Miksi lapsettomia pariskuntia ei veroteta enemmän?
Minusta itsekkäistä valinnoista pitäisi valtion lätkäistä solidaarisuusveron, jolla tehtäisiin tulosiirtoa lapsiperheille. Huom. Itsekkäät valinnat. Ei tahtomattaan lapsettomat (lääkärintodistus).
Kommentit (140)
Voi vttu mitä aivopieruja jotkut päästelevätkään, ihan vain provoillakseen.
Itsekkäät valinnat eli pungerretaan lapsia maailmaan joka jo ennestään tukehtuu ihmisiin. Koska mä haluu-uu-uu-uun...
Miten verotettaisiin vanhempia, joiden tuotoksista ei tulekaan yhteiskunnan ahkeria työmuurahaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien pitäisi saada reilut veronkevennykset. En haluaisi maksaa penniäkään itsekkäiden synnytyskoneiden sekoilusta.
Anna kun arvaan! Sitten aikanaan otat mielelläsi vastaan niiden sekoilujen maksaman eläkkeen, ja heidän maksamansa julkiset palvelut!
Vilkaisehan mahdollista palkkakuittiasi. Siinä on sellainen kohta kuin eläkemaksu. Se sama kohta on myös lapsettomilla. Samoin kuin muut verot.
Se menee nykyisten eläkkeiden maksamiseen. Ja ne pienet puskurirahastot, jotka työeläkeyhtiöillä on, on sijoitettu kohteisiin, joiden arvo ja tuotto riippuu työikäisen väestön määrästä.
Paljon älykkäämpi on perheverotus kuten esim Ranskassa. Sen avulla syntyvyydessä ei olisi haasteita, lasten tekoon kannustettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien pitäisi saada reilut veronkevennykset. En haluaisi maksaa penniäkään itsekkäiden synnytyskoneiden sekoilusta.
Anna kun arvaan! Sitten aikanaan otat mielelläsi vastaan niiden sekoilujen maksaman eläkkeen, ja heidän maksamansa julkiset palvelut!
Vilkaisehan mahdollista palkkakuittiasi. Siinä on sellainen kohta kuin eläkemaksu. Se sama kohta on myös lapsettomilla. Samoin kuin muut verot.
Se menee nykyisten eläkkeiden maksamiseen. Ja ne pienet puskurirahastot, jotka työeläkeyhtiöillä on, on sijoitettu kohteisiin, joiden arvo ja tuotto riippuu työikäisen väestön määrästä.
https://www.tela.fi/elakevarojen-sijoittaminen/elakevarojen-maara/
Varojen määrä ja jakautuminen
Työeläkejärjestelmän sijoitusvarojen yhteenlaskettu määrä maaliskuun 2023 lopussa oli 241 miljardia euroa. Varat kasvoivat ensimmäisen vuosineljänneksen aikana kolmella miljardilla eurolla. Yksityisalojen sijoitusvarojen osuus oli 152 miljardia euroa ja julkisalojen sijoitusvarojen osuus 89 miljardia euroa.
Mikähän olisi iso puskurirahasto, jos tuo 241 miljardia on pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä, kun olen osallistunut heidän viulujensa maksamiseen vuosikaudet. Olen maksanut palveluista joita en itse tule koskaan millään tavalla hyödyntämään.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäät valinnat eli pungerretaan lapsia maailmaan joka jo ennestään tukehtuu ihmisiin. Koska mä haluu-uu-uu-uun...
Miten verotettaisiin vanhempia, joiden tuotoksista ei tulekaan yhteiskunnan ahkeria työmuurahaisia?
Sun vanhemmat joutuisi aika raskaaseen verotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten verotettaisiin vanhempia, joiden tuotoksista ei tulekaan yhteiskunnan ahkeria työmuurahaisia?Sun vanhemmat joutuisi aika raskaaseen verotukseen.
Ja ihan sun takias säädettäis pakkolaki jälkiabortoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hemmetissä, kun olen osallistunut heidän viulujensa maksamiseen vuosikaudet. Olen maksanut palveluista joita en itse tule koskaan millään tavalla hyödyntämään.
Kaikki maksavat palveluista, joita eivät hyödynnä. Se on hyvinvointiyhteiskunnan idea. Muuta Amerikkaan, jos haluat maksaa vain omat viulusi. Onnea matkaan, jos sairastut vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten verotettaisiin vanhempia, joiden tuotoksista ei tulekaan yhteiskunnan ahkeria työmuurahaisia?Sun vanhemmat joutuisi aika raskaaseen verotukseen.
Taisi sekä osua että upota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin! Lapsen/lapsia omaavia pariskuntia pitäisi verottaa enemmän! Maksaahan lapsilisöt, lasten koulutus, terveydenhoito jne enemmän kuin lapsettomien elämä! On itsekästä tehdä lapsia maailmaan, joka pursuaa lapsia jo muutenkin!
Riittäisi se, että he alkaisivat maksaa käyttämistään palveluista, kuten synnytys lasten päivähoito, lasten koulutus, oikeiden kulujen mukaan ja lapsilisiä ei. maksettaisi. Ne ovat aikamoista vapaamatkustamista.
Millainen koulutus ja terveys sinulla olisi, jos vanhempasi olisivat sen joutuneet maksamaan?
Erinomainen terveys ja sellainen koulutustaso, jonka itse olen ollut valmis hankkimaan. Vanhempani eivät ole varakkaita, mutta ovat tietysti panostaneet siihen, että saan mahdollisimman hyvät lähtökohdat. Olen jo sen ikäinen, että äitiysloma oli äidilläni 3 kk ja lapsilisät eivät kummoisia olleet. Siitä huolimatta vanhemmat panostivat meidän kahden lapsen terveyteen kaikin mahdollisin tavoin ja tekivät selväksi, että niiin pitkälle koulutetaan kuin pää ja takapuoli kestää. Minä olen käynyt yliopiston, sisarukseni ei. Sisaruksellani on lapsia, minulla ei.
Kiinnostaisi tietää, mitä heitto "olette vapaamatkustajia" tarkoittaa minun ja puolisoni suhteen. Olemme siis lapseton pariskunta, yhteinen verokertymämme on siinä 5000-6000 kk. Emme juuri käytä terveydenhuoltopalveluita, kiitos varmaan lapsuuden, kun terveydestä on huolehdittu, meillä ei ole pitkäaikaissairauksia. Pitkittyneet flunssat jos niitä joskus muutaman vuoden välein on, hoituu työterveyden puolella, kuten muutkin pikkuvaivat. Työuraa on molemmilla takana kohta 40 v, sillä teimme töitä jo opiskeluaikana osa-aikaisena, minä siivouksessa ja mies kaupan alalla. Kaikesta on maksettu verot, tietysti, eläkettä toisaalta alkoi kertyä kyllä vasta 23 v jälkeen tehdyistä töistä.
Tiedostamme, että kun meidän aika on mennä hoitokoteihin, meidän omaisuudestamme laskutetaan ihan kaikki ja käteen jätetään se sama muutama satanen kuin sille äipälle, joka on työelämässä ollut 15 v. Sama eläkeiän suhteen: tulen jäämään eläkkeelle tasan samaan aikaan kuin samanikäinen työkaverini, joka on lasten takia ollut kotona 12 v, kun taas minulla ei ole ollut kesälomia pidempiä poissaoloja työelämästä.
Miten minä vapaamatkustan, siis?
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin. Jos oikeasti alettaisiin verottaa lapsettomia kovemmin sillä perusteella, että he eivät tuota veron- ja eläkkeenmaksajia valtiolle, täytyisi tietenkin jokaiselta vanhemmalta periä takaisin jokaikinen lapseen kulutettu veroeuro korkoineen jos lapsi ei tule maksamaan veroja. Jos on siis esimerkiksi vammainen, nisti, alkoholisti, mt-potilas tai muutoin työkyvytön ihminen. Tyyris potti maksettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maksavat palveluista, joita eivät hyödynnä. Se on hyvinvointiyhteiskunnan idea. Muuta Amerikkaan, jos haluat maksaa vain omat viulusi. Onnea matkaan, jos sairastut vakavasti.
En suinkaan muuta, niin kauan kuin mammojen järjettömät veronkorotusideat eivät toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan sun takias säädettäis pakkolaki jälkiabortoinnista.
Alapeukuista päätellen täällä on aika monta nettosaajaa paikalla tuhlaamassa aikaansa arkiaamuna, kun muutakaan tekemistä ei ole.
Saksassa tällainen verotus vieläkin. Väestöpyramidi on mikä on. Ei ole mikään suuri narinan aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin! Lapsen/lapsia omaavia pariskuntia pitäisi verottaa enemmän! Maksaahan lapsilisöt, lasten koulutus, terveydenhoito jne enemmän kuin lapsettomien elämä! On itsekästä tehdä lapsia maailmaan, joka pursuaa lapsia jo muutenkin!
Riittäisi se, että he alkaisivat maksaa käyttämistään palveluista, kuten synnytys lasten päivähoito, lasten koulutus, oikeiden kulujen mukaan ja lapsilisiä ei. maksettaisi. Ne ovat aikamoista vapaamatkustamista.
Millainen koulutus ja terveys sinulla olisi, jos vanhempasi olisivat sen joutuneet maksamaan?
Erinomainen terveys ja sellainen koulutustaso, jonka itse olen ollut valmis hankkimaan. Vanhempani eivät ole varakkaita, mutta ovat tietysti panostaneet siihen, että saan mahdollisimman hyvät lähtökohdat. Olen jo sen ikäinen, että äitiysloma oli äidilläni 3 kk ja lapsilisät eivät kummoisia olleet. Siitä huolimatta vanhemmat panostivat meidän kahden lapsen terveyteen kaikin mahdollisin tavoin ja tekivät selväksi, että niiin pitkälle koulutetaan kuin pää ja takapuoli kestää. Minä olen käynyt yliopiston, sisarukseni ei. Sisaruksellani on lapsia, minulla ei.
Kiinnostaisi tietää, mitä heitto "olette vapaamatkustajia" tarkoittaa minun ja puolisoni suhteen. Olemme siis lapseton pariskunta, yhteinen verokertymämme on siinä 5000-6000 kk. Emme juuri käytä terveydenhuoltopalveluita, kiitos varmaan lapsuuden, kun terveydestä on huolehdittu, meillä ei ole pitkäaikaissairauksia. Pitkittyneet flunssat jos niitä joskus muutaman vuoden välein on, hoituu työterveyden puolella, kuten muutkin pikkuvaivat. Työuraa on molemmilla takana kohta 40 v, sillä teimme töitä jo opiskeluaikana osa-aikaisena, minä siivouksessa ja mies kaupan alalla. Kaikesta on maksettu verot, tietysti, eläkettä toisaalta alkoi kertyä kyllä vasta 23 v jälkeen tehdyistä töistä.
Tiedostamme, että kun meidän aika on mennä hoitokoteihin, meidän omaisuudestamme laskutetaan ihan kaikki ja käteen jätetään se sama muutama satanen kuin sille äipälle, joka on työelämässä ollut 15 v. Sama eläkeiän suhteen: tulen jäämään eläkkeelle tasan samaan aikaan kuin samanikäinen työkaverini, joka on lasten takia ollut kotona 12 v, kun taas minulla ei ole ollut kesälomia pidempiä poissaoloja työelämästä.
Miten minä vapaamatkustan, siis?
Pelkästään 1 vuosi millä tahansa koulutusasteella maksaa yhteiskunnalle noin 10000 euroa. Maisteriksi asti opiskelevan kulut ovat siis noin 170 000, ja jos koulutus olisi oikeasti maksullista, summa olisi isompi. Vanhempiesi olisi siis pitänyt maksaa 17 vuoden ajan lähes 900 euroa joka kuukausi yliopistokoulutuksesi eteen. Olisiko ollut mahdollista? Ainakaan sisaruksillasi ei olisi ollut sen jälkeen mahdollisuuksia yliopistoon, tai mihinkään koulutukseen. Tietenkin lainalla se olisi mahdollista, mutta mielestäni on kohtuullista että jokaisella on mahdollisuus kouluttautua riippumatta vanhempien taustasta.
Kyllä tässä on makseltu verojen muodossa lapsiperheiden elämää aivan tarpeeksi. Samoin töissä tehty muiden töitä, joiden lapset on aina sairaana. Täysin absurdi ajatus, että pitäisi vielä enemmän maksella muiden kuluja. Ei kannata lisääntyä, kun se tekee noin katkeraksi. Onnellisesti ja vapaaehtoisesti lapsettomana elämä ei perustu katkeruudelle.
Mummi siis haluaa sinkkuna maksaa enemmän kaikesta koska ei ole pieniä lapsia kotona. Ei ole kovin viisas aloitus.
Sinkut joutuu muutenkin maksamaan kaikesta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa tällainen verotus vieläkin. Väestöpyramidi on mikä on. Ei ole mikään suuri narinan aihe.
Saksassa on myös laki, joka velvoittaa lapset huolehtimaan vanhemmistaan myös taloudellisesti. Väestöpyramidi kun on mikä on, katsotaan, että lapset maksavat ensisijaisesti vanhempiensa hoidot, ei yhteiskunta.
Eli mulle lapsettomana ok maksaa enemmän veroja toki nyt, kunhan sitten ne teidän lapset tosiaankin hoitavat teidät, ettekä ole taas mun isomman eläkkeen verotuksesta vinkumassa hoitoihinne rahaa.
Tehkää niitä lapsia jos tuet herättää noin paljon kateutta. Sen jälkeen ollaan kyllä vaatimassa ties mitä ilmaista lisää.