En yhtään ihmettele, että miksi niin moni valittaa rahojen riittämättömyyttä
Kun esim kaupassa katselen ihmisten yleistä ostokäyttätymistä. Itse tienaan bruttona noin 2500€/kk ja joudun kaupassa ostamaan suurimmaksi osaksi halpamerkkejä, kuten K-menua, Rainbow, Xtra, sekä Lidlin halpistuotteet. Minun ostoksista puolet saattaa sisältää noita merkkejä, mutta kun muiden ostoksia katson, niin jos jollain noita ylipäätään on, niin ehkä yksi tai max kaksi kymmenestä tuotteesta. Kenellekään en ikinä näe, että olisi suhteessa yhtä paljon kuin itselläni. En todellakaan ole hyvätuloinen, mutta veikkaan, että on siellä monta alhaisemmankin sosiaaliluokan ostajaa. En kyllä ihmettele, jos näillä tyypeillä rahat on loppu jo hyvissä ajoin ennen seuraavaa tili -tai tukipäivää. Ei ole itselläkään varaa valikoida työssäkäyvänä kärryyn mitä haluan.
Kommentit (26)
Miksi aina pitäisi vaurastua? Minä olen köyhä ja syön ja ostan juuri sitä mitä mieleni tekee, ei täältä mitään kuitenkaan mukaansa saa kun kerran lähtö tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän köyhyyttä valittava naapuri käy jostain syystä vain ja ainoastaan lähimmässä K-Marketissa, eikä missään muualla.
Siinä vieressä olisi S-Market ja parin kilometrin päässä Prisma, mutta ei.
Jos raahaa joka toinen päivä kaksi kassillista ruokaa K-kaupasta, ei ihme että ei tukirahansa riitä.
Joo, en yhtään ihmettele. Lähellä oleva K-Market on itsellekin sellainen paikka, että joskus saatan sieltä jotain pientä ostaa, mutta oikeaksi kauppapaikaksi siitä ei ole.
Ap
Mä olen työtön ja käyn vain K-kaupassa koska Sale on kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat konkreettisesti ne halvat tuotteet, joita noilta merkeiltä ostatte? Me selvitään ruokaostokista tosi halvalla, mutta ei tule noita tuotteita juurikaan käytettyä.
Itse ostan paljon halpamerkkejä ja niistä esim. K-menu pitkäjyväistä riisiä joka maksaa täällä lähikaupassa 1,05 ja K-menu ananaspalat 0,69 ja S-Marketista ostan mm. Kotimaista kanan fileesuikale hunajamarinoitu 350gr 2,99eur, noista aineksista saa maukkaan kanakastike ja riisi aterian.
ei koskaan marinoituja lihoja, huuhteleppa joskus huvikseen marinadit pois ja punnitse lihan määrä, sitä on ehkä kolmannes...
Halpismerkeistä ei jää tuottajille mitään käteen. Vain kauppa tienaa niillä. Siksi en osta niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat konkreettisesti ne halvat tuotteet, joita noilta merkeiltä ostatte? Me selvitään ruokaostokista tosi halvalla, mutta ei tule noita tuotteita juurikaan käytettyä.
Itse ostan paljon halpamerkkejä ja niistä esim. K-menu pitkäjyväistä riisiä joka maksaa täällä lähikaupassa 1,05 ja K-menu ananaspalat 0,69 ja S-Marketista ostan mm. Kotimaista kanan fileesuikale hunajamarinoitu 350gr 2,99eur, noista aineksista saa maukkaan kanakastike ja riisi aterian.
Tuon liejulihan jättäisin ainakin ostamatta. Karmeeta kuraa jossa maksat lihan hinnan halpisliejusta.
Jaksaa mitä? Kun olet työtön.
Noinhan se menee, köyhyydessä on pitkälti kyse osaamattomuudesta.