~~~Alkuviikko Heinähelistimet~~~
Huomenta!
Avasin tässä taas uuden pinon, toivotavasti tulee yhtäpaljon kirjoituksia kuin viime viikollakin alkuviikosta.
Kirjoitelkaa jos jaksatte ja pystytte...
Oma napa: Huomenna eka ultra ja kovasti jännittää... Nyt tuntuu että pahoinvointi olisi hiipumassa pois, mutta rinnat kyllä on kipeytyneet. Siis ennestääkin olivat kipeet,mut nyt vieläkin kipeemmät.
Väsymys on kova...aamusta iltaan.
Jaahas, taidan lähtee valmistautumaan miehen siskon valmistajuis juhliin!
Hyvää maanataita kaikille pikku masuille!
t.sadetar, eppu 9+4 ja tyttö03
Kommentit (26)
Mieskin kauhistelee. Ei mulla aikaisemmin ole tullut esiin ku joskus 15 viikon tienoilla tällä tavalla. Vyössä ei kohta reiät riitä ja farkut puristaa. Muuten olen aivan normaalivartalinen, et jos tää nyt on vaan lihomista. Meidän nelivuotiaski sanoi saunassa, et sulla on äiti menny isoksi maha.Sormet on turvoksissa, kiitos viimeöisen suolaisen valmisaterian (yövuorossa)!
Huonoa oloa on ollu tosi vähä, vain ku herään esim. päikkäreiltä tai jos ehtii tulla kunnolla nälkä. Rinnat on tosi arat.
Mulla eka neuvola vasta tammikuussa, ultra tuleekin heti perään. Sielläpä sitte näkee, onko kaikki ok.Vähä pelottaa.
Tänään alko joululoma.Ihanaa! huomenna leivon ja sitte alkaa kaikki olla valmista.Tylsää vaan ku ei oo lunta ja pakkastakin noin vähän, ei jäälyhdyt onnistu.
Mies painaa pitkää päivää, alkaa kohta rasittamaan. Ei edes välipäiviä voi pitää lomaa, vaikka lomapäiviä ois. Mun pitää ruokakauppaan lähteä, mut yksin ei huvita, kun ostettavaa on niin paljon ja miestä ei näy! Eikä se varmaan jaksa edes lähteä, ku on jo tehny kohta 10 tuntisen päivän.
" Maieli rv10"
Meidän terkkarissa ei ole kuulemma pätevää ihmistä koneen käyttöön. Ahdistaa odottaa näin kauan! tänään on ollut alaselkä kipeä ja sit tuli pieni viiva ruskeeta vuotoa. Mulla pitäis nyt olla menkat jos en olis raskaana. Esikoisen aikana huomasin, et juuri niinä aikoina saattoi tulla jotain epämääräistä vuotoa.
Mulla on sormet ihan turvoksissa. En saa sormusta pois. Naama näyttää kans ihan pöhöttyneeltä. painoa ei ole onneksi vielä tullut lisää. Tänään tosin sorruin pullaan. heh, ja pienestä ilosta suuret ilmavaivat :-S.
8+5
Ihana pieni mötkö siellä lillui. 4.3cm pitkä, ja np oli 1.0mm. Esikoisella oli aikanaan 1.2mm.
Olenkin nyt sitten jo viikoilla 11+5, vaikka piti vasta 10+5 olla!
Kovasti pieni touhusi mahassa. Oli muuten tosi kiva ultraaja, kun ultraili hyvän tovin, ja selitteli koko ajan, mitä pieni tekee, missä mikäkin on ja missä asennossa vauva on!! Ihana joululahja...
Seuraava ultraus on 18.1.
Hirveä flunssa on iskenyt päälle, vaikka just sairastin mahataudin. Blääh. Ei oikein huvita mitään tehdä, mutta töihin täytyy huomenna taas jaksaa.
heather ja neiti-nessukka
En jaksanut odottaa ens vuoteen. Sydänäänet näkyi. toinen oli niin pieni papu! kokoa oli vain 16mm. menkkojen mukaan tänään olis ollut 9vk. Omien laskujen mukaan 8+6 mutta lääkäri sanoi et onkin tänään vasta 8vk. Eli laskettuaika oliskin vasta 1.8. Mutta odotan seuraavaan ultraan. sit kai varmistuu.
8+6
[color=red]Ensimmäistä kertaa pinoon kirjoittelen eli uusi helistelijä täällä olen! Olen jo käynyt laittamassa esittelypinoon esittelyn, kukas sitä pinoa oikein päivitteleekään? On vaan melkoisesti tullut jo päiviteltävää sinne...
Eilen oli eka neuvolakäynti! Neuvolan täti halusi ihan ekaks pissanäytteen ja sitten se kyseli kaikenlaista, otti verikokeita ja mittasi verenpaineet, sekä antoi ison pinkan lippusia ja lappusia ja lomakkeita täyteltäviksi. Verenpaineet oli ok, pissanäyte puhdas ja hempparitkin 120, saa nyt nähdä sit milloin pitää aloittaa rautalisän käyttö jos tuosta alkaa laskemaan. Koko neuvolakäynnin h-hetki oli kun kuunneltiin pikkuisen sydänäänet ja ne kuuluikin tosi hyvin! Meinasi itku päästä kun kuuli että siellä se pikkuisen sydän jyskyttää (160krt/min), tuli tosi hyvä olo kun sai konkreettisen varmistuksen siihen että pienellä on kaikki hyvin! Tammikuussa sitten niskapoimu-ultraan ja seuraava neuvola on 31.1. Mies ei ollut mukana neuvolassa, mutta häntä selkeästi harmitti jälkeen päin kun ei lähtenyt mukaan, koska ei nyt kuullut niitä sydänääniä. Mutta ultraan sitten on kyllä innolla lähdössä mukaan!
T:Titi-uu rv9+4[/color]
tuntuu et kaikki on käynny jo ultrassa ja nähny pikkusensa.. höm meikä pääsee ultraan vasta joulun jälkeen.. tylsää..
huomenna meen labraan, jos vaikka siellä joku sais musta verta :) neuvolan täti ku ei saanu vaikka 2kertaa pisti, meikän ohuet suonet ja hirvee piikkikammo/jännitys lienee syynä.. ehkä mä saan sieltä jotain todistusaineestoo vauvan olemassaolosta ku on alkanu tuntua et onkohan siellä enää ketään`? painokin putoaa kokoajan (hoikkeliini olen muutenkin) ja aamusin maha on niin litteä.. ainoo tunnusmerkki on valtavaksi paisuneet rinnat ja arat nännit ja tietysti jatkuva etova olo...
mielestäni oon kyl syönyt ihan suhtkoht normaalisti et en oikeen ymmärrä tätä.. imeekö sikiö kaiken mun ravinnon tai jotain? !
hauskaa joulua kaikille !!!!!!!!!!!
millaste 10+4