Ihmiset, jotka arvostelevat muiden kotien sotkuja
Kannattaisiko miettiä kaksi kertaa ennen kuin arvostelee muiden kodin siisteyttä? Mistä te tiedätte, mikä sen toisen ihmisen kodin sotkuisuuden takana on?
Tuleeko teille ikinä mieleen, että olette ennemminkin lisäämässä sellaisen ihmisen taakkaa, kuin ollen avuksi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlainen sotku on sellaista, että siitä näkee heti, ettei se jonkin tilapäisen asian takia ole syntynyt.
Niin? Ihmeellistä, jos sen pitäisi häiritä ketään vieraisille tulijaa. Astiat tiskaa tiskikone.
Ap
Äärimmäisen vastenmielistä se on.
Mitkä ihmeen astiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on siis ap syysi olla siivoomatta?
Se on pitkä tarina.
Kokeile tiivistäen. Esim. mielenterveys, fyysiset sairaudet tai elämänhallinnan puute.
Oma vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pitkä tarina.
Kokeile tiivistäen. Esim. mielenterveys, fyysiset sairaudet tai elämänhallinnan puute.
Miksi haluat tietää syyn? Siksikö että pääsisit tuomitsemaan ap:ta lisää ja kääntämään veistä haavassa? Vai että pääsisit sanomaan että ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja siivoaa, niin helppoa?
Mun appivanhempien koti on siivoton. Se on suurin syy ettei siellä halua ollenkaan käydä.
Varsinkin vessa ja sauna suorastaan kuvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuholaiskämpässä asuneena voin vain kuvitella miten paljon siellä sotkun seassa niitä on.
Mulla ei ole koskaan ollut yhtäkään tuholaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietynlainen sotku on sellaista, että siitä näkee heti, ettei se jonkin tilapäisen asian takia ole syntynyt.
Niin? Ihmeellistä, jos sen pitäisi häiritä ketään vieraisille tulijaa. Astiat tiskaa tiskikone.
ApÄärimmäisen vastenmielistä se on.
Mitkä ihmeen astiat?
Astioita käytetään ruuan valmistukseen ja ruokailuun. Lautanen, lasi, muki, haarukka, veitsi, lusikka, kattilat, pannut jne. Jos et tiennyt, niin nyt tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pitkä tarina.
Oma vanhempi.
Vanhemmat estävät sinua siivoamasta fyysisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen astiat?
Astioita käytetään ruuan valmistukseen ja ruokailuun. Lautanen, lasi, muki, haarukka, veitsi, lusikka, kattilat, pannut jne. Jos et tiennyt, niin nyt tiedät.
Joo, mutta jos jääkaappi, tasot, pöydät, astioiden säilytyskaapit yms. ovat törkyisiä, niin kuinka hygieenistä luulet olevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuholaiskämpässä asuneena voin vain kuvitella miten paljon siellä sotkun seassa niitä on.
Ei niitä yleensä huomaa kuin vasta ongelman räjähtäessä käsiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pitkä tarina.
Miksi haluat tietää syyn? Siksikö että pääsisit tuomitsemaan ap:ta lisää ja kääntämään veistä haavassa? Vai että pääsisit sanomaan että ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja siivoaa, niin helppoa?
Ap vaatii saastaisuuden hyväksyntää ehdoitta?
Mulla on siis niin, etten voi tutustua ihmisiin edes kahvittelutasolla, jos siis tulisimme hyvin juttuun (mikäli emme ole meillä), koska jossain vaiheessa olisi luonteva ja kivaa kutsua toinen kotiini.
Se, että kotini sotku on tärkeämpi asia kuin kiinnostus siitä, miksi se on sotkuinen ja voisiko henkilö auttaa mua voimaan henkisesti paremmin olemalla just tulena, is beyond me. Ja siis mulla ei ole mitään massiivisia mt-ongelmia, joiden tukena tarttis olla, vaan vain ystäviä
puuttuu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä yleensä huomaa kuin vasta ongelman räjähtäessä käsiin
No, oon 50-v ja yhtään ei ole ollut. Olen muuttanut ainakin 10 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen astiat?
Joo, mutta jos jääkaappi, tasot, pöydät, astioiden säilytyskaapit yms. ovat törkyisiä, niin kuinka hygieenistä luulet olevan?
Astiat otetaan sieltä tiskikoneesta ja tarjottavat paketista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pitkä tarina.
Oma vanhempi.
Vanhemmat estävät sinua siivoamasta fyysisesti?
Hyvin paljon monimutkaisempi tilanne.
Siivoan huolella kerran viikossa. Pari viikkoa sitten tein huomion, että kannattaa siivota lukulasit päässä. Voi apua. Hävettää, kun mietin, miten monet ovat käyneet meillä, kun siivosin vielä ihanan luonnon oman siisteysfiltterin läpi eli ilman laseja!
Vierailija kirjoitti:
Pysy poissa, jos sinulla on valittamista toisen ihmisen kodista. Saattaa sinullekin tulla se hetki, ettei kaikki ole tip top.
olen itse suht siisti, mutta olen vieraillut myös, työni takia siivottomissa asunnoissa, lika on ollut näkyvää. syynä on ollut läheisen kuolemasta aiheutunut lamaannus tai burn out tai sairaus joka on estänyt siivoamista.ymmärrettävää mutta vaikka ihminen olisi mukava, niin ei ole kiva oleilla kauaa todella likaisessa kämpässä.silloin voi tavata vaikka kahvilassa tai ulkotiloissa.
joskus henkilölle sopii että siivousfirma siivoaa kämpän ,jotkut sopeutuu niin,etteivät enää näe kotiaan epänormaalina. eivätkä anna muiden siivota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siis niin, etten voi tutustua ihmisiin edes kahvittelutasolla, jos siis tulisimme hyvin juttuun (mikäli emme ole meillä), koska jossain vaiheessa olisi luonteva ja kivaa kutsua toinen kotiini.
Se, että kotini sotku on tärkeämpi asia kuin kiinnostus siitä, miksi se on sotkuinen ja voisiko henkilö auttaa mua voimaan henkisesti paremmin olemalla just tulena, is beyond me. Ja siis mulla ei ole mitään massiivisia mt-ongelmia, joiden tukena tarttis olla, vaan vain ystäviä
puuttuu.
ap
Ystäviä voi tavata kodin ulkopuolellakin, esimerkiksi lenkkipolulla, kahvilassa tai harrastuksissa. Kodin sotkuisuus ei ole mikään syy olla hankkimatta ystäviä. Rohkeasti vaan tutustumaan ihmisiin, saattaa sitten löytyä innostusta pikku hiljaa sen kodinkin siivoamiseen. Jos vaan jumiutuu kotiin niin voi käydä ylivoimaiseksi aloittaa urakkaa.
Kun talo on lattiasta kattoon täynnä paskaa, on AINA kyse mt-ongelmista.
Ongelma ei ole sotkun inhoaminen, vaan se, että näillä ihmisillä on syitä sotkuisuuteen joista et ole kiinnostunut. Jos ymmärtäisit ne, voisit ehkä olla ihmisen ystävä tämän kodin sotkusta huolimatta.