¤-¤ Arki taas SYYSVÄKI -04 ¤-¤
Kommentit (29)
En oo taas hetkeen ehtinyt kirjoittelemaan. Koko ajan ollaan oltu menossa.
Meillä on keittiön kaapeissa riesana riisihärö niminen ötökkä. On jonkun elintarvikkeen mukana kulkeutunut kaappiimme (myrkyttäjä kävi viime viikolla tilannetta katsomassa). Viikonloppuna heitimme ihan kaikki elintarvikkeet kaapeista pois, myrkytimme kaapit, pesimme ne huolellisesti ja ostimme purkit kaikille jauhoille yms. Tuli tehtyä perustellinen siivous kaappeihin.
Viikonloppuna myös kyläiltiin sukulaisten luona. Eilennä tehtiin Veetin kanssa piparkakku talo. Nyt joku päivä pitäis pipareita ja joulutorttuja leipoa.
Ikäviäkin uutisia saatiin näin joulun alla. Mummoni (isäni äiti) kuoli perjantai iltapäivällä. Oli 82 vuotias, 28.12 olisi täyttänyt 83. Isälläni ei oikein joulumieltä ole, mutta piristyy aina Veetin ja Venlan nähdessään.
Olen yrittänyt saada hieman joulujuttuja laitettua. Veeti on vaan hieman turhan innokas apuri. Eilennä haettiin kuusi valmiiksi. nyt kuusi on tuolla parvekkeella. Kauhulla odotan antaako Veeti kuusen olla rauhassa.
Nyt tuli ihan vaan omaa napaa.
Öttis, Veetu ja Vempula
Piti av:lla pyöriä kahvin kanssa :-/
Typyskän yskä parempana,vielä viimeyöksi tuotiin sänky meidän huoneeseen että jos yski tai oksentaa,mut ihan hyvin nukku.Edellisenä yönä yskä herätti mut alle 2tunnin välein,ni 5aikaa tuli sellanen epätoivonen olo et eikö se ikinä nuku,eikö ikinä tule aamu..Ei kai ole mieli ja keho unohtanu niitä valvottuja öitä!Vähän kävi myös mielessä et jaksasko sitä enää?!
Eilen leivottii pipareita,ihan vaa yks ½kilon takina että sai lapsoset leipoa.Mies ei niitä syö ja typy ei voi ni eipä niitä kamalasti tarvii,mut saatii piparin tuoksut :-)Typy maisteli takinaa,ei tullu mitää välittömiä reaktioita,nyt aamulla vihertävät pahanhajuset ripulit..
ilta meni muutenki kivasti..leikin typyn kanssa ja isi pojan kanssa.Sitte poika suihkuu ja isi leikkitypyn kanssa,minä raivailin pojan huonetta.
Jos aina olis aikaa tuollaseen huomiota mollmmille eriksee ni ois rauhallisempaa..
Enkeli:Ehitköhän käydä täällä..joulukaffeista että parempi olis tapaninpäivä??Meillä se jouluaatto ei varmaan ole ihan rauhaisa ni vois sen joulupäivän palautua...
Olen tässä aatonaikataulua miettiny että jos syödää ku typy on heränny eli joskus 4-puol5 aikaa ja sit kaikki ruuat pois ja vasta sit tulee pukki ni lapsoset on varmaa melko kierroksilla jo...ja millonhan ne saa nukkumaan?!Viikon päästä on pahin stressi ohi ;-))
Täytyy alkaa ostoslistaa tekemään et voi pikkuhiljaa alkaa ostamaan niitä mitkä säilyy...
jatu
öttikselle hali mummon poismenon johdosta! Kurjaa kun suru-uutiset tulevat joulunaikaan. Munkin pappani kuoli aikoinaan just tähän aikaan vuodesta, ja muistan et se joulu oli rankka, etenkin omille vanhemmille...
Mä olen nukkunut, mies valvoi taas 12-04 ja syötti tuttelia, mä nukuin kuin pieni possu :-) Imetin muut syötöt kyllä parin kolmen tunnin välein, mutta sain nukuttuakin! Ihanaa, uni tekee ihmeitä! Mies jäi muuten vielä täksi päiväksi isyyslomalle, huomenna alkaa meillä arki sitten.
Nyt siivoushommien pariin, tälle päivälle kamalasti tekemistä. Isot pojat lähti kauppaan, pieni nukkuu, saan rauhassa siivota.
äk
Osanottoni Öttikselle ja T@hdelle.
Meillä tehtiin tänään kaikkien aikojen ennätys Ee heräsi klo 4, kuuteen asti pakotin oleman sängyssä ja sitten kun Aakin heräsi noustiin. Nyt molemmat pojat nukkuu, mutta koska pienempi nukkuu pihalla en itse uskalla mennä sänkyyn.
Äiti ja siskoni tulevat tänään käymään ja luultavasti ottavat Een mukaan ja me mennään sitten luultavasti keskiviikkona tai huomenna Aan kanssa peräsä. Mies tulee sitten kun töiltään ehtii.
Miehen töistä tuli mieleen laittoi itselleen juuri toiminimen ja nyt käynnistelee toimintaa. Töitä ollut vähän huonosti alkuun. Hyvää on se että sillä on ollut nyt paljon aikaa meille ja minä olen jaksanut arkea paljon paremmin, huonoa tietysti epävarma talous.
En koskaan muista mitä piti kirjoittaa, mutta rauhallista joulun alusviikkoa, muistakaa että joulu tulee vaikkei kaikki olisi aivan viimesenpäälle :)
Mari ja uinuvat miehet
Niin se aina tuo vkonloppu menee nopeasti. tosin tänä viikonloppuna on ollut tuota ohjelmaa paljon. Ei ole paljon joutanut istuskelemaan paikoillaan. Lauantaina olin shoppailemassa Haaparannan Ikeassa. Ihan hauska reissu. Eilen taas hyvä ystäväni oli kylässä, ihanaa oli nähdä ja jutella!
Tänä aamuna sitten oltiin tutustumassa päiväkotiin, jossa pienet sitten vuoden alussa aloittavat urakkansa. Ihana päiväkoti ja ihanat tädit. T meni heti muiden lasten kanssa leikkimään ja Neitikin oli ihan riemuissaan ja meni jopa yhden tätin syliin vapaaehtoisesti!
Ja omat työkuviotkin selvisivät tänä aamuna. Ihanan suuri kivi vierähti sydämeltä, kun vihdoinkin tiedän jostain jotain. Epävarmuus on inhottavaa!
Anteeksi omanapaisuus. Nyt ei muuhun kykene. Niin on ollut hektinen aamu... ;)
Mimmu ja lapset x3
Meillä oli kavereita lapsineen kylässä aamupäivällä.
Nyt imurin varteen tarttis mennä!
Palailen
Ramika
Itse olen työkunnossa, mutta nyt on Valma kipeä. Toissa päivänä alkoi yskä ja eilen illalla oli sitten jo kova kröhä. Yski naama sinisenä (oikeasti) ja sitten tuli yrjö. Käytiin lääkärissä, kun astmalääkkeetkin on loppu (saatiin jo kaverilta täydennystä hätäavuksi). Korvat on ok. Minä olin varma, että putket on joko tukossa tai pois paikoiltaan, kun korvat ei vuoda, niin pakko olla näin ;). Nyt likalla on kuumetta, mutta jaksaa leikkiä. Otsokin on kotona ja heillä onkin menossa kiva leikki autoilla.
Voisin siis tehdä töitä, mutta en vaan pääse alkuun...
Voi Motti rukkaa. Kuulosta jo tosi kovalta taudilta.
Tea, saattaa tosiaan kuulostaa, että mulla on miehenä superpehmoisi, mutta totuus on kuitenkin vähän arkisempi. Halutessaan tosin pystyy mihin vaan.
Ei nyt kolistelee omatunto, paikko tehdä jotain töiden eteen.
PL
Sain Vennan nukahtamaan, aah! Opetellaan kevättä silmälläpitäen jälleen yksin nukahtamista, hyräilen tuu tuu tupakkirullaa siinä sängyn vierellä. Nyt ei mennyt kuin 10 min niin simahti. Pohjalle toki 2 h ulkoilut ja masu täyteen lihaperunasoselaatikkoa a la Saarioinen, tytön lempiruokaa :)
Niin tosiaan, ei aika onneksi vielä ollut kypsä päiväunien poisjättämiselle. Neiti on alkanut itse taas herätä aiemmin, tuossa 7.30-8 ja tarvitsee päikkärit. Tosin mikään katastofi ei seuraa, jos päivänä tai parina päikkärit jäisivät väliin.
Täytyy pikana livahtaa kauppaan, että ehdin päiväunien aikana. Paikat kipeenä eilisestä kaappien raivaamisesta, mutta miehellä vielä 3 vkoa kantokieltoa jäljellä joten pakko mun mennä. Joulukuusenkin kävin tuosta ihan meidän viereisestä kuusimyynnistä varaamassa, mutta sitä en sentään tänne ylös kanna, isä lupasi auttaa. Samalla poraa kynttiläkruunua varten kattokoukulle reiän. Hirmu joulusisustelu täällä menossa :)
Valmalle pikaista paranemista!
Miten Motti voi?
Osanottoni T@hden ja Öttiksen perheisiin.
- tea -
Hilma ei kyllä luultavastikaan nuku
lueskelee ja kuuntelee radioo :)
Vähän niinku päikkäreiden/päikkärittömyyden välissä.
Illalla meinaa oli iha poikki jos ei nuku
Ja aamut menee niin myöhäisiksi kun nukku eilenki puol11!!!
Ei, Kirppu heräs ja Hilma nukkuu..
Thats new!!!!
taidan mennä vaihtelee vaippaa ja antaa lisää dinssiä
tälle pienelle söpölle!!
hushus taudit ja jauhojutut!!hyi hyi!!!
ramika omine napoinee
Öttikselle ja T@hdelle osanottoni ja hali!
Toivottavsti mies tulee pian tampax-paketin kanssa kotiin. Tiesittekö muutes, etteivät vauvojen liberot tunnu järin mukaville.. Minä tiedän nyt, mutta hätä ei lue lakia... Eli sympatialähetys Äk:lle, täälläkin vuodetaan kuin palokunnan letkusta. Puuttuu vain maiton ruiskutus ja hien valuminen. En muistanutkaan, miten karseeta se joka paikasta valuminen/ruiskuaminen onkin synnytyksen jälkeen.
Meillä valvotaan. Rosa valvoo ja perustyytyväinen lapsi ei ole enää niin perustyytyväinen. Minä lopettaisin jo nämä ruokakokeilut. Hirssi sentään tuntuu lupaavalle, ehkä muutkin hetkenpäästä, kunhan vauva ja äiti vain jaksavat siihen asti.
Rosa oppi konttaamaan portaat ylös. Sini on kunnostautunut siivoushommissa. Eilisen päiväruuan jälkeen, kun en heti ehtinyt siivota pöytää, niin Sini siivosi omatoimisesti. Oli ottanut muovikipon kaapista, laittanut loput lounaasta sinne ja vienyt jääkaappiin. Kaatanut lautaseltaan loput ruuat roskiin ja laittanut astiansa koneeseen ja pyyhki vielä tiskipöydän kun " oli likanen" . Tehokas ja omatoiminen neiti! :-D
Viikonloppuna sain vihdoin jouluvalot sisälle. Kuusi käytiin kaatamassa tänään. Kokeilen tuoda sen jo saunaan. Jos enimmät eteeriset öljyt haihtuisivat viikossa..?.. Miten muilla algeerisilla on käynyt kuusen kanssa?
Vauva/taaperouinnissa tuli oltua eilen. Kivaa oli! Lauantaina sain tehtyä viimeiset lahjaostokset. Joulu saa minun puolestani tulla. Vielä en päättänyt ostetaanko valmiit laatikot kaupan hyllystä vai väsäisinkö ne itse. Onhan tässä vielä aikaa miettiä. ;-)
Taidan ottaa päikkärit, kun termiitit nukkuvat kerrankin samaan aikaan!
Mukavaa ja leppoista jouluviikkoa kaikille!
Lila75, Sini ja Rosa 9,5kk
Mukavaa jouluviikkoa kaikille!
Jokohan sitä uskaltaisi todeta, että ohi on?!
Motti ei ole oksentanut eilisen illan jälkeen ja pieniä määriä jotain menee alaskin. Niin on jo terve, että päikkäritaistelut alkoivat taas, turnausvoitto Motille, huomenna aion olla parempi;D
Osanottoni T@hden ja Öttiksen perheisiin. Lämpimät halaukset molemmille.
Valmalle pikaista paranemista!
Jaahas, ei tästä mitään tule Motin vaatiessa huomiota, taidamme pakkautua postin hakuun. Viime yönä saapui muutama sentti lunta ja pari astetta pakkasta, heti nostatti joulufiilistä. Kunhan saisi tämän kaaoksen täältä vielä haltuun!
Aavis ja Motti
Naapuritalosta kävi äiti kylässä poikansa kanssa, Nea hieman pelkäs ja koko päivää on tahdittanut kamala poran ääni ja Nea ollut kauhuissaan. Ei siis mitenkään leppoisa päivä. Temppuilut alkoi päiväuniaikaan, mut ihanaa ihanaa, nukahti tyttö kuitenkin, vaikka Minikin oli hereillä. Ja Minin sain sitten heti perään unille partsille, oma aika olikin tarpeen!
Huomenna sitten se maitoaltistus. En saanu Nekulle hoitajaa, ni mies joutuu tekee iltavuoron ja muutenkin pidempiä päiviä tällä viikolla. :-/ Onneks hyvä ystävä tulee käymään illalla, kesällä viimeeks nähty, kun asuu ulkomailla.
Mua oikein ahdistaa, kun ei voimat riitä joulun laitteluun. Energiat vähissä, no pitäs armahtaa itseä, kun Mini vielä pieni, mut harmittaa kun ei mitään jaksa..koko joulu rasittaa lahjojen pakkailuineen jne. On niin väsy olo, et ei voi mitään, et odotan, et Mini kasvais ja nukkuis yönsä ja elämä vähän helpottais. Viime yönä oli onneks viiden tunnin unipätkä Minillä, mut enpä mä sit saanu nukuttua, kun Mini hengitti niin kovaa. Ens yöksi sitten sohvalle.. Mini tuntuu jo isolta, vaikka ihan minihän se vielä on, 50cm vaatteita käyttää. Hormoninäpyt on iskeneet. Niin ja nimiasia vielä epäselvä..pitäs nyt alkaa lyödä asiaa lukkoon!
Vitsit et väsyttää. Se on piristävää, et kolme kuukautta enää ja on jo huhtikuu! :) Ootan niin kevättä! Ja ihanaa, et aurinko on paistellut!
Öttikselle halaus ja osanotto suruun!
Kylläpäs hyönteiset kiusaa syysperheitä, onko niillä salaliitto?
Paranemisia Motille ja Valmalle!
Lila, voimia altistuksiin ja toivottavasti kuusen voitte pitää!
Jatu, tapaninpvä ok! Meillä ei kuitenkaan oo mitään ohjelmaa..
Ramika, jaksamisia huoleen ja voimia olla sairaan ystävän rinnalla.
Lempi, ihan kateellinen olen..lähetä tänne annos pitkää pinnaa, jookos! Mäkin inhoan huutamista, ja sitten se ääni kuitenkin kohoaa..
Äk, ihanaa kun sait nukkua! Ja voi kateus, että säkin jaksat siellä siivota ja touhuta!
Mun kiusana on vielä piparitaikinaa pakkasessa. Yritän hillitä itseni..mut jotain herkkuja pitäs saada koko ajan.. Taas unohtu varmaan monta juttua.. Palailen huomenna kertomaan, mitä maitoaltistus kertoi. Hyviä vointeja kaikille!
Enkeli1 ja Nea+Mini tasan 1kk
Niin, siivosin kodin vaikken aio täällä joulua viettääkään. Tai no, aatto ainakin ollaan, tosin syödään sitten mun vanhemmilla. En viitsi meitä kolmea varten laittaa jouluruokia. Teen lanttulootaa pakkaseen ja ajattelin, että jos vaikka aatonaattona meidän perhe söis karjalanpaistia ja lanttulaatikkoa ja aatto aamuna riisipuuroa ja luumusoppaa. Sitten iltapäivällä jouluruoka mun kotona. Meidän perinteeseen on kuulunut riisipuuro vasta joulupäivänä mutta voishan sitä vähän muokata nyt kun on oma perhe ja tämä joulu menee muutenkin vähän soveltaen.
Hui kamala kun luin iltapäivälehdistä siitä raiskauksesta, joka tapahtui Oulussa la-su yönä. Juuri tuohon kellonaikaan (3-4 välillä) kävelin itse samaisen linja-autopysäkin ohi, jossa tämä tapahtui. Ehkä mun onni oli se, että puhuin puhelimessa. Soitin nimittäin kaveri-taksikuskille ja just kun puhuttiin se kurvasti taksillaan siihen taksitolpalle. Olin kuitenkin varmasti siinä kunnossa, että olisin ollut aika helppo nakki. Aika pelottava juttu.
Niistä taudeista. Nuhahan se on taas täällä meilläkin. Perjantai aamuna otettiin viimeinen annos ab-kuurista (korvia varten) ja samalla kuurilla nuha ja tukkoisuus meni pois. Eilen aamulla sitten oli jo nuha Onnilla. Ja näyttäisi taas aika vuolaalta nuhalta. Änkyrä. Vaikka on VAIN nuha mutta silti.
Tuli kerhokuvat tänään. Aika suloisia kuvia lapsokaisestamme! Jotenkin olen viime päivät ollut tosi onnellinen tuosta lapsesta. Ei sillä etten yleensä olis mutta sillain ekstraonnellinen:) Tänäänkin taas reippaasti oli parturissa. No ensin vähän itki ja sitten rauhoittui ja kyynel poskella istui siinä, mutta reippaana silti.
Öttiksen ja T@hden perheisiin osanotto. Tosi ikäviä asioita, vieläpä näin joulun alla.
Eilen olin kauneimmissa joululauluissa. Sama homma toistunut jo useana vuonna (no ainakin nyt Onnin syntymän jälkeen joka kerta): meinaa mennä ihan itkuksi koko laulaminen. No siis minähän en itke nykyään herkästi mutta siis vedet meinaa väen väkisin tulla silmiin noissa lauluhetkissä. Just tätini kanssa kirkossa mietin, että kyseinen perinne on kyllä jo aika vanha mullekin. Olen käynyt todella monena jouluna (yli 10v varmasti) aina kauneimmissa joululauluissa. Ja aina pyrkinyt tuohon " kotikirkkooni" , joka on kotini lähellä. Viime vuonna kävin Kokkolassa kun en päässyt Ouluun sopivaan aikaan ja yhtenä jouluna kävin Oulun Tuomiokirkossa.
Sain idean tuosta lauluvihkosesta, joka kirkossa jaetaan, virittää radion joulukanavalle. Tulee vain joululauluja. Sitä olen kuunnellut tässä siivotessa.
Mutta nyt pitää mennä järkkäileen loput tavarat paikoilleen. Lähden tänään jouluostoksille!!! Ja keskiviikkona vielä isän kanssa.
T-P
TiPi, minäkin luin siitä raiskauksesta ja kävi hirvittämään. Miehen serkku on hieman liikuntavammainen ja kävely erityisesti on hitaampaa, samoin toinen käsi toimii huonosti. Kävelee kait juuri ton puiston läpi kotiinsa keskustasta. En tiedä kuinka usein missään baareissa riekkuu, mutta silloin tällöin varmaankin. Enkä tiedä käveleekö yöllä kotiin, mutta tuntui kauhealta ajatella asiaa. Vaikka eipä sillä perusterveydellä ole väliä, jos monta ihmistä hyökkää päälle, kuten tossa tapauksessa oli käynyt.
Meillä miehellä on kunnon flunssa. Jotenkin tuli aamulla sellainen olo, että eipä tarvi sitten edes odottaa mitään apua joulun suhteen. Eikä varmaan noiden koisaperhosten tuhoamiseen. Keskiviikkona käyn kirjottamassa työsopimuksen, muuten on siitä eteenpäin loppuvuosi etäopiskelua. Jonain päivänä vois tosiaan tempasta ja siivota kunnolla ton keittiö hellanvälejä myöten. Miehen apu ois vaan ihan kivaa. Mieskin on to-pe lomalla.
Jaksua Öttiksen ja T@hden perheisiin!
Ankkis, saitko eilen lahjoja hankittua? Ankkiksen pojilla oli ihanat listat lahjatoiveita:)
T: Ynis
Minä olen luvannut viedä anoppilaan mennessäni joulukalat. Nyt mietinkin, että miten aikasin niitä uskaltaa ostaa. Periaatteessa mun pitäisi tietää, mutta miten kauan graavi- ja kylmäsavukala pysyy hyvänä. Jos ostan huomenna, niin kannattaa varmaan laittaa pakkaseen? Entä mäti, se taitaakin lähes aina olla pakasteena. Tänä vuonna meinaan ostaa graavisiikaakin, se on niin hyvää. Voi tulee vesi kielelle. Minusta joulun ehdottomasti paras osa on alkupalat.
Tämä lieneekin jo traditonaalinen kysymys8 (lupaan kysyä tätä kymmenen vuoden kuluttua, tuolla koululaisten palstalla ;)), mutta mitä teidän joulupöytään ehdootmasti pitää saada ja mitä ei missään tapauksessa? Mitä alueellisia " kummallisuuksia" näkyy teidän pöydässä?
No, mun herkut tulikin jo kerrottua. Kinkusta en niin välitä, enkä muuten sillistäkään. Lipeäkalaa en ole ikinä edes maistanut. Lapsuudessa piti aina olla karjalanpaisti ja -piirakat, ja HK-maksapasteijaa, muuten ei joulu tullut. Lapsen söin niit äja lanttulaatikkoa. Ennen joulua paistettiin torttujen ja pipareiden lisäksi liha- ja munariisipasteijoita. Tein niitä yksi päivä, ja tuli hyvä mieli. Anoppilassa on aina kotijuustoa ja aivan ihanaa imellettyä perunalaatikkoa. Ennen minua ei anoppilassa jouluna keitetty edes perunoita. Ekana jouluna itku kurkussa miehelle sanomaan, että tahon perunoita kalojen kanssa ;). Anoppi muistaa sen hyvin, samoin kun sen, ettei rosollin sekaan saa sekoittaa silliä. Niin ja tykkään myös paistetuista lanttukuutioista, joita mummoni tekee (tai teki, tuskin enää tekee ruokaa).
Kyllä se joulu tulee. Kunpa tulis luntakin.
Joulu viiliksissä :)
joo mä mietin samaa kun pilette että milloin kalat voi ostaa
mädin haluan kyllä tiskistä,lauantaina?
ois kyllä mahtavaa jos joku graavais kalan itse..pitää kysyä
porkkanalaatikon ajattelin kokeilla väsätä
äiti tekee parasta perunalaatikkoa ja kinkku on ihanaa
luomupossua tutulta kyläkauppiaalta.ei pakaste!!!
meillä on kan lihapiirakkaa aina,ja juustot!
nyt teen englantilaisen hedelmäkakun ja suklaata tietty!!!
tortutkin menee,ennen en ole syönyt!!
viime vuonna tein ite italian ja punajuurisalaatit.nyt taidan tyytyä kaupan.
smetanasilliä tahtoo!!!!
hilmalla tuli rakko jalkaa,on pitänyt koko illan kantaa..
nyt aukee dinssipaari
hyvikset sau!!
ramika ja tylleröt
Lapset sängyissään,olenpa yksin tehokas ;-))
Leivoin suklaakekesejä taas!Mies tykkäsi niistä hirmusti,harvoista kekseistä välittää.Nyt laitoin vaa lusikalla kököt pellille,paljo helpompaa ja paljo nätimpiä tuli.Oisinpa näin tehny tarhantäteilleki!
80kpl tuli,ois tullu enempiki mut se taikina on hyvää :-) Lapsetki oli aika kivasti ku paistoin niitä,typy vaan jonkin verran kaato vettä huoneessaan ku ei saanu huomioo!
Voi kurjuus pientä Rosaa :-( Varmasti tekis mieli lopettaa kokeilut!
T-P:Mäki luin siitä raiskauksesta!Ihan kamalaa!Varmasti säikäyttää ku omilla kulkureiteillä tapahtuu!
Lapsuuden joulut oli mummolassa..tahtosin sielta Karjalanpaistin mut en taida osata.Kompromissina joku maustettu paisti,samaa pussii uunii perunat ja porkkanat.mies ei syö laatikoita minä tahon porkkanaa ja maksaa.Kaloja ei!Lipeäkalaa en edes antas tuoda tänne..se haju!Anteeks, ainaki Ankkis!!
Mies ollu lapsuutesa ulkomailla ja ei pidä ns.jouluruuista joten meillä aika hakusessa se mitä meidän joulupöydässä on.Kinkku tietysti!
Venäläisiä suolakurkkuja ehdottomasti!
Mies tahtoo juustokakun(uunittoman) mut ehkä teen sen sit Tapaniks et ei tule liikaa ahdettavaa.
Tuo lihapiirakka oli kyllä lapsuudessa joten sitä alko tekee mieli..hmm..
Joulupuuro aamulla,en tiedä syökä typy-pojat ei!
Aikalailla valmiita ostetaa,en ole mikään kokki.Ja kotonakaan en ole oppinut koska aina mentii valmiiseen mummolaan..
Mutta jonkinlaista meidän joulua alamme tänä vuonna rakentaa :-)
Pojalla on huomenna joulusauna tarhassa-perinne heillä:-)
Enkeli:Kiva et Tapani käymä tosiaa luulet et joulupäivänä vaan olemme ja palaudumme.Ja to kaupoille?? :-)
Mitähän vielä..en muista..
Taidan laittaa glögiä,alko tässä tehdä mieli :-)
jatu
Tulkaahan kaikki pinoon
jatu