Järkyttävän pitkiä nämä yksinäiset viikonloput. Tämä su ollut kun nälkävuosi.
Heräsinkin jo seiskalta. Kahvia, telkkua, nettiä, munakas, keittiön siivousta. Nettiä,telkkua,tunnin fillarointi. Kylmä kahvi ulkona kaupasta haettuna. Ruokaa. Imurointia. Telkkua, suihkuseinän putsausta. Nettiä. Näkkäriä.. Nettiä, telkkua. Pyykkien laitto.
En ole puhunut kenellekään mitään. Viesti kaverille, ei vadtausta. Vielä pari tuntia että pääsee nukkumaan. Huoh.
N47
Kommentit (90)
Minä vietin neljä tuntia sienimetsässä omien ajatusteni kanssa, säilöin sienet, tein hyvää ruokaa, luin kirjan loppuun, pesin uunin ja nyt menen saunaan kasvonaamio naamassa ja hiusnaamio päässä. Sitten puhtaisiin lakanoihin nukkumaan. Ihana päivä.
Tee juttuja joista tykkäät ja hemmottele itseäsi. Ole hyvä itsellesi. Yksi elämä, oli seuraa tai ei.
Itse olen työttömänä ja aika kuluu kuin lentäen vaikka olen päivät pitkät yksin kotona.
Tuntuu että ajan kuluminen on jopa nopeutunut muutaman vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Olispa joskus edes hetki omaa aikaa. T. Pienten lasten äiti
Tulet kyllä toisiin aatoksiin, kun miehesi pettää, tulee ero, ja lapset reppureissaavat viikko-viikko -systeemillä kotien välillä. Lapset ikävöivät koko ajan toista vanhempaansa, ja sinulla on raastava ikävä lapsia silloin, kun eivät ole luonasi.
Keski-ikäisen virka-aikapirjon ongelma. Minä duunari vuorotyöläinen nautin pitkästä aikaa pyhävapaasta. Heräsin n kasin aikaan, keitin kahvit, join parvekkeella.
Haudutin puuron , aamutv taustalla, söin parvekkeella.
Fillarilla lenkki ja kaupan kautta kotiin.
Kastelin ja hoidin kasvit, tiskasin, imuroin, tein aamun työeväät ja päivän ruoat.
Päuväsauna kaljoineen.
Kulmakuppilan tietovisaan, muutama drinkki ja nyt peiton alla Tuntematon sotilas elokuva.
Näitä yksittäisiä vapaita arvostaa silloin kun normaaleja vkonloppuvapaita ei ole.
N 47
Jaa, minulla loppuu tunnit päivästä kesken, vaikka yksinään minäkin ne vietän. Pelkkään salireissuun menee kolme tuntia, kun menen ja tulen kävellen. Ruuanlaitossa menee tunti. Aamukahvit uutisten parissa vie saman verran. Pyykinpesua ja vaatehuoltoa pari tuntia. Vielä olisi kymmenen hommaa tekemättä. Eipä ehdi kaikkea, kun ei jaksa sykkiä vaan tekee rauhaksiin.
Täällä moni kommentoija missaa ap:n pointin.
Tokihan yksin omassa rauhassa on ihana olla, mutta kun on AINA yksin, niin kyllä tuntuu välillä raskaalta ja yksinäiseltä, vaikka kuinka olen introvertti joka ei jaksa ihmisiä kovinkaan usein ja nautin omista mielenkiinnon kohteistani.
Kaltaiseni kumppani olisi ihana ja hänen seuraansa en kokisi kuormittavaksi, vaikka pyörisi aina nurkissa, jos vaan antaa tilaa tehdä omiakin juttujani. Vaan kun introvertit naisetkin haluavat sen menevän ja sosiaalisen kumppanin, niin minkäs teet.
Elämä muuttui niin tyhjäksi lasten lähdettyä. Lasten kanssa en uutta kumppania olisi jaksanutkaan ja kevyemmät suhteet eivät kantaneet, koska en ollut tarpeeksi menevä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että perhe tekee ihmisen onnelliseksi. Älkää erotko liian helposti.
Kivaa rönsyilyä taas aiheesta toiseen, mutta menköön.
Menin flown ulkopuolelle hengailemaan, eilen jgv.n.
Fiiliksessä mukana. Kaupunkipyörällä liikkuminen ei lisäkuluja.
Ap, lähde kaupungille, kahvilaan, syömään, elokuviin, teatteriin, konserttiin jne. missä on muita ihmisiä ja jossa voi aloittaa keskusteluja.
Myös vapaaehtoistoiminnassa saa ihmiskontakteja, esim. ikääntyneiden hoivakodeissa tarvitaan ulkoiluttajia, kirjan lukijoita, juttuseuraa. Rohkeasti kysymään!
Eräs hyvä paikka on kirjasto, jossa voi keskustella kirjoista kirjallisuuspiirissä samanhenkisten ihmisten kanssa ja löytää ystäviä, ehkä sen kumppanin!
Itse elän liitossa puhumattoman miehen kanssa ja niinpä hakeudun ihmisten ilmoille saadakseni vuorovaikutusta muiden ihmisten kanssa.
Olen maannut yksin koko päivän ja syönyt suklaata. Ei muuta ongelmaa kuin liikaa suklaata.
Te ette monet tainneet yhtään ymmärtää sitä mitä ap tarkoitti. Olette myös tarpeettoman töykeitä. On inhimillistä tuntea joskus olonsa apeaksi tai masentuneeksikin, tai haluta seuraa.
On oikeastaan epäinhimillistävää mielestäni kun sanotte että ap on jotenkin hölmö, eikä 'osaa' olla yksin. Tai että on joku 'oikea tapa' olla yksinäinen ja on outoa tuntea ahdistusta siitä.Te olette te, hän on hän ja jos yhdelle on aina helppoa ja mukavaa olla yksin, toinen voi musertua siihen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse viihdyn yksin ja olen hyvin valikoiva seurastani, en halua kenenkään pilaavan hyvää fiilistäni. Mutta toki välillä tekee hyvää jutella kavereillekin.
Taitaa olla aika yksilöllistä tuo yksinäisyyden tunne. Aika paljon tulee yksin oltua ihan omasta tahdosta, enkä edes muista milloin olisin tuntenut itseni yksinäiseksi. Välillä on ihan mukava kyllä tavata muitakin.
Itse taidan olla erikoinen, kun nautin yksinäisyydestä. En tee puoliakaan noista päivässä, mitä ap, mutta olen onnellinen. Arkisin teen siis töitä, mutta viikonloppuna riittää liikunta, ulkona kävely, erittäin hidas aamupala, netti, ruoka ja joskus sauna. Tuntuu, että viikonloppu jää liian lyhyeksi.
Ap, onko sulla lapsia ja koska viimeksi olet ollut parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Olispa joskus edes hetki omaa aikaa. T. Pienten lasten äiti
No on sulla kummasti ainakin aikaa notkua palstalla. Se on sitten ihan oma valinta jos "harvinaisen" oman aikasi vietät täällä etkä tee sen sijaan mitään järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Te ette monet tainneet yhtään ymmärtää sitä mitä ap tarkoitti. Olette myös tarpeettoman töykeitä. On inhimillistä tuntea joskus olonsa apeaksi tai masentuneeksikin, tai haluta seuraa.
On oikeastaan epäinhimillistävää mielestäni kun sanotte että ap on jotenkin hölmö, eikä 'osaa' olla yksin. Tai että on joku 'oikea tapa' olla yksinäinen ja on outoa tuntea ahdistusta siitä.Te olette te, hän on hän ja jos yhdelle on aina helppoa ja mukavaa olla yksin, toinen voi musertua siihen välillä.
Niitä on sellaisiakin ihmisiä joilla on valtavasti ystäviä ja aina halutessaan seuraa ja silti tuntevat olonsa yksinäiseksi.
Olen sitä mieltä että pitää olla jotenkin "sinut" itsensä kanssa niin silloin ykisinäisyyden tunne ei vaivaa, löytää jonkinlainen tasapaino.
Lähde retkelle vaikka kansallispuistoon. Menee helposti ainakin puoli päivää. Tai koko päivä jos kansallispuisto on kaukana. Ylipäätään ulkona liikkuminen, eväät mukaan jne. Minä olin tänään 5h pois kotoa kun retkeilin. Huh, sen jälkeen oli ihanaa vaan maata.
Vierailija kirjoitti:
Naisella ei ole mitään syytä olla yksinäinen. Miehet sen sijaan ei saa naisia vaikka haluaisi.
Miesten mielestä naisten pitäisi olla onnellisia kun ne saa jonkun pillureiån pumppaajan ähisemään päälleen.
Olisitko miehenä onnellinen, jos joku kävisi työntämässä lastinsa peräaukkoosi?
Vaikiseuraa voit saada jostain alkkis- luuserista, joka kaipaa ilmaista kämppää, ruokaa ja elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä kävin aamupäivällä Sinebrychoffin taidemuseossa katsomassa hienon näyttelyn, sitten menin Ekbergille nauttimaan cappuccinon ja leivoksen, sitten kaupan kautta kotiin ja viiden maissa elokuviin katsomaan ihanan viihdyttävän ja iloisen The Greatest Days. On ollut erittäin hyvä sunnuntai. Joo ja olin yksin. Ei se haitannut.
Kultakaloille riittääkin vaikka kuplat kuplassa viihdykkeeksi.
Mulla on sillon tällön tuommosia päiviä kun lapsi on isällään. Aluks ne tuntu tosi ahdistavilta, mutta nykyään nautin niistä. En tiedä miten käy kun lapsi kuun vaihteessa muuttaa omilleen ja olen jatkossa lähes kaikki illat ja viikonloput yksin. Toki lapsen kanssa kyläilemään puolin ja toisin ja kaverikin piipahtaa välillä, mutta suurimman osan ajasta olen yksin kotona