Mä alan boikotoimaan pikkujouluja. Niiden tarkoitus nykyään kaikkea muuta kuin iloisen joulumielen leviämistä...
Perheet hajoaa, hirveä stressi puolison törttöilyistä jnejne... Pitäkään pikkujoulunne.
Kommentit (2)
Mäkin mielelläni. Mä olen tänä vuonna ollut kuusissa pikkujouluissa, asiakkaat tuntuvat niitä vaativan. Jätin kaikki oman firman kemut väliin. Kaikissa niissä tilanteissa, joissa olen ollut itse järkkäämässä olen viemässä asiakkaita lounaalle, koska se tapahtuu työaikana.
Periaatteessa noi koko perheen tapahtumat on ihan hyvä juttu ja mekin ollaan niitä järjestetty. Niissä on vain se ongelma, että ne ajoittuu yleensä viikonlopulle. Esim. jossain IT-alalla, jossa tehdään paljon pitkää päivää muutenkin en haluaisi lisätä sitä työkuormaa viikonlopullekin. Vaikka olisi kuinka kiva lastentapahtuma kyseessä, niin niille jotka ovat siellä joko kutsuttuina tai järjestämässä työn puolesta, niin se on silti ihan työntekoa, josta kaikki ei saa edes palkkaakaan.
Ravintolapikkujoulut meillä järjestetään yleensä aina torstaiksi, jotta se ei vie viikonlopusta minuuttiakaan.
Tai ei sitten mitään. Voihan muistaa työntekijöitä vaikka juhlien sijaan pienellä joululahjalla.
Olen siis samaa mieltä kuin ap.