Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeus, ei vaan mahdottomuus niellä lääkkeitä. Mehukeitot ja kahvit kokeiltu. Lääkärien asenne on epäuskoinen kun kerron. En ymmärä miksei aikuisillekin voisi olla nestämäistä antiibioottia!

Vierailija
11.08.2023 |

Särkylääkkeitä saa nyt onneksi pureskeltavina versioina. Mutta suurin osa lääkkeistä on järkyttäviä möhkäleitä jotka puolitettunakin takertuvat kurkkuun kiinni.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kefexiniä on olemassa nestemäisenä, mummoille sitä joskus määrätään jos ei pysty nielemään isoja tabletteja

Vierailija
2/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan sulla struuma kehittymässä tai todettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota leipäpala (nieltävän kokoinen) ja pureskele se nieltävään kuntoon. Laita tabletti pureskellun leipäpalan sisään kokonaan ja nielaise. Juo kulaus jotain perään. Sinne meni vaikka miten iso tabu.

Tärkeää on, ettei herkkä nielusi tunne mitään erityistä erilaista. Tämän refleksin takia et pysty tabletteja normaalisti nielemään.

Vierailija
4/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Itselläni auttaa se, että syön jotain samalla. Esimerkiksi aamupuuro on rakenteeltaan sopiva, että sen mukana kulkeutuu pillerit hyvin. Päälle iso kulaus juotavaa. Sekin mieluusti jotain paksumpaa, kuten smoothieta. Tosin kaikkea ei voi ruuan tai viljatuotteiden kanssa syödä. Onneksi sellaisia jättipillereitä ei ole ollut tarvetta syödä. Särkylääkkeet saa onneksi puolitettua.

Vierailija
5/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Kefexiniä on olemassa nestemäisenä, mummoille sitä joskus määrätään jos ei pysty nielemään isoja tabletteja

Nopeasti lääketietokannasta katsottuna ei ole mummoille eikä muille aikuisena nestemäisenä, koska määrä tulisi todella isoksi. Sitä en muista, onko jossain murskattu ja lietetty nimenomaan kefexiniä kippoon, ja siitä annettu, mutta ohjeen mukaisesti niin ei tehdä.

Vierailija
6/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden täytyy olla kylmää, siis todella kylmää. Silloin meneen helposti.

Vierailija
7/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa geeliä, jonka tarkoitus on helpottaa tablettien nielemistä.

Vierailija
8/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini murskasi kaikki lääkkeensä morttelissa ja joi ne nestetilkassa, lääkäreiden kielloista huolimatta. 

Vierailija
9/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä auttaa kun laitan pillerin hampaiden väliin, ikään kuin puren sitä ensin ennen kuin nielaisen.  Se jotenkin viestittää aivoille että nyt voi niellä.

Vierailija
10/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti lääketietokannasta katsottuna ei ole mummoille eikä muille aikuisena nestemäisenä, koska määrä tulisi todella isoksi. Sitä en muista, onko jossain murskattu ja lietetty nimenomaan kefexiniä kippoon, ja siitä annettu, mutta ohjeen mukaisesti niin ei tehdä.

https://pharmacafennica.fi/spc/17723016

Kefexin rakeet oraalisuspensiota varten 100mg/ml, 5ml kerralla ei ole paljoa

Vierailija
11/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tablettien nieleminen ollut hankalaa. Sitten luin jostain ohjeen että laittaa lääke riittävän pitkälle kielen perälle ja sitten nesteen kanssa nielaiseminen. Minulla menee näin alas.

Vierailija
12/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei noista rakeista tehtyä nestettä voisi annostella aikuisellekin? Ei joku 40-50 ml niin iso määrä ole.

Vierailija
13/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita niellä kuten olisit nielemässä ruokaa veden kanssa.

Vierailija
14/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli 60 v ja aina on ollut mahdotonta niellä kokonaisia tabletteja.

Mikään "opettelu" ei ole ongelmaa ratkaissut.

Otan siis aina leipäpalan ja sen mukana pystyn sitten nielemään lääkkeet.

Vierailija
15/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita rauhoittaa ympäristö ja rentoudu, ajattele sitä ruokana jonka nielet.

Vierailija
16/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aina sama juttu. Parhaaksi oon todennut banaanin. Pureskelen ensin sen suussa nielemis valmiiksi, ja otan sitten tabletin ja nielaisen ne yhtäaikaa.

Vierailija
17/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tablettien nieleminen ollut hankalaa. Sitten luin jostain ohjeen että laittaa lääke riittävän pitkälle kielen perälle ja sitten nesteen kanssa nielaiseminen. Minulla menee näin alas.

Minulla taas aivan päinvastoin, laitan tabletin kielen etuosaan ja sitten juon hirveästi vettä perään ja yritän olla ajattelematta että suussa on pilleri niin sillä tavalla ehkä menee alas.

Vierailija
18/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://pharmacafennica.fi/spc/17723016

Kefexin rakeet oraalisuspensiota varten 100mg/ml, 5ml kerralla ei ole paljoa

5ml ei ole paljon, mutta

1) minkä painoiselle/ikäiselle olet tuota määrää antamassa?

Vierailija
19/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä on oikeita vinkkejä eikä vain jeesustelua että "ei se voi niin vaikeaa olla, nielethän sinä ruokaakin isompia määriä"

Kenellä ei ole tuota ongelmaa ollut ei tiedä miten vaikeaa se voi olla saada se pienikin pilleri alas, saati sitten joku isompi.

Vierailija
20/35 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin välillä juuttuu kurkkuun, vaikka syön lääkkeitä päivittäin. Ahdas ruokatorvi ja refluksi... Ei auta kuin syödä perään jotain niin menee varmasti alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi