Olen 38v. enkä tiedä vieläkään miten lantionpohjalihaksia treenataan
Ei ole virtsankarkailua, 2 lasta synnyttänyt. Kaikki normaalia. Jälkitarkastuksessa kerran kokeiltu ja jännitin pakaralihaksia, koska en tosiaan tiennyt mitä terkkari tarkoitti "vedä sormea ylös päin". Sanoin, etten tajua ja homma jäi siihen :D ohjeissa lukee, että menee lattialle makaamaan ja purista kuin pidätät pissaa/kakkaa!? What... Ei ole koskaan tehnyt vaikeutta pidättää tai erityisemmin keskittyä siihen... Tai joo, kerran tai kaks loppuraskaudesta ja pistin vaan jalat ristiin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä löydän ne lantiopohjalihakset, mutta olen niin laiska, etten ole jaksanut ikinä treenata. Nopeasti olen aina synnytyksestä palautunut, pissa pysyy rakossa niin kauan, kunnes sen päästän ja yhdynnätkin tuntuvat sekä minusta, että kumppanista nautinnollisilta. Toki, jos jotain vaivoja on, niin jumppa voi niihin auttaa, mutta en nyt tiedä onko se ihan pakollista joka naiselle.
Siis miten löydät? Mistä sä tiedät mitä pitää etsiä? Minulla ei ole siis hajuakaan mitä pitäisi löytää ja miltä sen pitäisi tuntua. Ap
Pyydät miestäsi työntämään kalunsa sinun pyllyysi ja pitämään siinä paikoillaan. Sitten yrität puskea ja supistella sitä hanuristasi ulos. Voila! Olet löytänyt oikean paikan lihakset. Sitten kun kalu on pyllyssä niin yrität ensin pissata ja sitten pidättää suihkua kesken kaiken, kunhan olet ensin vähän ruiskinut miehesikin päälle. Mies on tässä vaiheessa varmaan jo lauennut, mutta oletpahan onnistunut lihastestissä.
Ei pyllyyn, vaan pilluun. Pyllyssä ei edelleenkään ole lantiopohjanlihaksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike on vähän samanlainen kuin pidättäisit pissaa. Tähän on netissä ohjeita vaikka kuinka paljon.
Luitko aloituksen? Ap
Kyllä. Luepa sinä ihan ajatuksen kanssa, mitä kirjoitin.
Niin? Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia pidättää pissaa, ei oikein edes tarvettakaan. Pystyn olemaan kauan pissahädän kanssa enkä supistele mitään. Ap
Eli osaat supistaa lantiopohjan lihakset. Jos et osaisi, lorisisi pissat pöksyyn, kun rakko on tarpeeksi täynnä. Sinä vain et ole ymmärtänyt, että se pidättäminen on sama asia kuin lantiopohjan lihasten supistaminen.
No, kyllä. Mutta en tajunnut tätä silloin, kun synnytyksen jälkeen piti terkkarin sormea liikutella... En tosiaan tiennyt mitä sille piti tehdä. Ap
Kuvittele että sinun pitää estää jonkin asian menemästä ruumiinaukkoihisi vain puristamalla paikat kiinni. Supistelet lihaksiasi hetken aikaa niin se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike on vähän samanlainen kuin pidättäisit pissaa. Tähän on netissä ohjeita vaikka kuinka paljon.
Luitko aloituksen? Ap
Niin? Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia pidättää pissaa, ei oikein edes tarvettakaan. Pystyn olemaan kauan pissahädän kanssa enkä supistele mitään. Ap
Eli osaat supistaa lantiopohjan lihakset. Jos et osaisi, lorisisi pissat pöksyyn, kun rakko on tarpeeksi täynnä. Sinä vain et ole ymmärtänyt, että se pidättäminen on sama asia kuin lantiopohjan lihasten supistaminen.
No, kyllä. Mutta en tajunnut tätä silloin, kun synnytyksen jälkeen piti terkkarin sormea liikutella... En tosiaan tiennyt mitä sille piti tehdä. Ap
Tasan sitä samaa mitä teet, kun pidätät pissaa. Eli jännittää alapäätä. Ei ole yhtään sen mutkikkaampi juttu kuin esim pohjelihaksen supistaminen ja rentouttaminen. Se kai kuitenkin osaat?
Vierailija kirjoitti:
Sääli miestäsi, kun et osaa lihaksia käyttää. Tekisi hyvää seksielämälle opetella.
Hyvä olis sen miehenkin treenata omiaan. Samat lihakset, vaikuttaa samoin: parantaa verenkiertoa, tuntoa, pidätyskykyä. Papoilla tulee kuset ja paskat alle.
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastaa seksiä aktiivisesti ja saa orgasmeja, ei mitään lisätreeniä tarvita. Siinähän ne treenaantuu kun pimpero supistelee.
No ei se kyllä välttämättä riitä. Minulla on aktiivinen seksielämä ja joka kerta saan orgasmin, mutta silti tarvitsee näin lasten jäljiltä treenata. Muistaakseni alun perin harjoittelin ihan laittamalla oman sormen sinne ja kokeilemalla saanko puristusta. Jossain oli kans ohje että esim tennispallon/pyyherullan päällä istuminen voi auttaa löytämään niitä lihaksia, jos ei muuten hahmota.
No voi voi. Mä oon treenannut koko ikäni ja mieheni ovat sitä todellakin arvostaneet.
N 58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä löydän ne lantiopohjalihakset, mutta olen niin laiska, etten ole jaksanut ikinä treenata. Nopeasti olen aina synnytyksestä palautunut, pissa pysyy rakossa niin kauan, kunnes sen päästän ja yhdynnätkin tuntuvat sekä minusta, että kumppanista nautinnollisilta. Toki, jos jotain vaivoja on, niin jumppa voi niihin auttaa, mutta en nyt tiedä onko se ihan pakollista joka naiselle.
Siis miten löydät? Mistä sä tiedät mitä pitää etsiä? Minulla ei ole siis hajuakaan mitä pitäisi löytää ja miltä sen pitäisi tuntua. Ap
Pyydät miestäsi työntämään kalunsa sinun pyllyysi ja pitämään siinä paikoillaan. Sitten yrität puskea ja supistella sitä hanuristasi ulos. Voila! Olet löytänyt oikean paikan lihakset. Sitten kun kalu on pyllyssä niin yrität ensin pissata ja sitten pidättää suihkua kesken kaiken, kunhan olet ensin vähän ruiskinut miehesikin päälle. Mies on tässä vaiheessa varmaan jo lauennut, mutta oletpahan onnistunut lihastestissä.
Ei pyllyyn, vaan pilluun. Pyllyssä ei edelleenkään ole lantiopohjanlihaksia.
Ei, mutta onpahan aviomiehelle mukavampaa vaihtelua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko aloituksen? Ap
Onko sinulla joku hahmotushäiriö vai miten et ymmärrä sanaa "liikutella"?
Vierailija kirjoitti:
Katkaise pissasuihku, se katko tehdään juuri niillä lantionpohjalihaksilla.
Eli voisi harjoitella katkaisemalla pissasuihkua, ainakin aluksi.
Mikäs ihme se on ettei ap tunnista noita lihaksia, jos ei ole kokemusta asiasta.
Mä en tunne kunnolla mun vatsalihaksia tai siis kun teen vatsalihasliikkeitä en osaa keskittyä oikeeseen kohtaan. Ei niitä opetettu oikeen koulussa vaan piti tehdä jotenkin sinne päin. Onneksi vyötärö löytyy joten tämä ei ole vielä iso ongelma.