Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muistakin että kahvin juonti on opittu tapa,jotain jota vaan kuuluu tehdä? Itse aloin juoda kahvia 12vuotiaana kun vanhemmat joivat aina aamukahvinsa ja halusin olla aikuinen. Silti en koskaan ole oppinut kahvin mausta pitämään.

Vierailija
12.08.2023 |

Se vain on jotain mitä nyt kuuluu juoda aamuisin sekä kylässä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä aloittaja olet niin tonttu ettet ymmärrä kumpaan kenttään tulee otsikko ja kumpaan itse kirjoitus?

Oletko sinäkin niitä tyhmiä jotka palstailevat älykännykällä?

Opettele nyt hyvä hölmö edes otsikoinnin perusteet eli keep it simple and short, stupid.

Vierailija
22/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä aloittaja olet niin tonttu ettet ymmärrä kumpaan kenttään tulee otsikko ja kumpaan itse kirjoitus?

Opettele nyt hyvä hölmö edes otsikoinnin perusteet eli keep it simple and short, stupid.

Mitä se känny kuuluu asiaan? Minäkään en otsikkoon kirjoita muuta vaikka pääosin luurilla täällä olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri. Itse maistelin kahvia ensi kerran nelivuotiaana.

Vierailija
24/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Jauhan kahvin pavuista ja tykkään kahvin mausta.

Vierailija
25/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on jees juttu.

Vierailija
26/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin juomaan kahvia yli 40-vuotiaana ja tykkään mausta. Niin kauan, kun en pitänyt, join kokista tai teetä.

Eihän mitään kannata juoda vain ympäristön paineen vuoksi.

27/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä "kuulu" juoda. Jos sen juomisen aloittaa niin siihen tulee paha riippuvuus. Paha siksi että sitä pitää sitten saada jo heti aamusta on sitten missä tahansa.

54 vee enkä ole koskaan kupillistakaan juonut.

Vierailija
28/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hattua päästä. Nyt on kova kahvinjuoja.

Vierailija
29/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Ei sitä "kuulu" juoda. Jos sen juomisen aloittaa niin siihen tulee paha riippuvuus. Paha siksi että sitä pitää sitten saada jo heti aamusta on sitten missä tahansa.

Kylläpäs kuuluu. Suomessa sinä olet poikkeava yksilö ja jäät porukan ulkopuolelle.

Vierailija
30/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyt maut kuten kahvi, viinit ja jotkut juustot vaativat niihin oppimista. Lapset eivät näitä siksi juo tai syä koska heidän makunsa ei ole vielä kehittynyt. Jos et ole oppinut, niin kahvi maistuu pahalta. Sen oppiminen ei tietenkään ole mikään välttämättömyys eikä sinun ole mikään pakko juoda kahvia. 

Ap kirjoitti juoneensa sitä vuosikaudet eikä ole tottunut.

Minäpä kerron salaisuuden: kahvi on pahaa, jos se on huonoa kahvia ( esim. Kulta Katriina, Juhla Mokka jne). Laadukas kahvi on oikeasti herkullista. Hullut suomalaiset kiskovat kitkeriä halpakahveja.

Vierailija
31/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoan näitä koko ajan kahvikuppineuroosisia kahvia litkiviä ja sitten ne ravaavat vessassakin ihan koko ajan.

Vierailija
32/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän sama juttu kuin vaikka klassisen musiikin kuuntelussa; kukaan ei pidä automaatisesti, vaan siihen täytyy totuttautua.

Vierailija
33/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi tuoksuu ihanalta. Maistuu hyvältä. Lämmitän aina maidon kattilassa ja sitten kaadan kuppiin yhtä aikaa kahvin kanssa. Lapsena join vain teetä, aikuiset joi kahvia. Opiskelujen jälkeen ekassa työpaikassa aloin juoda kahvia. Minusta se on aikuisten juoma. En juo tavan vuoksi, vaan koska pidän siitä. Aamulla ja päivällä.

Vierailija
34/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että saisi enemmän vastauksia. Itse olen huomannut  että ihmiset  eivät avaa ketjua, jonka otsikko on niukka ja mitäänsanomaton. Aloitus katoaa hyvin  nopeasti etusivulta.

"Olen  huolissani"

vs

"Olen huolissani, mies ei tullut kotiin ystävänsä juhlista eikä myöskään vastaa puhelimeen tai ole päivittänyt somea".

Vierailija
35/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tunnu. Juon kahvia silloin, kun tekee mieli. Mitään en juo siksi, että "kuuluu". Millainen lammas joisi?

Vierailija
36/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän näin, en yksistään kahvista tykkää mutta kun alkaa jotain leivosta tekemään mieli niin pakko keittää kahvi sen kylkiäisiksi.

Vierailija
37/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Kylläpäs kuuluu. Suomessa sinä olet poikkeava yksilö ja jäät porukan ulkopuolelle.

Mä nyt olen muutenkin poikkeava yksilö ollut aina, niin ei silleen tunnu.

Kuten jo aiemmin postasin, niin olen juonut koko elämäni aikana arviolta noin kymmenen kuppia kahvia.

Joskus olen kohteliaisuudesta juonut, kun on tarjottu jossain hienommassa tilaisuudessa, tai työnantaja on tarjonnut yms.

Ainoa tapa miten voin juoda kahvin, on mustana ja yksi pala sokeria. Niin se menettelee.

Jos siihen laittaa yhtään maitoa niin sitä ei juo erkkikään. Silloin se on pahaa.

Ei se mustana nyt varsinaisesti pahalta maistu, mutta paremman makuisiakin juomia kyllä on.

Vierailija
38/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä muitakin, mä tosin olin jo kuusivuotias kun mummin ja vaarin kanssa join kahvia. Joskus sain vaarilta hänen kahviplösöönsä ( kahvia+ tilkka kossua) kastetun sokeripalan. Oli hyvää !

Vierailija
39/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä muitakin, mä tosin olin jo kuusivuotias kun mummin ja vaarin kanssa join kahvia. Joskus sain vaarilta hänen kahviplösöönsä ( kahvia+ tilkka kossua) kastetun sokeripalan. Oli hyvää !

Termi on tietenkin kahviplörö eikä lihava ihminen

Vierailija
40/51 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu. Miksi haet jatkuvasti yleistä hyväksyntää omille makutottumuksillesi, tavoillesi tai sille mistä et pidä.

Tämä oli retorinen kysymys, eikä vaadi vastausta vaan itsetutkiskelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi