Hajusteettomat pyykinpesuaineet on kamalia!
Mies osti epähuomiossa hajusteetonta, ja ei kyllä tarvi enää ostaa. Pyykkeihin tulee outo tunkkainen haju. Itse asiassa sama haju, jonka haistaa välillä ihmisissä, jotka varmaan pesee pyykkinsä hajusteettomilla aineilla. Hyi olkoon. Ja kuivaan pyykit ulkona, joten siitä ei ole kiinni.
Kommentit (58)
Minkä merkkistä ostit? Niissäkin on eroja.
Maailmassa yhä kaikki paikallaan ja hyvin, kun samoja vastakkainasettelu-aiheita jauhetaan uudelleen ja uudelleen. Jatkakaamme siis.
Se ettet ole pessyt vaatteta puhtaiksi, vaan olet tottunut peittämään lian hajun hajusteilla, ei ole pyykkiaineen vika. Pyykkikonettasikaan et varmaan ole hetkeen puhdistanut?
Olen aivan samaa mieltä. Kerran ostin itsekin hajusteetonta, kun hajustettu oli loppu, enkä osta enää. Omo colorissa ja Lumme-kirjopyykkiaineessa on kiva tuoksu, joka ei kuivuneissa vaatteissa pistä nenään.
Jossain muussa on syy kun pesuaineessa. Jos pyykki pestään hajusteettomalla, niin puhdaspyykki ei haise miltään. Voi olla, että olet pessyt liian matalassa lämpötilassa, silloin ei lähde hajut vaatteista jotka niissä on ennen pesua, kuten deo. Ootko pessyt pesukonetta?
Teillä on likainen pesukone sekä liian likaiseksi pidetyt vaatteet. Vaatteet ovat yhä likaiset.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa yhä kaikki paikallaan ja hyvin, kun samoja vastakkainasettelu-aiheita jauhetaan uudelleen ja uudelleen. Jatkakaamme siis.
Se ettet ole pessyt vaatteta puhtaiksi, vaan olet tottunut peittämään lian hajun hajusteilla, ei ole pyykkiaineen vika. Pyykkikonettasikaan et varmaan ole hetkeen puhdistanut?
Olen pessyt pyykkiä puhtaaksi yli 40 vuotta, joten en kaipaa neuvojasi.
ap.
Sun pyykeissä on hajua aiheuttavia bakteereja koidenlemun on aikaisemmin hajusteet peittäneet. Puhdista pesukoneesta ka pese vaatteet kuumemmalla ohjelmalla tai desinf. pesuaineella niin ongelma poistuu.
Nii-i eli pesukoneesi on tykossa sakkaa sekä homeessa ja samoin kaikki 30-asteessa "pesemäsi" vaatteet.
Huomasit asian vasta nyt kun tunkkaista hajua ei peitäkään enää voimakas hajuste joka saa koko perheesi haisemaan WC-raikastinfirman messuosastolta.
Vierailija kirjoitti:
Sun pyykeissä on hajua aiheuttavia bakteereja koidenlemun on aikaisemmin hajusteet peittäneet. Puhdista pesukoneesta ka pese vaatteet kuumemmalla ohjelmalla tai desinf. pesuaineella niin ongelma poistuu.
*joiden lemun
Wau pyykinpesuaineessa on sport versio, jossa ilmeisesti etikkaa, joka neutralisoi hien hajua. Olen käyttänyt sitä hajusteettoman lisäksi. Hajusteettomat olisivat muuten hyviä, mutta miehen työvaatteista ei lähde hajut pois niillä. Hajusteellisia taas ei kukaan voi käyttää. Jaiks.
Suosittelen pyykkietikkaa. Olin skeptinen, nyt käytän vain sitä. Ei tule hajustetta, mutta ei myöskään tunkkaisuutta. Pyykki tuoksuu vain puhtaalta.
Ja huuhteluainelokerossa ei ole enää sellaista inhaa mähmää, minkä huuhteluaine jätti.
Etikka myös pitää koneen puhtaana kalkkikerrostumista. Ja etikka sopii kaikille kuiduille (toisin kuin huuhteluaine). Siis pelkkiä hyviä puolia!
Mitä merkkiä se on. Mulla toimii pesun suhteen, mutta osa ei meinaa sulaa edes 60 asteessa, tulee jauheet ylös lavuaariin. Halpamerkit. Pakko silti jotain käyttää.
Tunkkaisuus johtuu joko pesuainejäämistä vaatteissa, liian kosteana kaapittamisesta tai liian alhaisesta pesulämpötilasta.
Tai siitä, ettet ikinä ole pessyt konettasi ja siinä kasvaa mikrobeja.
Sun pyykit ovat haisseet aina, mutta hajuste on peittänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Jossain muussa on syy kun pesuaineessa. Jos pyykki pestään hajusteettomalla, niin puhdaspyykki ei haise miltään. Voi olla, että olet pessyt liian matalassa lämpötilassa, silloin ei lähde hajut vaatteista jotka niissä on ennen pesua, kuten deo. Ootko pessyt pesukonetta?
Hajusteettomuus ei tarkoita sitä, että aine ei tuoksu miltään. Ainakin yhdessä hajusteettomassa pyykinpesuaineessa oli niin karmean hajuisia raaka-aineita, että vaatteet haisi pesun jälkeen kanankakalle. Neutral jättää pyykin hajuttomaksi, sitä olen käyttänyt jo pari vuotta.
Kannattaa pestä pesukone sitruunahapolla 90 asteessa ja putsata nukkasihti.
Hajusteettomilla pestyt pyykit tuoksuvat puhtaille, eivät hajusteille.
Ehdotan myös teille kummallekin suihkussakäyntiä ja hiusten huolellista pesemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pessyt pyykkiä puhtaaksi yli 40 vuotta, joten en kaipaa neuvojasi.
ap.
Kaikesta päätellen tarvit neuvoja, kun et tiedä millä tunkkaisuuden aiheuttajan saa pois. Joko niin että peset vaatteet aina 60 tai 90 asteessa, jota keinokuidut ja elastaani eivät tule kestämään, tai sitten huuhtelet pyykit hyvin miedosti happamalla eli pyykkietikalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Tunkkaisuus johtuu joko pesuainejäämistä vaatteissa, liian kosteana kaapittamisesta tai liian alhaisesta pesulämpötilasta.
Tai siitä, ettet ikinä ole pessyt konettasi ja siinä kasvaa mikrobeja.
Sun pyykit ovat haisseet aina, mutta hajuste on peittänyt sen.
Tämä. Iso osa vaatteista ei kestä kuin 30 tai 40 astetta, mutta se ei tapa bakteereja jotka sitä tunkkaisuutta tekee. Pyykkietikkaa suosittelen minäkin.
Niin varmaan. Aloitus "mies osti"!
Entäs jos käyttäisi hajusteetonta ja laittaisi vähän etikkaa koneeseen, poistuuko haju?