5v kylässä, aivan hirvee show
Nyt taas muistin miksi niin harvoin koko perheen kanssa kylässä käydään, kun 5v aloittaa aina hirveän show. Puhuu ihan tauotta, hyppii, riehuu ja juoksee sisällä ja aukoo kaikki kaappien ja laatikoiden ovet. Eikä yhtään usko,kun pyydetään olemaan hiljaa, kun kukaan muu ei voi jutella kun selittää kovalla äänellä omia juttujaan. Noh. jospa sitten 6v kokeillaan uudestaan.....
Kommentit (14)
Öh. Tän on vissiin pakko olla provo. Ei tavallinen 5-vuotias käyttäydy noin.
Tuollainen 5v otetaan sohvalle kainaloon rauhoittumaan heti kun menee överiksi, tai sitten sen kanssa viereiseen huoneeseen, jos menee överiksi. Tai lähdetään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kyllä käyttäytyy.
Meillä oli ainakin hirveä sparraus kotona aina ennen kylään lähtöä.
Voimia AP'lle
Ei ole provo, lapseni on vaan erittäin vilkas tapaus ja kyllä, saanut adhd -diagnoosin 4-vuotiaana. Hankala opettaa käyttäytymään, kun käy koko ajan kierroksilla ja on nii levoton eläjä. Ei osaa rauhoittua vieraissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo, lapseni on vaan erittäin vilkas tapaus ja kyllä, saanut adhd -diagnoosin 4-vuotiaana. Hankala opettaa käyttäytymään, kun käy koko ajan kierroksilla ja on nii levoton eläjä. Ei osaa rauhoittua vieraissa paikoissa.
No sitten vieraat paikat ovat hänelle vielä liikaa. Älä kuormita häntä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tuttujen kesken juuri tuollainen. Kuten myös samanikäinen kaverinsa. Vieraiden kesken ujostelevat molemmat, joten kylässä yleensä ns. aika helppoa.
Mun poika on ihan kauniisti ja rauhallisesti tutuissa kyläpaikoissa. Sit jos sitä jännittää uusi paikka/ihmiset niin alkaa just tommoinen älytön show ja ihan mahdoton saada kontaktia lapseen. Ei tässä muu auta kun hiljalleen totulle uusiin juttuihin.
5v? Mitä ihmettä, kuulostaa kyllä enemmänkin taaperon touhuilta (eli lapselta, jolla ei ole vielä kehittynyttä itsekontrollia, eikä opetettuina käyttäytymisnormeja).
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on ihan kauniisti ja rauhallisesti tutuissa kyläpaikoissa. Sit jos sitä jännittää uusi paikka/ihmiset niin alkaa just tommoinen älytön show ja ihan mahdoton saada kontaktia lapseen. Ei tässä muu auta kun hiljalleen totulle uusiin juttuihin.
Välillä sitä toivoo, että lapsen koskemattomuuteen puuttumista ei olisi luokiteltu väkivallaksi ja olisi mahdollisuus esimerkiksi ottaa kiinni lapsesta jos lapseen ei saa kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
5v? Mitä ihmettä, kuulostaa kyllä enemmänkin taaperon touhuilta (eli lapselta, jolla ei ole vielä kehittynyttä itsekontrollia, eikä opetettuina käyttäytymisnormeja).
Lapsia on monenlaisia. Itse olin jännityksestä jäykkä lapsi, joka ei uskaltanut tehdä mitään. Ja samantyylinen aikuinen olen. Mieluummin olisin ollut riehakas, jos olisin saanut valita. Mutta ei sitä itse voi valita. Sivusta
Ei ole enää tähän kellonaikaan. Keksi parempia.