MIKÄ LEIKKIKENTÄLLÄ SEISOSKELUSSA RASITTAA ENITEN?
Kommentit (9)
oma lapsi vähän päälle 1 v, eikä tajua eroa oman ja toisen lapsen lelujen välillä. Kiellän aina ottamasta toisen leluja ja palautan ne takaisin omistajalleen jos lapseni ottaa niitä.
Jotkut äidit sanovat, että heidän lelujaan saa lainata (ja silloin tarjoan lainaan tietysti myös meidän lelut). Jotkut mulkoilevat mitään puhumattomina, toiset jopa puolustavat aggressiivisin sanankääntein oman lapsensa omaisuutta.
Aina pitää olla tarkkana, ettei tule lelukonfliktia. Koskaan ei tiedä miten vastapuoli reagoi, rasittavaa :-).
Omat lapset leikkivät mielummin lähimetsässä ja sinne en viitsi perässä rämpiä, eikä minua sinne edes huolittaisi.
3 leikkii tyytyväisenä ja 1 kiukuttelee tai jotain. Sitten jos kaikilla on kivaa on ihan ok.
Kivaa on lämpimänä kesäpäivänä isomman lapsen kanssa, hän malttaa leikkiä pitkään paikallaan hiekkiksellä, ja minä voin istuskella auringossa.
äitinsä. ;-) Lisäksi ärsyttävät puistojen sisäänpäinlämpiävät äiti" seurapiirit" .
Me puolestamme lähdemme kotia kohti puoli yksitoista, sillä ruokaa on saatava yhdentoista maissa.
Minä en ainakaan jaksa tylsistymättä istua kahta tuntia hiekkalaatikolla hiekkaa ämpäriin mättämässä eli ei siitä lasten kanssa leikkimisestäkään ole apua tylsistymiseen. Huonolla säällä varsinkin on tosi tylsää. Tulisi lunta niin olisi tekemistä. Myös kesällä on kivaa vaikka seuraa ei olisikaan kun voi nauttia lämmöstä ja vaikka lukea samalla jotain.
Mun mielestä lapsen tulisi itse keksiä tekemistä jos kerran puistossa ollaan. Tietysti niitä pitää ohjata leikkiin ja vahtia, mutta koomista se ainakin minusta olisi, jos menisin joukon jatkeeksi laskemaan liukumäkeä tms. Joskus pienen lapsen kanssa olen hiekkakakkuja rakentanut, mutta eipä tuo paljon lämmittänyt.
Kyllähän kesällä taas ihan mielellään seisoo leikkipuistossakin.