Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako ylipitkien ja löysien kangashousujen lahkeita ilman ompelukonetta mitenkään

Vierailija
13.08.2023 |

Lyhyemmiksi? Ideaali olisi, että olisi ns pussimaiset nuo lahkeet alhaalta, mutta ei siis ole ompelukonetta käytössä.
Vai jääkö nuo kaappiin pölyttymään😒

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen "lyhentänyt" pampulalla :D Eli pampula nilkkaan ja lahje sujautetaan alle pussittamaan. Toimii ja pysyy hyvin!

Vierailija
22/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhentänyt leveälahkeisten, ohutta kangasta olevien housujen lahkeet teipillä, jota saa ostaa esim kangaskaupasta. Se silitetään paikalleen sinne lahkeen käännökseen.

Kävisiköhän Ikean verhojen lyhentämiseen tarkoitettu nauha, sitä olisi kaapissa..

Voi vitsi, pussimaiset lahkeet olisi ihanat, mutta jää haaveeksi.

Ap

Kyllä käy. Se on ihan samaa tavaraa kuin käsityökaupasta ostettu.

Kestääkö se pesut? Hitto, en pääse tuosta pussilahjehaaveestani nyt eroon, tartteeko tässä nyt ihan ompelija etsiä ja maksaa siitä..

Niihin pitäisi silloin tehdä se "kuminauhakuja", ymmärtääkseni..

Ap

Kestää pesua, mutta voi olla että joudut silittämään uudestaan.

Mutta jos haluat pussittaa housut, eivätkä ole nyt ihan hirveän liian pitkät, osta ohutta kuminauhaa, leikkaa lahkeen taiteeseen sisäpuolelle saksilla saumaan aukko, siis ompeleeseen, ja puhjota kuminauha siitä, tee solmu sopivaan kohtaan ja sulla on pussihousut. Taitavaminkin voit tehdä, mutta noin ihan yksinkertaisesti.

Kiitos kaikille vinkeistä ja neuvoista!!

Aion tuota kuminauhaa kokeilla, mutta tosiaan mietin sitä mahtuuko se hakaneula siinä käänteessä liikkumaan..mutta onhan niitäkin kai pieniä olemassa, siis hakaneuloja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen "lyhentänyt" pampulalla :D Eli pampula nilkkaan ja lahje sujautetaan alle pussittamaan. Toimii ja pysyy hyvin!

Nerokasta, mutta eikö se kiristä nilkan verenkiertoa? En uskalla itse ottaa tuota käyttöön, toinen nilkka välillä hieman turvoksissa ja suonikohjuongelma siinä+seison ja kävelen työpäivieni aikana tuntikaupalla.

Ap

Vierailija
24/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tehty myös näin ja tosiaan toimii hyvin jos lahjetta on riittävästi liikaa. Esim. 5cm.

Vierailija
25/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nerokasta, mutta eikö se kiristä nilkan verenkiertoa? En uskalla itse ottaa tuota käyttöön, toinen nilkka välillä hieman turvoksissa ja suonikohjuongelma siinä+seison ja kävelen työpäivieni aikana tuntikaupalla.

Ap

Ei kiristä, koska löysäkin pampula pitää kankaan hyvin paikoillaan, ei tarvitse olla kireä. Ei sitä edes tunne käytössä :) Lyhennän ulkohousutkin välillä näin jos kengät vaihtuu ja lahkeet jää pitkäksi. Armeijassa tämä niksi on käytössä myös.

Vierailija
26/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse ompelukonetta, jos omistat nitojan.

Vierailija
27/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat kuminauhan nilkkaan pujotat housun lahkeen sen alle nurin alakautta ja sitten puet housut=pussit lahkeessa. Tik tokissa ja tubella on ohjeita.

Vierailija
28/28 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei nyt ole apua, mutta itse lyhensin nitojalla. En suosittele. T. Käsityön ihmelapsi