** SUURPERHEKUUMEILIJAT** viikko 51!!
Kommentit (32)
oikein paljon tarrasukkia pikkuisen alkaneelle matkalle.
S+3
Kiva saada muitakin uusia tuonne odotuspuolelle (jonne en kyllä ole vielä itse osannut siirtyä). Muutaman kerran olen käynyt lukaisemassa pinoa, mutta jotenkin täällä tulee luuhattua edelleen useammin. Olossa ei juuri muutosta, paitsi pieni kuvotus iskee silloin tällöin. Onneksi ei kunnolla sentään okseta, ainakaan vielä.
Meillä onkin kuopus sitten kipeenä, kuumetta reilut 39 astetta jo toissayöstä. Katsotaan nyt meneekö tuo mihin suuntaan, rupeaako tuo rohisemaan. Ei se pelkkä nuhakuume mitään, mutta kun tuolla pojalla on taipumusta tuohon liman kertymiseen keuhkoihin, tai sitten sen röörit menee niin tukkoon ettei meinaa saada henkeä. Toivottavasti nyt ainakin saataisiin olla joulu kotona, vaikkakin sitten osa porukasta puolikuntoisena. Miehelläkin kuumetta torstai-illasta, nyt kai enää vähän iltaisin. Eilen kävi jo lääkärissäkin, mutta töistä se ei voinut olla pois kuin perjantaina (silloin kuumetta yli 39 ja mies ihan horjuva). Nyt ei sairasloma kelvannut, ei kuulemma voi olla pois. No, saipahan ainakin antibioottikuurin, jospa se tuosta paranisi vaikkei levätä osaakaan.
Pientä GALLUPPIA, miten ja milloin olette kertoneet kuopuksen tulosta isommille? Ja kuinka ne on otettu vastaan? Osalla täälläkin isot jo koululaisia, joilta ei ehkä pysty salaamaan asioita kovin kauaa. Mä en oikein tiedä miten meillä vauvauutinen otetaan vastaan, vaikka esikoinen puhui jo kuopuksen synnyttyä että yksi vauva vielä, kun autossakin on yksi paikka tyhjänä. Luultavasti käymme ensin ekassa ultrassa (siis np-ultrassa) ja jutellaan sitten lapsille. Muksut kyllä levittävät tiedon heti eteenpäin, näin kävi ainakin viime kerralla, jolloin löysivät vahingossa tuoreet ultrakuvat ja esikoinen heti tajusi mitä ne on. En sitten viitsinyt valehdella niiden olevan vanhoja (edellisten lasten).
Toinen juttu onkin sitten sukulaisten ja ystävien reaktiot, osa tulee olemaan mieltä " eikö ne jo tajua lopettaa?" . No, eihän sitä nyt kovin ääneen sanota, mutta rivien välistä sen voi välillä aistia. Tai sitten ollaan kovin huolissaan mun/meidän jaksamiseta (äitini varmaankin taas tätä mieltä), en sitten tiedä miten tuonkin kommentin ottaisi. Mutta meidän lapsia nämä on, eipä se muille kuulu kun omamme hoidamme. Onneksi ainakin yksi ystäväni tulee varmasti olemaan iloinen uutisesta, kuopuksen kummitäti.
Hilmis + nelikko + itu (rv 5+5)
Yritän yleensä ihan tietoisesti pinoilla alkuviikosta, loppuviikosta kun näitä viestejä on miljoona, enkä aina ehdi millään kaikkia lukea. Mutta nyt myöhästyin.
Pikaisesti koitin selata mistä on ollut puhe. JOulupukista ainakin. Meilä on ollut molemman laisia jouluja. Ja pakko sanoa, että vaikka isot ei enää joulupukkiin uskokaan, on joulu ilman pukkia jotenin vajaa. Viimevuonna ei pukki käynyt, ei saatu mistään. Tänävuonna miehen veli on luvannut pukitta jos me hankitaan virkapuku.
Lahjoista.. me hankitaan yleensä n. 3 lahjaa/ lapsi., +- lahja. Kummeilta tulee lahjat yleensä myös, li johonkin 6-7ahjaan yleensä pädytään/ lapsi. Klliitatoiveita ei oteta vastaan, tasapuoliuudessa koitetaan pysyä, joten kellekään ei voida tosikallista hankkia.
Meillä joulu ollaan yleensä ihan oman perhen kesken, isovanhempia ei lapsenlapset kiinnosta, joten mitään " kenen luona tämä joulu" - kiistaa ei tule Miehen veli yleensä on josain vaiheessa pistäytynyt, nyt vastaeronneena (taas) saattaa viettää vähän pidemmänkin hetken. Tämän joulun mä olenkin melkein vapaa, tapanina vasta aamuvuoroon.
Meillä on hiukan tosiaan ollut tohinaa viime aikoina. Tätä nykyistä asuntoa on fiksailtu hirveällä hoppulla kuntoon, meillä on tehty remppaa viimeinen vuosi, ja jokunen kukausi sitten me löydettiinkin tosi ihan talo (remontikohde), ja huomattiin teneemme kaupat siitä. Tätä ollaan nyt rempatu kuntoon, viime viikola pistettiin myyntiin, ja ekat katsojat kävi eilen, varsinaista näyttöä pistetään pystyyn heti ensivuonna. Kävisi nyt vaan pian kaupaksi, jotta voitaisiin alkaa suunnittelemaan sen toisen remonttia ja muuttoajankohtaa :)
Eli kovin paljon ei vauva-aatoksia täällä olla ajateltu. Mies tosin vihjaliee yms. tasaiseen ahtiin, mutta mulla on mielssä suoraan sanottuna niin paljon muuta, ettei vauvalle riitä ajatuksia juuri nyt. Saapi nähdä, miten meidän vauva-asioiden ikänäkään tulee käymään :)
Rauhallista joulunaikaa kaikille :)
Hieman tuppaa haittaamaan tämä plussa näitä joulunvalmisteluja, kun en tahdo saada tääsä ihmetyksessä mitään aikaiseksi! Mieskin on niin ihanan innostunut taas tästä uudesta raskaudesta, on ihan yllättävää että jaksaa vielä neljännenkin kohdalla, ihanaa...
Olikos meitä suurperheellisiä muita nyt, joilla laskettu aika osuu tuonne elokuulle, kuin Hilma-Tilda ja minä?
No ei auta kuin alkaa siivouspuuhiin ja piparkakkujen leipomista tiedossa taas tänään...
Ai niin tuosta lapsille kertomisesta, meillä esikoinen on vasta 6, joten ehkä pystymme salaamaan vielä jonkun aikaa eli tuonne np-ultraan asti. Itselläni pahoinvointi on ollut lähinnä tuollaista ympärivuorokautista öklötystä, mutta enpä juurikaan ole oksennellut, joten luulenpa, että pystyn salaisuuden pitämään. Jos kovasti oksentelisi niin kyllä se olisi aika vaikea piilotella jo vanhimmalta oloaan.
Oma olo on aika normaali ja yleensä pahoinvointi on alkanut hieman ennen h6, joten uutena vuotena voi olo olla jo ihan toista. Syömisen jälkeen illalla olen huomaavinani, että suussa on paha maku ja vesi alkaa jo tökkiä, maistuu vaan niin pahalta... yhtään en ole vielä ainakaan samanlailla väsynyt kuin kuopuksen kanssa ja se alkoikin melkeinpä ovulaation jälkeen ja oli ihan järkyttävää väsymystä.
eli nyt siis hommiin taas...
wintergirl 4+3
Ihanaa, se joulupukki sit kuitenkin sai yhteyden siihen matikanproffaan, jolla niitä ylimääräisiä plussia oli takataskussa. Ihana joululahja. Elokuussa syntyvät täydelliset ihmiset-- kuten minä.. kröhöm * itseään kehuskellen yskiskelee*
).( mulla menee kp 33/28xxx ja ajattelin testata aattoaamuna mutta.. kierrothan ovat olleet n.43 päivää.. ja en kuitenkaan viitsi pilata joulutunnelmaa ja asian mielestä poissulkemiseksi teen testin jo lauantaiaamuna. Silläpä siitä pääsee ja voin keskittyä perheen kanssa joulunviettoon ilman harmituksia. Onpahan yksi päivä aikaa sulatella sitä viivan puuttumista. Miksi sitten testata.. no siksipä ettei tarvis turhaan toivoa. Nää tikut on kyllä sellaisia totuuden torvia..
Kääk-- kentuckyn kakku palaa uuniin.. moiiii
Tällä kertaa itse täällä kuumeessa peiton alla värjöttelen! Vielä huomenna piti olla olla työpäivä, mutta niinpä vaan joululoma alkoi jo tänään...Ei tosin kovin tehokasta aikaa tämä, kun vaan nukkunut olen koko päivän! Toivottavasti jouluksi tästä tokenen.
Wintergirlille vielä minultakin paljon onnea! Aivan ihana joululahja. Sitähän minäkin tässä vielä teoriassa toivon ja odotan, lopullinen tuomio selvinnee vasta välipäivinä, lähempänä vuodenvaihdetta. Kovin suuria odotuksia ei tälläkään kertaa ole, harvassa ovat olleet meidän peuhut peiton alla viime aikoina...
Joululahjoista täällä oli puhuttu. Me annamme lapsille n. kaksi lahjaa/lapsi. Toinen huvi- ja toinen hyötylahja. Muu (laaja) suku pitää huolen lopuista lahjoista...Järkyttävä lahjamäärä on joka joulu, mutta minkäs teet, kun kaikki haluavat muistaa lapsia edes yhdellä lahjalla.
Jouluruuistakin oli puhuttu. Meillä on sama ruoka pöydässä koko perheelle, lapset syövät sitten mitä syövät eli käytännössä perunaa ja kinkkua. Tapanina on yleensä meillä tarjolla karjalanpaistia eli pari päivää on selvittävä joulusapuskoilla lastenkin...
Nyt en muista, mitä muuta galluppia oli. Taidan lähteä pikaiseen suihkuun ja sitten vielä vähän nukkumaan, ennen kuin haen lapset kotiin päiväkodista.
Riemukasta jouluodotusta!
Suviruusu
Mulla oli sitä vuotoa heti 5 päivää olemattomien menkkojen jälkeen ja kävin siitä lääkärissä ultrassa. Keskenmeno... sanoi lääkäri syyksi. ( ilmeisesti tuulimuna).
En osaa murehtia kun en ees tajunnut olevani raskaana...mutta vähän sekavat on tunteet...onneksi tulee joulu ja saa ajatella kaikkea muuta.
Iloista joulua kaikille!
voi kuinka kurjaa mutta helpompaa ehkä noin kun ei ole mitään edes odottanut. Paitsi sitä plussaa.
).( täällä mennään kp 14 tänään ja ovista en ole vielä bongannut tikuilla enkä muutenkaan. Miestä olen höykkyyttänyt jtp ja hyvinhän tuo mies kestää ;o) laskurin mukaan ovis olisi joskus 24-28.12 joten ihan rauhassa odotellaan ja pöllyytellään peittoja jtp.
toiveet alkaa taas nousta pikkuhiljaa varsinkin kun ympärillä suurinosa kavereista/tutuista on pieniin päin.
Mulla on onneksi kokemusta siitäkin että voin tulla raskaaksi vaikka kkierto olisikin vaikka mitä. Kakkosta aloin odottaa vaikka kierto oli 30-78pv... :o( eikä mulla koskaan ole kovin säännölliset kierrot ollut.
niiloakseli kp14/???
Himpura soikoon.. joudun syömään anopin kutomat villasukkani. Viimeiset lumet suli-- jälleen-- toissapäivänä. Nyt on maa ihan musta. Huomiseen kyllä odotan, ennenkuin uhraan varpaitteni lämmikkeet.
).( Tein sen testin.. ja kuinka ollakkaan, kohdalleni sattui taas susi yksilö- Testiruutuun jäi taas sellainen suttukohta, ettei tulosta voi lukea.
Eipä huolta, täti sieltä soitteli ja kertoi tulevansa jo kinkulle aattona. Aikoi ottaa papiljotit päästä ja lähteä potkuttelemaan. Kuulemma kotvan kestää kun on niin hiekoitetut nuo pääväylät.
Missä ne kipinät sinkoilee, siellä on täti tulossa. Vielä ei rouvaskaista näy mutta paikkoja kolottaa siihen malliin, että kohta tullaan ja ryminällä. Onhan se näky kun tätsy kaartaa potkurilla sivuluisussa, harmaat kutrit hulmuten tuohon pihaan. Ja aivan varmaan yhtä aikaa joulupukin kanssa. Kunpa ei ukko-rukka kovin säikähtäisi, jää vielä lahjat jakamatta kun täytyy konjakilla alkaa pukkia lääkitsemään.
Ja sen verran on täti ikääntyessään tullu niin pahasuiseksi, että saa hävetä sen juttuja. Kaikille vähänkään elävien kirjoissa oleville ukonkutaleille käy ehdottelemaan ja pukkihan on tunnettu pulskista pusseistaan ja tanakasta kepistään, viriili mies, kelpaa meidän rouvalle.
Saa sit itse posket punaisina kuunnella juttuja. Ja nuoria tonttupoikia nipistelee pyllystä ja vilauttelee napin raosta roikkuvia nahkojaan. Villasukilla kuulemma toppaa liivinsäkin. Ja ihan älytön poisonin löyhkä nujertaa karskeimmankin karpaasin.
En tiedä, pitäisikö hänet tainnuttaa ja pukata kellariin pukin käynnin ajaksi? Vaarana kyllä on, että herää siellä ja alkaa huuteleen ohikulkijoille. Siinä sitä sit ollaan, pukki pusseineen ja poliisipartio maijoineen. Joulu on tullut!
En pääse enää testaamaan. Kotoa ei löydy ja apteekkiin on matkaa. Joutunen odottelemaan seuraavaa arkipäivää.. ellei tädin potkuria näy pihassa tapanin jälkeen. Palaan sitten vasta asiaan.
Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille.
T.Neppis and the kolottavat paikat
Oikein rauhaisaa ja ihanaa joulua kaikille suurperhekuumeilijoille perheineen!
Toivotteleepi
Suviruusu
en ole käynyt edes lukemassa pitkiin aikoihin,Wintergirlille lämpimät onnittelut!
Samanlaisia uutisia on itsellänikin,eli meillekin odotetaan elovauvaa,nyt mennään rv 7+4 ja olo on väsynyt ja pahoinvoiva,tuntuu että kaikki on hyvin tällä kertaa.Viime kerran oireettomuus pelotti,nyt on kaikki mahdolliset oireet.Olo on hyvin toiveikas,että kaikki olisi nyt hyvin.Eka neuvola oli viime viikolla ja ultra on tammikuun alkupuolella.
Vauvan laskettuaika on 9.8,mikä on täsmälleen sama,kuin tytöllä oli elokuussa 2005,lisäksi tuo 9.8.07 on myös toisen tyttömme 7 vuotispäivä.Meillä näitä elokuisia riittää...Jo naurattaa,että vaikka yritystä on ollut kokoajan,vaik elokuiset näyttäis onnistuvan.
Vain esikoinen on toukokuinen,muut on syntyneet 7,9 ja 16.8,mies on syntynyt 28.8 ja nyt sitten ois silloin 9.8 laskettuaika.
Onnesta ollaan soikeana,tuntuu niin ihanalle,että saan heinäkuussa taaperon kotiin perhepäivähoidosta(mulle on yhä vaikea jättää tyttö hoitoon,vaikka loistavasti viihtyykin siellä) jäädessäni äitiyslomalle ja elokuussa saan olla vauvan ja taaperon kanssa laittamassa tyttöä ekalle luokalle.
Toivon kovasti uusia plussia tänne suurperhekuumeilijoihin!
Lumina + Lahja rv 7+4
Ja muille hyvän joulun toivotuksia :) Minulla oli tänään viimeinen tentti ennen joululomaa, tosin huomenna vielä täytyy käydä koululla kääntymässä.
Stressi meinaa puskea täällä pintaan, kun on koulua ja joulua ja remonttia ja perhe-elämää ja kaikki pitäisi vielä sovittaa yhteen. Saas nähdä, koska tämä mamma jättää koulun viisaammille ja jää vain kasvattamaan tuota keskivartaloa :)
Mutta nyt on mentävä joulutorttuja paistamaan, vieraita on tiedossa illaksi.
Misti ja nelikko sekä rv 11+5 (np-ultraa odotellessa)