Haluaisin asua omakotitalossa, vaikka olen sinkku. Onko mielestänne toiveeni realistinen?
Kertokaa minulle jotakin omakotitalossa asumisesta, plussat ja miinukset. Tiedän, että on kallista.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla moni sinkkumummo asuu omakotitalossa. Se on niin yleistä puuhaa, että niitä taloja jopa kutsutaan mummon mökeiksi.
helppohan se on mummojen asustella, kun ovat talonsa miehiltä perineet. harva nainen ihan itse viitsii tehdä töitä asuntolainan maksamiseksi, kun on kivempaa käyttää rahat matkusteluun ja shoppailuun.
Niinpä. En tosiaan tiedä yhtään naista, joka olisi talonsa itse maksanut. Kaikki ne on peritty miehiltä tai riistetty erossa tai sitten kela/sossu maksaa.
Outoa. Jos nainen on maksanut talosta puolet, miten hän on sen riistänyt mieheltä? Samalla logiikalla eronneet naiset voivat valittaa kuinka mies riisti talon ja ylipäätään puolet naisen omaisuudesta. Kertoisitko vielä miten kela tai sossu makselee ihmisille omakotitaloja? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerrostalossa mikään ulkoremppa ei ole sellainen, joten joudut maksamaan remppamiesten palkat, vaikka olisitkin osannut tehdä homman itse."
Niin, jos hieman vanhempi kerrostalo, jotan 70-80 luvun vaihteesta, jatkuvaa rempppaa menossa, katot, hissiä, parveke, putket, kylppärit ,yleiset tilat, kenties sähköäkin. .Ei ole halpaa tuohua.
Ja ihan saakelin kalliita remppoja. Kerrostalon putkiremppa maksaa helposti yli 50 tonnia ja sillä rahallahan tekee omakotitaloon jo vaikka mitä.
Kulu ei kohdistu yhteen talouteen kerrostalossa.
Paljon paremminhan okt:ssa pärjää yksin kuin perheen kanssa. Aikaa askareille on paljon paremmin. Terveisin uudehkossa okt:ssa asuva perheellinen, joka välillä salaa haikeana muistelee sinkkuelämän helppoutta.
Riippuu minkä ikäinen sinkku olet. Jos olet alle 35 etkä ole ole ollut naimisissa, eikä ole lapsia, niin odota vielä kunnes löydät jonkun. Omakotitalossa, varsinkin maaseudulla, voi nuorella sinkulla olla yksinäistä eikä ketään kumppania saa mukaan. Varsinkin jos olet mies niin maalla on tunnetusti pulaa nuorista naisista.
Eri juttu jos olet yli 50, eronut tai leski, ja kaiken lisäksi rahaa ja omaisuutta, silloin oma talo on ehkä parempi ratkaisu kuin kerrostalo tai rivitalo, tai ainakin voi kokeilla. Myydä sitten pois jos ei huvita työleiri.
Ja ihan saakelin kalliita remppoja. Kerrostalon putkiremppa maksaa helposti yli 50 tonnia ja sillä rahallahan tekee omakotitaloon jo vaikka mitä.