Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen manipuloi muita? Huomaako sen,

Vierailija
13.08.2023 |

jos sua yritetään manipuloida?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ensin tajua jos ei osaa epäillä vaan odottaa ihmisen olevan normaali.

Vierailija
2/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointia EI huomaa ajoissa. Sehän sen ongelma onkin. Jos huomaisi, kukaan ei pystyisi manipuloimaan eikä viitsisi edes yrittää kun ei se toimisi. Mutta se toimii, koska sen huomaa vasta myöhemmin ja usein vasta kun sama kaava toistuu ties kuinka monetta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina intuitio on kertonut että jokin tässä nyt mättää, sitten olen jäänyt hieman varuillani tarkkailemaan olenko oikeassa (ja esittänyt etten huomaa mitään, olisinhan voinut olla väärässäkin) ja aina olen ollut valitettavasti oikeassa. Yleisimpiä ovat olleet hieman liian suuri lipevyys, se että ihminen on ihan erilainen eri ihmisten kanssa, yritys "puhua pää pyörryksiin" eli puhuu nopeasti ja dominoivasti eikä anna toiselle yhtään tilaa, passiivis-aggressiivisuus (esittää ettei kuullut/kieltäytyy normaalista kommunikaatiosta, piilovttuilu niin ettei kukaan muu ole sitä todistamassa ym.)

Vierailija
4/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit manipuloi. On aluksi vaikea huomata kun tekevät sitä niin taitavasti.

Se on sellaista olevaa. Jos kysyy narskulta, voiko mennä ystävien juhliin, narsku osaa vedota tunteisiin ettei menisi, kun hän olisi muuten kotona yksin tms. Sitten huomaa puolentoista vuoden jälkeen, ettei ole käynyt ystävien juhlissa, kun aina narskukumppanin etu on mennyt edelle. 

Vierailija
5/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kuin Riikka ja Hallis.

Vierailija
6/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää ohittaa toisen tunteet kääntämällä asiaa vaivihkaa toisinpäin.

Säkättää epäasiallista sisältöä toiselle, tarkoitus saada toinen horjumaan, ja vallan tunne itselle.

Toiset koittavat kääntää jopa sääliä hakien omatkin tekoset toisen syyksi, esim..No enhän minä voi tässä mitään enää paljon sanoa kun olet niin loukkaantunut ja jos susta tuolle tuntuu niin ....jne.

Osa on sosiopaatteja suorastaan.

Vierailija
7/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vierestä, kun yksi manipuloi ryhmää. Meni täydestä. En voinut sanoa kenellekään.

Jotkut ovat höynäytettäviä.

Vierailija
8/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sellaista olevaa. Jos kysyy narskulta, voiko mennä ystävien juhliin, narsku osaa vedota tunteisiin ettei menisi, kun hän olisi muuten kotona yksin tms. Sitten huomaa puolentoista vuoden jälkeen, ettei ole käynyt ystävien juhlissa, kun aina narskukumppanin etu on mennyt edelle. 

Tarvitseeko aikuisen ihmisen kysyä lupaa tavata ystäviään?!? No ei todellakaan tarvitse! Onhan teillä nyt muutakin pielessä, jos oikeasti kysyt, että saanko. Normaalissa suhteessa kyllä ihan riittää ilmoitus, että olisi ajankohtana x tällaisia menoja. Sitten jos molemmilla on just samaan aikaan ja lapsia kuvioissa, niin sitten neuvotellaan.

Vierailija
9/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaahan sen nyt väkisinkin jos narsku manipuloi niin että saisi haluamansa. Ei sitä nyt niiin huomaamatta voi tehdä.

Vierailija
10/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaahan sen nyt väkisinkin jos narsku manipuloi niin että saisi haluamansa. Ei sitä nyt niiin huomaamatta voi tehdä.

Se on surkuhupaisaa.

Vierailija
11/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Oltiin kosteaa iltaa viettämässä asunnolla ja oli juomat loppuillasta lopussa, taivutteli käymään kaupassa hakemassa lisää koska "meillä on niin kivaa". Tarkoittaen että itsellä oli kivaa ja maistui ilmainen olut.

Vierailija
12/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsku on lipevä, kun haluaa jotain. Syyllistää juurikin tuolla tavalla. Eristää sinut pikkuhiljaa vanhemmista, sukulaisista, kavereista ja harrastuksista. Eron halutessaan eristää sinut vielä lapsistakin. Huomaat lopulta kuinka on käynyt ja kiroat hänet. Nais narskut pahimpia koskaan, kun heidän puolellaan tuppaa olemaan yhteiskunnan verkostot suomessa.

Vierailija
13/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut vierestä, kun yksi manipuloi ryhmää. Meni täydestä. En voinut sanoa kenellekään.

Jotkut ovat höynäytettäviä.

Narsistin seuraava uhri on aina siitä samasta ryhmästä joku läheltä työpaikalla, harrastusryhmästä ym. Yks kiusasi exäänsä ja seuraavat uhrit oli työyhteisöstä työkavereita. 

Vierailija
14/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi voi olla myydään Facebookissa tapahtuvaa oman kuvan kiillotusta.

Jotenkin sellainen vihervasemmistolainen ajatus on, että se oma paremmuus jossain ympäristöasioissa peittää alleen sen oman persoonan. Mulla oli tällainen tuttava joka oli olevinaan tosi herkkis ja muuta jaksoi jakaa noita itseään kiillottavia päivityksiä, mutta kun näki huomasi, että ei ole niin kiltti vaan enemmän passiivis- aggressiivinen, piikittelevä ym.

Jäi jopa vähän stalkkerinomainen maku, että kaikki on hänelle sallittua, eli oli rajaton toisen osalta, omasta elämästään olikin yhtä tarkka kun muut. Jäin todella hämmentyneeksi.

Vierailija
15/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan.

Siksi narsistit vihaa minua äärettömästi, ja levittävät minusta juttuja selän takana.

Niiden painajainen on ihminen, joka näkee niiden läpi. Se vihan määrä on järkyttävä.

Vierailija
16/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina intuitio on kertonut että jokin tässä nyt mättää, sitten olen jäänyt hieman varuillani tarkkailemaan olenko oikeassa (ja esittänyt etten huomaa mitään, olisinhan voinut olla väärässäkin) ja aina olen ollut valitettavasti oikeassa. Yleisimpiä ovat olleet hieman liian suuri lipevyys, se että ihminen on ihan erilainen eri ihmisten kanssa, yritys "puhua pää pyörryksiin" eli puhuu nopeasti ja dominoivasti eikä anna toiselle yhtään tilaa, passiivis-aggressiivisuus (esittää ettei kuullut/kieltäytyy normaalista kommunikaatiosta, piilovttuilu niin ettei kukaan muu ole sitä todistamassa ym.)

Se on juuri tuota, että jos yhtä ei voi manipuloida, narsisti on täysi piru aina jos muut eivät ole paikalla. Todistajia ei saa olla, että herttainen ulkokuori ei murenisi.

Vierailija
17/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tiedän kirjoitti:

Manipulointi voi olla myydään Facebookissa tapahtuvaa oman kuvan kiillotusta.

Jotenkin sellainen vihervasemmistolainen ajatus on, että se oma paremmuus jossain ympäristöasioissa peittää alleen sen oman persoonan. Mulla oli tällainen tuttava joka oli olevinaan tosi herkkis ja muuta jaksoi jakaa noita itseään kiillottavia päivityksiä, mutta kun näki huomasi, että ei ole niin kiltti vaan enemmän passiivis- aggressiivinen, piikittelevä ym.

Jäi jopa vähän stalkkerinomainen maku, että kaikki on hänelle sallittua, eli oli rajaton toisen osalta, omasta elämästään olikin yhtä tarkka kun muut. Jäin todella hämmentyneeksi.

Jep, näitä on. Täysin rajattomia muita kohtaan.

Vierailija
18/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko aikuisen ihmisen kysyä lupaa tavata ystäviään?!? No ei todellakaan tarvitse! Onhan teillä nyt muutakin pielessä, jos oikeasti kysyt, että saanko. Normaalissa suhteessa kyllä ihan riittää ilmoitus, että olisi ajankohtana x tällaisia menoja. Sitten jos molemmilla on just samaan aikaan ja lapsia kuvioissa, niin sitten neuvotellaan.

Jos pariskunnalla on pieniä lapsia niin kyllä tarvitsee. Lapsia ei voi jättää keskenään.

Vierailija
19/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuttu nuoruudesta saakka joka manipuloi minua silloin taitavasti, en oikein tajunnut sitä silloin koska ei ollut muutenkaan ymmärrystä psykologiasta ja ihmisten toimintamalleista kuten on nyt.

Nyt vanhemmiten hänen samat piirteet nostaa päätään. Minä tunnistan oitis nämä yritykset. Aina se ei haittaa jos minulle on ok se mitä ehdotta tai haluaa.

Yrittää aina saada tahtonsa läpi käyttäen toista syyllistävää puhetyyliä. En voi kertoa yksityiskohtia, mutta kun haluaa jotain tapahtuvaksi vetoaa aina jotenkin siihen että kuulija tuottaisi hänelle pettymyksen jos ei toimi kuten hän ehdottaa.

Erään kerran kun en mennyt hänelle tärkeään tilaisuuten johon minut kutsui käyttäen juuri tuota syyllistämismetodia, hän mainitsi myöhemmin 2x vuoden sisällä siitä että en tullut vaikka hän niin toivoi. Ja molemmilla kerroilla vaan perustelin vähän yliolkaisesti että miksi en päässyt. En lähtenyt ollenkaan anteeksipyytelylinjalle koska olen aikuinen itsenäinen henkilö joka tekee omat ratkaisut enkä TOTTELE ketään ystävääni. Hän ilmeisesti odotti minulta jotain katumusta ja anteeksipyytelyä jos olin loukannut häntä toimimalla vastoin hänen tahtotilaa. (Sairasta aikuiselta ihmiseltä).

Tämä on joskus jopa niin räikeää että joku päivä vielä sanon tästä hänelle suoraan ja niin että taatusti ymmärtää. Hän on ollut aina melko dominoiva ja esittää esim tapaamisen niin että kertoo vaan mihin aikaan olis hyvä tavata.... ei siis kysy että nähtäskö klo xx.

Vierailija
20/39 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuneena /rakastuneena tätä ei välttämättä huomaa. Sitä haluaa olla mieliksi toiselle ja tekee asioota joista ei ehkä niinkään välitä.

Sen huomaa usein vasta jälkikäteen kun on jo myöhäistä.

Manipuloijaa on ilmeisedti turha yrittää "kotikonstein" muuttaa. Se on hänellkin opittu selviytymis tyyli, jopa ehkä yli sukupolvien. Usein tuo manipulatiivisuus ei ole ainoa ikävä piirre ihmisessä vaan nivoutuu johonkin muuhun persoonallisuushäiriöön tai ihan vaan voimakkaaseen itsekeskeisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä