Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useampi yläkoululainen viettää aikaa vain omassa porukassaan - luokkakavereihin ei välttämättä haluta tutustua lainkaan

Vierailija
12.08.2023 |

Nuorten omat porukat ovat tiukasti osa elämää, ja se tuo haasteita ryhmähengen luomiseen luokissa.

Nuorten ryhmäyttämisestä on tullut entistä vaikeampaa, sillä monilla on vahvat omat yhteisöt luokan ulkopuolella.

https://yle.fi/a/74-20044156

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tässä se uutinen? Oli tavallista jo 80-luvulla.

Vierailija
22/25 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen autistina onnistunut muodostamaan oikeita ystävyyssuhteita vain muiden kirjolla olevien kanssa.

Kouluaikana pakotettiin "normaalien" kanssa porukkaan luokan vaihtamisen uhalla ja se ei ollut mitään oikeaa ystävyyttä vaan selän takana nauramista yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttinuoren äitinä tiedän että myös introvertit haluaa kavereita. Mutta eivät viihdy porukoissa. Mieluiten vain yksi kaveri kerrallaan. Ei siis jalkapallotreeneihin tms.

Vierailija
24/25 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa että artikkeli insinuoi että tämä olisi millään tavalla uusi ilmiö? ihminen on laumaeläin, ei näitä asioita voi pakottaa.

Vierailija
25/25 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota oli mun nuoruudessa 80-luvulla.

Niin oli mutta nyt on nyt. Suvaitsevaisuus ja tietoisuus on erilaista. Ei pitäisi olla noin. Tuolloin oli, koska nuoria ei neuvottu näissä asioissa.