Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En yhtään ihmettele, että miksi niin moni valittaa rahojen riittämättömyyttä

Vierailija
13.08.2023 |

Kun esim kaupassa katselen ihmisten yleistä ostokäyttätymistä. Itse tienaan bruttona noin 2500€/kk ja joudun kaupassa ostamaan suurimmaksi osaksi halpamerkkejä, kuten K-menua, Rainbow, Xtra, sekä Lidlin halpistuotteet. Minun ostoksista puolet saattaa sisältää noita merkkejä, mutta kun muiden ostoksia katson, niin jos jollain noita ylipäätään on, niin ehkä yksi tai max kaksi kymmenestä tuotteesta. Kenellekään en ikinä näe, että olisi suhteessa yhtä paljon kuin itselläni. En todellakaan ole hyvätuloinen, mutta veikkaan, että on siellä monta alhaisemmankin sosiaaliluokan ostajaa. En kyllä ihmettele, jos näillä tyypeillä rahat on loppu jo hyvissä ajoin ennen seuraavaa tili -tai tukipäivää. Ei ole itselläkään varaa valikoida työssäkäyvänä kärryyn mitä haluan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän köyhyyttä valittava naapuri käy jostain syystä vain ja ainoastaan lähimmässä K-Marketissa, eikä missään muualla.

Siinä vieressä olisi S-Market ja parin kilometrin päässä Prisma, mutta ei.

Jos raahaa joka toinen päivä kaksi kassillista ruokaa K-kaupasta, ei ihme että ei tukirahansa riitä.

Vierailija
2/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään ihme olekaan nykyään, kun vihreän siirtymän kiihtyminen nosti hinnat pilviin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän köyhyyttä valittava naapuri käy jostain syystä vain ja ainoastaan lähimmässä K-Marketissa, eikä missään muualla.

Jos raahaa joka toinen päivä kaksi kassillista ruokaa K-kaupasta, ei ihme että ei tukirahansa riitä.

Joo, en yhtään ihmettele. Lähellä oleva K-Market on itsellekin sellainen paikka, että joskus saatan sieltä jotain pientä ostaa, mutta oikeaksi kauppapaikaksi siitä ei ole.

Ap

Vierailija
4/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyttäät naapurin kauppakäyntejä? Oma elämä niin onttoa?

Vierailija
5/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen. Joo, onhan tuo vaurastumisen kulmakerroin vähän pienentynyt, mutta hyvin riittää rahat. Tänä vuonna sijoituksiin mennyt 29 000 ja tässäkin kvartaalissa 6000.

Vierailija
6/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyttäät naapurin kauppakäyntejä? Oma elämä niin onttoa?

Miksi sinä täällä kirjoittelet? Kylläpä on sinulla köyhä elämä, kun et muuta tällekään ajalle keksinyt.

Vierailija
7/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Bisse ja rööki on niin turkasen kallista, että joutuu pikkuhiljaa karsimaan syömistä.

Vierailija
8/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako suuta hänellä on ruokittavana?

Vierailija
9/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee 14 % tuloista, joten kyllä ne rahat tuhlataan jossain ihan muualla kuin ruokakaupassa.

Vierailija
10/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse ostan niitä halpismerkkejä ja vieläpä niitä edullisia tuotteita, mutta juuri niissä on ollut todella suuri nousu ( kuten vaikka kaurahiutaleet, vehnäjauhot, maustamaton jugurtti, linssit )

Vierailija
11/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan niitä ruoka aineksia, jotka ovat tuotettu hyvin, ovat laadukkaita, sopivat ruokavaliooni ja pitävät kehoni terveenä.

Hyvin harva halpamerkki on tuotettu niin.

Ruoka olkoon lääkkeesi.

Vierailija
12/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen. Joo, onhan tuo vaurastumisen kulmakerroin vähän pienentynyt, mutta hyvin riittää rahat. Tänä vuonna sijoituksiin mennyt 29 000 ja tässäkin kvartaalissa 6000.

Oliko tämä jonkun Marin ex-viisikko hallinnon jäsenen kommentti... ovat saaneet niin paljon bonuksia sähköyhtiöiltä ja keskusliikkeiltä suomalaisten köyhdyttämisestä että alkaa olla vaikea sijoittaa kaikkea omaisuutta...

Vierailija
13/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienituloinen mutta silti en halua ostaa mitään Pirkka-maitoja ja maitotuotteita ylipäätään, koska se on kaikki pois meidän maan maidontuottajilta. Mitä enemmän ostatte pirkka maitoja ja jugurtteja niin kohta täällä ei ole enää maitotiloja. Monet joutuneet jo lopettamaan tämän takia. Maitotilalliset ei saa rahaa mistään pirkka-tuotteista.

Vierailija
14/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat konkreettisesti ne halvat tuotteet, joita noilta merkeiltä ostatte? Me selvitään ruokaostokista tosi halvalla, mutta ei tule noita tuotteita juurikaan käytettyä.

Vierailija
15/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltiki suurimmalla osalla edelleen varaa pysyä lihavana .

Vierailija
16/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin monellekaan tulee yllätyksenä, että monen köyhyyden taustalla ei ole vain tulojen pienuus vaan myös huono taloudepito. Näkeehän sen, kun juopot kerjäläisetkin ostavat lonkeronsa R-kioskista eikä kaljaa kaupasta. 

Vierailija
17/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut saman että monetkaan ei osta kaupassa halpamerkkejä, yksi tuttu jopa sanoi minulle ettei osta lainkaan halpamerkkejä mitä ihmettelin. Itse olen työssäkäyvä ja suurin osa ostoksistani on halpamerkkejä, usein ihmettelen kassajonossa miten edellä menijöiden ostoksissa liukuhihnalla ei halpamerkkejä näy vaan kaikki tuotteet on kalleinta sorttia, olen miettinyt mistä se johtuu että onko kyseisillä henkilöillä niin paljon ylimääräistä että hintoja ei tarvitse vertailla tai eivätkö vaan viitsi nähdä vaivaa ja vertailla hintoja?

Vierailija
18/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta koskaan x tra tuotteita. Ite olen laittanut ruokaan 350 euroa kk aikana. Pitää syödä hyvin että jaksaa niin se on.

Vierailija
19/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut saman että monetkaan ei osta kaupassa halpamerkkejä, yksi tuttu jopa sanoi minulle ettei osta lainkaan halpamerkkejä mitä ihmettelin. Itse olen työssäkäyvä ja suurin osa ostoksistani on halpamerkkejä, usein ihmettelen kassajonossa miten edellä menijöiden ostoksissa liukuhihnalla ei halpamerkkejä näy vaan kaikki tuotteet on kalleinta sorttia, olen miettinyt mistä se johtuu että onko kyseisillä henkilöillä niin paljon ylimääräistä että hintoja ei tarvitse vertailla tai eivätkö vaan viitsi nähdä vaivaa ja vertailla hintoja?

Itse veikkaan, että heillä on virheellinen mielikuva halpamerkeistä kelvottomina tuotteina. Toisekseen monella on varmasti myös erittäin vajaavainen matemaattinen hahmotuskyky. Heidän ymmärryksensä riittää siihen hetkeen, mutta ei pidemmälle kuukautta. Todella usein näillä tyypeillä menee niin, että alkukuu ostetaan mitä halutaan, ja loppukuusta ei ole varaa enää mihinkään.

Ap

Vierailija
20/26 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat konkreettisesti ne halvat tuotteet, joita noilta merkeiltä ostatte? Me selvitään ruokaostokista tosi halvalla, mutta ei tule noita tuotteita juurikaan käytettyä.

Itse ostan paljon halpamerkkejä ja niistä esim. K-menu pitkäjyväistä riisiä joka maksaa täällä lähikaupassa 1,05 ja K-menu ananaspalat 0,69 ja S-Marketista ostan mm. Kotimaista kanan fileesuikale hunajamarinoitu 350gr 2,99eur, noista aineksista saa maukkaan kanakastike ja riisi aterian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän