja, kansanedustaja
Matti Ahde, SDP, SuomiDDR-seura, kansanedustaja, ministeri
Esko-Juhani Tennilä, SKP, kansanedustaja
Tarja Halonen, SDP, kansanedustaja
Taisto Sinisalo, SKP-y:n puheenjohtaja
Ilkka Kanerva, Kok., kansanedustaja, ministeri
Kaikki tuolla listalla olevat on pidätettävä välittömästi ja tuomittava elinkautiseen vankeuteen maanpetoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tähän lisätä, että kyllä me 80-luvullakin koulussa ja kotona tiedettiin ja puhuttiin siitä, kuka meidän vihollisemne on ja itänaapurihan se hyvinkin. Kyllä kaikelle venäläismielisyydelle ainakin täällä päin lähinnä viitattiin kintaalla ja sille naureskeltiin ja leikittiin leikkejä, joissa itänaapuri oli vihollinen ja puhuttiin elokuvista, joissa Venäjä esitettiin aivan oikeassa valossa. Olin itse 80-luvulla peruskoulussa ala-asteella ja eipä luokallani ollut kuin yksi poika, jonka vanhemmat olivat venäläismielisiä kommunisteja ja vain yksi musiikinopettaja sattui olemaan itämyönteinen. Yhtään toista itämyönteistä opettajaa ei tullut tuolloin minulle vastaan.
Meidänkin suku tiesi aina missä se vihollinen ja mahdollinen hyökkääjä on. Idässä.
Itseäni kiinnostaa Tiitisen listan lisäksi myös 1990 jälkeen rekrytöidyt. Ne, jotka nykyään käyttävät valtaa ja tekevät päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se aina niin ajankohtainen lista kolmenkymmenen vuoden takaa. Muistattehan, silloin kun Neuvostoliitto oli vielä olemassa. :D
Ilkka-Christian Björklund, SKDL/SDP, kansanedustaja, Pohjoismaiden neuvoston pääsihteeri
Jouko Jokisalo, SKDL, tutkija, Stasin värvätty agentti Boris 197987
Jorma Kalela, SDP, tutkija
Osmo Kock, SKDL, kansanedustaja, Suomen suurlähettiläs Berliinissä 197479
Jaakko Tapani Laakso, SKP/VAS, Tiedonantajan toimittaja, kansanedustaja, KGB:n Jan ja Stasin Mantel 197389
Marjatta Laires, diplomaatti DDR:ssä 197880
Riitta Myller, SDP:n kansanedustaja
Veijo Olavi Puhjo, SKP, lääkäri, opiskellut DDR:ssä
Johannes Pakaslahti, SKP, Tiedonantajan Berliinin kirjeenvaihtaja 197279, Maailman rauhanneuvoston pääsihteeri 198689.
Irma Anneli Nurmela
Ulf. L. Sundqvist, SDP, STS:n pääjohtaja
Ilkka Taipale, SDP, kansanedustaja
Pentti Tiusanen, SKP, Stasin värvätty Timur
Rauno Viemerö, SDP, diplomaatti
Pirkko Saisio, SKDL, kirjailija
Jouko Kajanoja, SKP, SKP:n puheenjohtaja 1980-luvulla
Kaisa Korhonen, SKP, laulaja
Vappu Taipale, SDP, virkamies
Eero Heinäluoma, SDP, SAK:n toimitsija
Kalevi Sorsa, SDP, pää- ja ulkoministeri, puoluejohtaja
Ulpu Iivari, SDP:n puoluesihteeri
Kirsti Lintonen, SDP, diplomaatti
Arto Mansala, SDP, diplomaatti
Jaakko Laajava, LKP, diplomaatti
Paavo Lipponen, SDP, kansanedustaja
Jaakko Blomberg, SDP, diplomaatti
Erkki Tuomioja, SDP, apulaiskaupunginjohtaja, kansanedustaja
Matti Ahde, SDP, SuomiDDR-seura, kansanedustaja, ministeri
Esko-Juhani Tennilä, SKP, kansanedustaja
Tarja Halonen, SDP, kansanedustaja
Taisto Sinisalo, SKP-y:n puheenjohtaja
Ilkka Kanerva, Kok., kansanedustaja, ministeriKaikki tuolla listalla olevat on pidätettävä välittömästi ja tuomittava elinkautiseen vankeuteen maanpetoksesta.
Olen sillä kannalla, että ensin tutkitaan ja puhutaan. Sen jälkeen hutkitaan, jos tarvetta on. Minä olen antanut anteeksi, mutta haluan että nämä asiat käydään läpi. Se on välttämätöntä jo suomalaisten henkisen terveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulu on tuotu Suomeen DDRstä:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/kaunaherra/115058-suomessa-ddr-malline…
https://www.kaleva.fi/peruskoulu-on-merkittava-saavutus-suomen-historia…
https://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotimaa/jauhot-suuhun-peruskoulu-tas…
jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa vielä.
Huhhuh.
Suomettumisen ei ollut pakotettu olotila. Se oli itse valittu nöyristelyn tie, johon ei ollut pakottavaa syytä. Varsin suuri osa maamme poliitikoista ja monet toimittajat ja osa yliopistojen silmäätekevistä sekä talouselämän vaikuttajista ja ammattiliittojen eliitistä kilpailivat aivan avoimesti sillä, kuka on suomettunein. Venäläiset ihmettelivät itsekin asiaa ja naureskelivat selkiemme takana meille nöyristelyämme että kuinka hölmöjä ja selkärangattomia ihmisiä Suomesta löytyykään. Venäläiset eivät kunnioittaneet niitä kansalaisiamme, jotka suomettuivat. Suurin osa suomalaisista, kun ei todellisuudessa koskaan suomettunut. Suomettuneisuus koski lähinnä maamme eliittiä, eikä onneksi kaikkia heistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin suku tiesi aina missä se vihollinen ja mahdollinen hyökkääjä on. Idässä.
Samoin oli meillä. Kunnes armeijassa tajusin että kaikki aseet olivat venäläisiä? Siis tykit, tankit, kuljetusvaunut, singot, ammukset, ym ym.
Ihmettelin aikani mistä saamme niihin varaosia, täydennystä ja ammuksia jos joudumme sotaan Neuvostoliittoa vastaan? Eihän vastapuoli niitä meille anna.
Kun kysyin asiaa kapiaisilta. He vastasivat. "Valtaamme ammukset ja varaosat naapurilta."
Oli selvää että emme olisi lähteneet sotimaan Neuvostoliittoa vastaan heidän aseillaan.
Kyllä niissä kassakaapeissa on jänskiä juttuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa vielä.
Huhhuh.
Suomettumisen ei ollut pakotettu olotila. Se oli itse valittu nöyristelyn tie, johon ei ollut pakottavaa syytä. Varsin suuri osa maamme poliitikoista ja monet toimittajat ja osa yliopistojen silmäätekevistä sekä talouselämän vaikuttajista ja ammattiliittojen eliitistä kilpailivat aivan avoimesti sillä, kuka on suomettunein. Venäläiset ihmettelivät itsekin asiaa ja naureskelivat selkiemme takana meille nöyristelyämme että kuinka hölmöjä ja selkärangattomia ihmisiä Suomesta löytyykään. Venäläiset eivät kunnioittaneet niitä kansalaisiamme, jotka suomettuivat. Suurin osa suomalaisista, kun ei todellisuudessa koskaan suomettunut. Suomettuneisuus koski lähinnä maamme eliittiä, eikä onneksi kaikkia heistäkään.
Suomettuminen oli poliitikkojen iso huijaus jolla he kusettivat Suomen kansaa.
Et tunne Suomen historiaa riviäkään, jos tuo on sulle henkeäsalpaavaa.
Onneksi oli Kekkonen, joka tasapainotteli hampaat irvessä, ja piti Suomen itsenäisenä maana.
Ilman Kekkosta, Suomelle olis voinut käydä tsekkoslovakiat.