~~~Alkuviikko Heinähelistimet~~~
Huomenta!
Avasin tässä taas uuden pinon, toivotavasti tulee yhtäpaljon kirjoituksia kuin viime viikollakin alkuviikosta.
Kirjoitelkaa jos jaksatte ja pystytte...
Oma napa: Huomenna eka ultra ja kovasti jännittää... Nyt tuntuu että pahoinvointi olisi hiipumassa pois, mutta rinnat kyllä on kipeytyneet. Siis ennestääkin olivat kipeet,mut nyt vieläkin kipeemmät.
Väsymys on kova...aamusta iltaan.
Jaahas, taidan lähtee valmistautumaan miehen siskon valmistajuis juhliin!
Hyvää maanataita kaikille pikku masuille!
t.sadetar, eppu 9+4 ja tyttö03
Kommentit (26)
Toivottavasti sydänäänet jo kuuluis. Ekan ja tokan odotuksessa eivät kuuluneet vielä tässä vaiheessa, mutta kolmosen odotuksessa kyllä.
Olo on taas vähän parantunut viime ajoista. Viime viikolla kirjoitin että väsymys on vähän vähentynyt ja nyt on toi pahoinvointikin alkanut jo vähän helpottaa tai ehkä se vielä vähän aaltoilee. Pitää edelleen muistaa syödä säännöllisesti.
Oltiin eilen mun serkun valmistujaisissa ja jännitin ihan hirveesti sinne menoa et jos tulee huono-olo mut ei siis tullu ja hyvin meni reissu. Lapsetkin käyttätyivät ihan hyvin.
Mulla on tullu taas stressi töihin menosta ja oon tässä viikonverran pähkäilly asiaa ihan tosissani ja soitin jopa töihin et pääsiskö sinne kuin pikasee jos haluis (en siis ole ollut työelämässä ekan lapsen syntymän jälkeen, eli kohta kuuteen vuoteen) ja sanoivat et ainahan täältä töitä löytyy tarvitsijoille. Eli nyt siis mietin et mitä asian suhteen teen.
Toi minimiäippäraha millä olen siis ollut kahden jälkimmäisen lapsen vauva-ajan on kyllä niin pieni, et toi töistä saatava raha tulis kyllä ihan tarpeeseen ja sen se äippärahaa nostattava vaikutus myös.
Tuntuis kyllä vähän petokselta mennä tässä vaiheessa töihin (en ole kertonut raskaudestani vielä sinne, kun olen hoitovapaalla), kun siellä ei kerkeis olla kun just 5kuukautta ja sit jäis jo äippälomalle. Ja jos viime raskauden ongelmat toistuvat niin voi olla että joudun olla levossa jossain vaiheessa ja saikulla siis jos töissä olen.
On tää elämä välillä niin hankalaa tän päänsisäisen pähkäilyn takia. Kotona olisin kyllä kaikkein mieluiten jos vaan ei tota raha asiaa tarvitsis niin paljoa pähkäillä. Pitää varmaan lotota nyt ahkerasti ja käydä ostaa vaikka arpa ja jatkaa sitten taas asioiden pähkäilyä :-)).
Pitää vielä tähän loppuun mainita et edellissä odotuksissa on siis tunne voittanut talouden ja olen kotona kökkinyt lasten kanssa koko ajan.
annim ja pallero 10+4
Kiireinen viikonloppu takana. Tuli tehtyä 2x11,5h, eikä edes väsytä paljon. Sekös vähän huolestuttaa. Pahaolokin on siedettävää. Selvästi vähentymässä. Tarvii vain toivoa, että tämä on luonnollista ts. viikkoja alkaa olla tarpeeksi. Toisaalta mulla ei kummankaan edellisen onnistuneen raskauden aikana ole ollut mitenkään tosi paha olo, lähinnä ällöttävä.
Wetherby hyvää syntymäpäivää! Meillä 15,5 vuotta ikäeroa :-)
Annim eikö olekin vaikeaaa, kun koko ajan tarvii miettiä rahaa. Minäkin olisin mieluiten kotona, mutta pakko yrittää saada äitiyspäivärahaa ylös tai tilanne on vaikea. Onneksi 5 päivän päästä alkaa 2 viikon joululoma. Voi että odotan sitä.
Kaamoksen keskältä -16C Vompatti rv 8+3
Maanantai taasen ja joulu sen kun lähestyy vaan kovaa vauhtia...
Tähän napaan: Olo on ollu kohtalaisen hyvä, tosin olen huomannut, että etenkään jauheliharuokia ei tee yhtään mieli! Pelkkä ajatuskin puistattaa ;) Kumma laiskuus on minuun iskenyt, tuntuu että mitään ei saa aikaiseksi. Haluaisin leipoa esim. karjalanpiirakoita, mutta kun yksinkertaisesti en saa aikaiseksi aloittaa sitä puuhaa. Saa nähdä jääkö tänä vuonna tekemättä.
Yksi kysymys teille: Ovatko teidän seksihalunne muuttuneet jotenkin raskaus tiedon jälkeen? Minua melkeinpä ahdistaa, kun minulla ei ole ollenkaan haluja. Miestä kyllä käy hieman sääliksi ja itsekin kun haluaisin, että niitä olisi. Kahden ensimmäisen kohdalla mielestäni näin ei ollut, vai tekeeköhän muisti " tepposen" ?
Voi, kovasti minäkin ensimmäistä ultraa odotan ja jännitänkin. Nyt tämän kolmannen kohdalla jotenkin kiinnostaisi tietää kumpi sieltä oikein on tulossa. =) Meillä on kaksi tyttöä ennestään. Ja aika ihanaa olisi jos se olisi poika... pääasia tietysti, että olisi terve.
Joulun odotus viikkoa teille kaikille!
vipetus 10+6
Siellä se vajaa neli senttinen kaveri heilutteli käsiä ja jalkoja! Ens viikolla joutuu vielä uudestaan ultraan kun nyt ei saatu niskapoimua mitattua, sen verran pieni kaveri vielä. Oli kyllä hienoo nähä tulokas!
Mites muila jouluvalmistelut etenee? Me saatiin tehtyä viikonloppuna porkkana- ja perunalaatikot valmiiksi pakkaseen ja kinkku on hankittu. Kaikki lahjatkin taitaa olla poikkeuksellisesti ajoissa hommattu!
Alcar rv 11
Hei vain kaikille!
Olen taustaillen lukenut teidän muiden kirjoituksia, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi itse kirjoitella tänne mitään. Olen 29 vuotias ja odotan toista lasta syntyväksi ensi heinäkuussa. Esikoinen on nyt 1,5 vuotias, joten reilu kaksi vuotta tulee sisarusten ikäeroksi, jos tässä nyt kaikki menee hyvin loppuun saakka.
Olin tänään ensimmäisessä neuvolalääkärissä ja kaikki on hyvin. Ultrassa näkyi vilkuttava pikkuinen ja pari kuvaa sain muistoksi. niskaturvotusta ei mitattu, kun näillä viikoilla se ei vielä onnistu, mutta eipä tuo mitään haittaa, kun ei sillä ole niin väliä. En halunnut esikoisenkaan kohdalla tietää mitään turvotuslukemia, joten miksi nytkään.
Tähän asti raskaus on sujunut mukavasti. Ei ole tarvinnut oksentaa, mutta jonkinlainen etovaolo vaivaa aamuisin ja ruoka ei tahdo maittaa. Tällaista hyvin normaalia siis:)
Yritän nyt aktivoitua myös kirjoittelemisen, enkä vain lukemisen suhteen. Hyvää jouluviikkoa kaikille!
t. Päivi 10+2
Oireetonta on täällä... Ihan mietityttää. Tai, jotain ruuan suhteen mielihaluja on. Ruisleipä maistuu pahalle ja tekis vaan mieli vaaleaa leipää. En oikeastaan koskaan syö vaaleeta leipää. hedelmät maistuisi ihan koko ajan.
Voi olla, että koska olen pulska, niin maha tuntuu isolta. Mutta oikeasti tuntuu kun olisi vähän kasvanut. Mutta taitaa olla ihan korvien välissä sekin... kilot olen onneksi saanut pidettyä kurissa. Tietty tässä vaiheessa ei pitäis yhtään vielä ollakaan. vein töihin suklaarasian. Söin itsekin pari ja tuli huono olo! Oikeastaan tosi kiva ettei maistu suklaa!
Väsymys on ihan yleistä. Mutta tosin olen ollut jo kesästä saakka ihan väsy.
8+3
Kävin tänään neuvolassa, nyt viikot 11+1. Sydänääniä ei saatu vielä kuulumaan kunnolla, jonkinlainen häivähdys sielä pompotti, mutta ei ihan koko aikaa kuulunut. Onhan tää vielä siinä rajoilla viikkojen suhteen ettei vältt.kuulukaan. Muuten kaikki ihan ok. Paino oli vähän tippunut, mutta sehän ei ole vaarallista, kun on tota muutenkin pari kiloa ylimääräistä.
Joulu lähenee uhkaavasti, mutta oon päättänyt etten ota stressiä! kaiken pitäs olla aika hyvin järjestyksessä.
Voikaahan hyvin!
Koko syksy ja viime vuosi välteltiin mahatautia syömällä maitohappobakteereja ja pesemällä käsiä vimmatusti.
Nyt sitten viikkoa ennen joulua (kun vielä lähes kaikki lahjat-joita on paljon-paketoimatta ja viemättä, pienimuotoinen remontti kesken, joulusiivous tekemättä, jouluruuat ja leipomiset tekemättä, lastenvahti hankittu, että äiti pääsisi käymään ikeassa tekemässä sisustushankintoja) nuorimmainen alkaa oksentaa ja on kovassa kuumeessa!! Säälikää!!
Ihan kamalaa siivota yrjöjä, kun itsellä ollut yrjö kurkussa viimeiset 2 kk, kauhulla odotan, koska se tarttuu muihin.. Onneksi isommilla on jo vastustuskykyä ja järkeä pestä käsiä ja karttaa pikkusiskoa.. Itse pikkusisko käy sääliksi, kun toinen on niin kovin kipeä ja ihan suloinen reppana, eikä äiti voi edes antaa hyvänyön suukkoa, muuta kuin silittää..
Että semmoista.. Tällä kertaa joulu saa tulla ilman kummempia siivoiluja..
Hyvää viikonjatkoa toivottaa,
KolmenEmo ja kohtulainen rv 10+6
Ketju on päässyt tipahtaamaan kovin kauas...
Seksihalut on myös täällä kadoksissa. Syy on kyllä osoittain väsymys. Viimeeksi oli vp 6.12., seuraava 23.12. Siihen kun lisätään raskaus ja välillä 12h:n työpäiviä niin taju on jo ihan pois, kun lapset sänkyyn saadaan... Ehkäpä raskauskin vaikuttaa tuohon haluttomuuteen!
-14C -kaunis pakkaspäivä täällä Lapissa.
Vompatti rv 8+4
Juu, ei ole oikein hirveesti seksihaluja...jotenkin mulla taustalla
kummitteleee keskenmenon pelko :0(
No jospa se tästä paraneisi, siis seksihalut :)
Itsekkään ei oikeen saa mitään aikaiseksi, haluaa vain olla ja öllötellä...Ja dadaa, pahinvointi on hiipumassa pois. Ihanata! Rinnat tosin on kipeempänä kun ennen!
Tosiaan kävin tänään ekassa ultrassa ja kaverilla oli pituutta 2,3cm, mutta lekuri ei saanut ihan tarkkaa mittaa koska kaveri oli semmoisessa asenossa ettei saanut kunnolla mitattua. Eli voip olla että laskettuaika siirtyy hiukan kauemmaksi..mut sanoi että mennään nyt vielä tällä la mikä tulee kk. mukaan. Siellä pikkusydän löi ja eppu vilkutteli sieltä.
Tietääkö kukaan että miten se menee kun on lapsi nähty ultrassa ja kaikki näyttäs olevan ok, niin sen keskenmeno prossan suhteen?
Seuraava ultra sitten tammikuun toka viikolla...np-ultra!
Hyvää JOULU VIIKKOA TEILLE KAIKILLE JA olkaahan KILTTEINÄ!!!!
t.sadetar , eppu (9+0)-9+5 ja tyttö03 ja mies-80.(jossain taustalla)
vastaus vaan SADETTARELLE
Meille ainakin sanotiin ultrassa kun kävimme että voimme jo lopettaa tuijottamisen sinne 12 raskausviikkoon. Kaikki oli ultrassa hyvin, istukat, napanuorat jne.. ja sydän pamppaili hullunlailla, ihanaa.
Sanoi että enään hänen mukaansa 1% todennäköisyydellä menee kesken enään..ja voihan raskaus mennä kesken vaikka viikolla 16, 24 jne.. ainahan se pieni riski on olemassa, mutta ei anneta sen häiritä vaan nautitaan odotuksesta :)
Itsellä ja perheellä kaikki loistavasti, kamala kiirus vaan kaikessa tässä paistamisessa...kääks :)
Nyt jatkamaan hommia taas...
Luen palstaa aina ohimennen mutta aina ei kerkeä kirjoittamaan, jospa joulun jälkeen!
RV: 11+1 boy -01 and girl -03
valitettavasti sain sunnuntaina 3 keskenmenon ja joudun taas haaveilupuolelle:( mutta toiselle diabeetikolle tsori en muista nimimerkkiä.. mulla on lääkkeenä humalog ja lantus hyvin pelaa mun kohdalla pitkäsokeri on 6.6% toivon tosiaan että meillä tärppäis uudeelleen pian kun tätä yritettiin vuosi..eli kolme vuotta yritystä ja 3 keskenmenoa. rauhaisaa joulua kaikille ja onnea odotukseen:)
Ihan aluksi: suurensuuret pahoittelut sinulle V@auveliini!! Toivotaan että Uusi Vuosi tuo mukanaan uudet tuulet ja saatte nyytin kainaloon!! Voimia!!! <3
Ajattelimpa minäkin pitkästä aikaa kirjoitella, lukemassa oon käyny kyllä mutta jotenkin en vaan oo saanu aikaseksi mitn kirjallista tuotosta...
Tänne ei mitn ihmeitä, lääkärinneuvola on torstaina ja vähän jänskättää jokohan sielä sydänäänet kuuluisi... Pari viikkoo sit oli eka neuvola eikä tietty mitn ääniä kuulunu (rv8+2), tosin neuvolantäti sano et koneessa näky kyl sellaset lukemat että varmaan se vauvelin syke sielä näkyili...
Hirvittää ihan hulluna vaa' alle meno... Esikoisesta mulla oli raskausajan diabetes ja hyvin todennäkösesti tästäkin se iskee ku painan muutaman kilon enemmän ku sillon ku esikkoo aloin odottaan, ja muutenki oon ylipainonen... Pitäs tota syömistä rajottaa muttakun...helpommin sanottu ku tehty ku pitää olla niin hemmetin perso makeelle ja roskaruualle. Ja joulukin tulossa... Huoh! No josko sen jälkeen skarppais!
Rupes ottaan ihan hulluna pottuun ku posti toi kasan joulukortteja (ne tosin oli ihania!), mutta myös meikäläisen turhan ison puhelinlaskun sekä uudet vastike-pankkisiirrot -vastike noussut 30e kuussa!!!!! Pikkusen veti joulumielen matalaksi ku lainojen korotkin on noussu ja meikäläinen vaan jatkaa hoitovapaalla oloonsa ja ukkelin palkalla elellään... Tähän asti kyl ollaan pärjätty oikein hyvin eikä kyseessä oo ku muutaman kympin nousu yhteensä, mutta aina mulle iskee samanlainen tuska ja ahdistus että kuinka sitä muka pärjätään, pitäskö sittekin palata töihin. NO WAY; en halua!!!!
Huoh mitä urputusta...pahoitteluni! Mutta kun nuo asiat nyt sattuu oleen niin pinnalla.
Vaikee jotenkin uskoo että on jouluviikko. Tulis nyt oikeesti ees lunta!! Onnex kaikki lahjat on jo ostettu ja melkeimpä paketoitukin niin ei tarvi niistä enää stressata. :)
Nyt kyllä taidan lopettaa ku on niin negatiivista juttua. Tosin oon kyllä muuten varsin hyväntuulinen, mitä nyt noi raha-asiat pisti kiukuttaan... luultavasti vain hetkellisesti! :)
Oikein ihanaa joulunodotusta kaikille!!
*Tini78 rv10+3 sekä poitsu -04
Voi ei v@auveliini!!! Olen tosi pahoillani sun puolesta :(. OIkein kovasti lämpimiä ajatuksia teille, toivotaan, että teillä tärppää pian.
Niin, minä olen siis se toinen diabeetikko.
Huomenna on np-ultra, mutta saas nähdä, käykö samalla tavalla, kuin jollakulla muulla tässä pinossa (anteeksi, kun en muista nimimerkkiä...). Eli saavatkohan tuota poimua mitattua, kun mun mielestä menen sinne turhan aikaisin... nyt kun on vasta rv10+5!!!
Mutta toisaalta, on se diabetespoli samalla, niin kivahan se on taas nähdä pikkuinen!! Ei haittaa, vaikka joutuisi ensi viikolla uusiksi ;0).
Töissä haastattelin tänään juuri Virtuoson Jouko Uusipaastoa, ja pakko sanoa, että kyllä siinä on mukavan oloinen mies! Onko täällä muista Virtuoso faneja? No, en minä ihan mikään FANI-FANI ole, mutta tykkään kyllä kuunnella Virtuosoa.
Joku kyseli siitä, että mitkä ovat prosentit keskenmenon suhteen, jos kaikki ollut hyvin ultrassa. Luin ekan raskauteni aikana jostain, että esimerkiksi jo viikolla 10 sikiön selviytymisprosentit ovat 94%.
Mahan koostakin on tainnut olla puhetta. Meikäläisen maha on kyllä pullahtanut sellaiseksi palloksi, ettei voi edes uskoa! Ekassa raskaudessa mulle tuli raskausmaha vasta viikoilla 32, mikä oli suunnattoman suuri pettymys, kun olin sitä isoa masua odottanut vaikka kuinka pitkään ;0). Ilmeisesti se nyt sitten menee tällä kertaa oikein, eli maha alkaa kasvaa jo hyvissä ajoin.
Jos tuosta edellisestä raskaudesta vielä sen verran, että mulla meni kaikki ihan päin sanonkomitä sillä kertaa. Alkuraskaus aina viikolle 14 oli kamalaa.. oksensin, nukuin, itkin, stressasin ja oksensin lisää. Odotin innolla sitä ah-niin-hehkutettua-keskiraskautta, jota ei IKINÄ TULLUT!! Hiukset alko putoilla, kynnet lähti ja iho oli kun pahimmassa murrosiässä... eikä se mahakaan kasvanut!
Loppuraskaudessa sitten viikolla 38 aloin yhtäkkiä turvota, ja otettiin sisään osastolle MIkkelissä, ja parin päivän päästä sitten leikattiinkin.
Eli kaikki mitä join (en pystynyt syömään, kun vaan koko ajan oksensin), jäi kehoon, enkä pissinyt vissiin kolmeen päivään.
Tiesin kyllä, että sektio oli edessä, kun diabeetikoita hyvin usein leikataan, ja toisekseen tyttö oli perätilassa loppuun saakka.
Tällä hetkellä näyttää siis tämän raskauden kohdalla " hyvältä" . Pahoinvointia oli rv6-rv10, tukka on kiiltävä ja kynnet kasvaa, kuvotusta vielä on, mutta ei mitään kovin pahaa. Väsymyskin vaivaa, ja ennekaikkea maha on kasvanut. Joten ehkä tällä kertaa kaikki menee oikeassa järjestyksessä, ja saan kokea myös sen ihanan keskiraskauden :0).
Nyt saunaan!
heather ja neiti-nessukka 1v4kk
...ja YKSI (HUH!) suhteellisen rauhallinen kaverihan siellä kättä heilutteli. Niskapoimu ok ja enpä muista sanoiko tuota pituusmittaa laisinkaan. Katsotaanpa neuvolakortista... Juu 22 mm. Ja laskettu aika aikaistui päivällä elikkä nyt se on 30.6. Hmm... Enpä taitaisi oikeasti enää kuulua heinäkuisiin, mutta eipä anneta sen häiritä.
Huono olo on piirun verran parempi, pystyy pitämään hiukan pidempiä syömistaukojakin jo ilman " kuolemaa" .
En ole juuri ehtinyt näitä vauva-lehti.fi keskusteluja seuraamaan tai suoraan sanottuna juuri tätä raskautta edes ajattelemaan, kun nuo minun hevoslapset on sairastelleet. Ensin toisella todettiin mahassa hiekkaa (=syö sitä) ja oli klinikalla hoidettavana. No, sen kun kotiin sain, niin eikö toinen nostanut järkyttävän korkean kuumeen. Nyt sitten on yöunet olleet vähän vähissä, kun on yötä myöten pitänyt käydä tallilla katsomassa, että vieläkö se siellä elossa on. Ja sinne reissuun 3 viikoksi oltaisiin ylihuomenna lähdössä. Ja vilkas esikoispoika pitää huolen muista kiireistä, varsinkin kun tietysti sai nyt juuri ennen matkaa ensimmäisen korvatulehduksensa. Ja itsellä ääni painuksissa...
Vali vali... Mutta mahassa on todistetusti elämää :)!
Hauskaa viikonjatkoa kaikille!
t. tuiskuneiti79 + poika 1v3,5kk rv 12+2
En ole ennen tänne vielä kuulumisia laittanut,mutta nyt hetki aikaa kerrankin=)Oli ultra ja siellä oli ihana pikki ihminen,viikkoja piti olla 11 ja 2 mutta olikin jo pidemmällä ja la siirtyi ,nyt 3.7.ihanaa,kävin heti ostamassa mekon,100%varma,että tyttö tule...ja silti pelkää,että menee joku vikaan...nyt vaan odotellaan ja jospa niitä liikkeitäki joku viikko eteenpäin kuuluisi,esikoisellakin jo 15 viikolla...IHANAA=)
1. kertaa minäkin tänne kirjoitan, vaikka useasti olen viestejä lueskellut. Taustaa: Espoossa asumme, mies ja 2 lasta (poika 7/02 ja tyttö 3/04), 3. tulossa rv 9+5. Kävimme alkuraskauden ultrassa pari viikkoa sitten ja niistä keskusteluista tuli just mieleen. Lääkäri nimittäin sanoi, että tutkimusten mukaan jostain syystä keskenmenot tapahtuu pääasiassa 6. ja 8. raskausviikolla. Näitten ulkopuolella ja etenkin vk8 jälkeen riski on häviävän pieni, vaikkei koskaan nollaan putoaisikaan. Joten: suurin osa tästä porukasta on jo voiton puolella!
Utelias kun olen niin mahdoitteko käydä 3/4 D ultrassa kun saitte 100% vastauksen vai tehtiinkö teille seulonta? Kun ajattelin vaan että näin varhaisessa vaiheessa saitte tietää 100 % vastauksen :O)
Olisipa ihanaa tietää kuka masussa asustaa, vaikka ei sillä väliä kun kumpaakin hormooni puolta jo kotoa löytyy, hihiii
Eilen olin ekassa neuvolassa ja siinähän meni taas tovi jos toinenkin th:n kanssa turistessa. Hb oli mulla jo lähtenyt laskuun, onkohan muille käynyt niin näin alkuvaiheessa? Normaalisti huitelee 120-130, nyt oli " vaivaiset" 117. Ja rautaahan ei vielä vähään aikaan voi syödä.
Lopuksi kuunneltiin sydänäänet ikään kuin " piruuttaan" ja semmoinen jyskytyshän sieltä kuului, että th jo epäili raskauden olevan arvioitua pidemmällä. Np- ultra on 11. tammikuuta, siellähän tuo sitten nähdään...
Pahoinvointi ja väsymys on poissa, käyn vähän ylikierroksilla: nukun n. 5h yössä, eikä väsytä pätkääkään! Esikoisen aikana seksihalut hävisivät heti alkuvaiheessa, nyt tuntuneet jopa hieman lisääntyneen entisestään. Eli olo on niin hieno, että luulisi senkin viittaavan jo pidemmällä olevaan raskauteen.
Oikein Rauhallista Joulunodotusta kaikille!
PikkuMytty 9+4 ja Isosisko 1v11kk
Täällä olo on ihan suhteellisen hyvä, kuvottaa edelleen jokapäiväisesti, mutta taukojakin löytyy jo välillä :) ja tämä päivä on jo kolmas oksentamatta. En tosin vielä ala juhlia, sen verran pahana oksettaminen ja yökkäilyolo tulee aika-ajoin.
Suurin saavutus tämän pahoinvoinnin lieventymisessä on se, että seitsemän viikkoa kestänyt puuronsyönti on vähenemään päin. Voin jopa aamulla syödä paahtoleipää ja vasta sen jälkeen puuroa! ;)
Sadettarelle tsemppiä huomiseen ultraan!
Mä en oikeastaan koe itseäni väsyneeksi. Syynä ehkä se, että voin nyt nukkua niin pitkään kuin huvittaa (joululoma alkanut) ja välillä simahdan kesken päivän monen tunnin päiväunille :D ompa kumma jos ei sen erikoisemmin enää sitten väsytä.
Tissit on välillä niin kipeät, että se häiritsee välillä nukkumistakin. Mutta hyvä merkkihän se on vaan, niin ei ongelmaa. Menkkamaiset kivut ovat muuten jatkuneet minulla ihan säännöllisinä, kaipa ne on sitten sitä kohdun kasvamista. Aika pelottavan tuntuista vaan, kun välillä tuntuu että menkat oikeasti alkaa. Ei sieltä kuitenkaan mitään vuotoa ole ikinä tullut, toivotaan ettei tulekaan.
Tässäpä tätä omaa napaa... Vielä kysymys ESIKOISTA odottaville: näkyykö teillä mitään muutoksia mahassa? Mä tuskailen ton navankohdan pömpöttämisen kanssa. Tiedän, ettei kohtu ole lähimainkaan siellä asti vielä, mutta jotenkin tuntuu että läskit ovat nousseet hieman korkeammalle kuin ennen :D onko kellään muulla tällaisia tuntemuksia? Jos tää on mun omaa kuvittelua, niin ei voi kyllä kuin tuskailla kuinka läski sitä on :P
Paksuja vointeja!
-Weatherby 10+2 (ja itsellä tänään lasissa 20vee!)