Oonko tehny jotain väärin?
Eskarista sanottiin, että lapseni on levoton ja käyttäytyy levottomasti!!!
Ja ei huvita tehä mitään eskari juttuja!!!
Missäköhän meni vikaan??? Inhottaa, jos hän ei pääsekkää aloittamaan koulua samaan aikaan kun ystänsä, vaikkakin se sitten onkin lapseni parhaaksi. Tuntuu, kuin olisin epäonnistunut!!!!
Kommentit (5)
Olen kyllä lähtenyt töihin. Voiko se johtua vaikka siitä?
Kuulostaa siltä, että eskarista tullut palaute on iskenyt sinuun aika rajusti. Mitä sieltä on tarkemmin ottaen sanottu ja miksi oletat, että kritiikki on nimenomaan sinun kasvattajataitoihisi suuntautuvaa?
Voisiko kyse olla a) ryhmään liittyvistä ongelmista, b) lapsen luonteesta tai neurologisesta ongelmasta? Miten olette sopineet eskarin kanssa jatkotoimista, onko lapsesi menossa neuvolaan tutkimuksiin vai mitä aiotte tehdä?
Ja miksi päättelet, että lapsesi koulunaloitus olisi mitenkään vaarassa? JOS hänellä on erityisen paha neurologinen ongelma, erityisopetus tai pidennetty oppivelvollisuus saattaa tulla kyseeseen, mutta onko nyt siis kyse sellaisesta??
Lapset kulkevat eri kehitysteitään ja puolessakin vuodessa muutokset ovat suuria. Siinä missä yksi " rauhoittuu" , toinen lapsi " villiintyy" .
Kyseleminen, keskusteleminen ja kannustaminen ovat kolme asiaa, joilla pääsee eteenpäin.
Ehkä työhönpaluusi on yksi, mutta vain yksi syy lapsen levottomuuteen.
Itse olen kiitollinen kaikesta palautteesta mitä eskarista tulee ja otan sen vastaan! Jos ongelmia, saapahan mahdollisuuden selvittää mistä kyse!
mutta keskustelemaan, mikä asia lastani vaivaa... Jotenkin automaattisesti tarhatädin puheesta tuli käsitys, kuin meillä olisi jotain vialla... Kun lapseni sanoi, että ne oli kysynyt, että onko kotona kaikki hyvin, niin se vielä lisäsi käsitystäni. Tiedän kyllä, että lapseni on todella vilkas. Kyllähän hän kotonakin tällä hetkellä käyttäytyy vaikeasti, mutta luulin, että se kuuluu tuohon 6-vuotiaan ikään ja että on ihan normaalia. Mitään isoja muutoksia tai mitään ei kyllä ole sattunut...vain tuo töihinlähtöni...
Tuli muuten jo parempi mieli...
Eikö aikaisemmin ole tullut mitään palautetta? Onhan sinne koulun alkuun vielä aikaa...