Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostaako esihenkilö minua tarpeekis, vai mitä tämä on?

Vierailija
11.08.2023 |

Olen ollut jo jonkun aikaa töissä samassa työpaikassa ja jokaisessa kahden keskisessä palaverissa joka esihenkilön kanssa on, niin aina pitää jostain sanoa / huomauttaa. Asiakkailta ei ole tullut huonoa palautetta ja pääsen tavotteisiin, mutta sitten siitäkin huomautetaan, kun pääsee tavotteisiin. Tulee tunne, että töitä pitäisi hoitaa vähemmän tehokkaammin? Pelkääkö esihenkilö, että palan loppuun kovan työmoraalin vuoksi, tehokkuuden vuoksi vai pelkääkö, että jos teen työt liian nopeasti niin sitten asiakkaat antaa huonoa palautetta? En enää ymmärrä. Kuitenkaan asiakkailta ei tule huonoa palautetta, niin mikä on ongelma? Olen alkanut miettimään, että arvostaakohan esihenkilö tarpeeksi työpanostani? Yleensä tunnollisuus on hyvästä. Nykyisessä työssäni on hyvät edut ja saan tästä työpaikasta ainakin hyvän ponnahduslaudan toisaalle, kun välillä tuntuu pahalta, että jos tehokkuudestakin pitää sanoa / huomauttaa. Huomautetaanko vain huomauttamisen ilosta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy tätä asiaa esihenkilöltäsi ap? Minä esittäisin saman kysymyksen hänelle, kun kirjoitit aloituksessasi, jos olisin sinä.

ei kai kukaan oikeasti kysy pomolta, koska muuten tulee potkut, niin nähty, parasta olla vain hiljaa 

Vierailija
22/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen pikkupomo.

Eilen poistuin areenalta lopullisesti.

En katsele tuollaista.

Ei ihme, että tuonne rekrytoidaan ja perehdytetään jatkuvasti uutta porukkaa

Näitä on paljon, valitettavasti. Ja se, että koko ajan ovet käy niin kertoo juurikin työpaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni vika ei ole sinussa vaan esihenkilössä. Minulla oli vakuutusalalla ensin esihenkilöitä, jotka aina kiittivät hyvästä työstä, nopeudesta ym. Tein moninkertaiset määrät töitä muihin verrattuna. Jostain syystä olin ko. hommassa tosi hyvä ja nopea ja toiset ei niinkään.

Sitten esimies vaihtui ja tilalle tuli häiriintynyt yksilö. Edelleen tein töitä yhtä hyvin mutta hän keksi aina huomauttamisen aihetta, ei olisi saanut olla nopea ja tehokas. Hänen mielestään se kertoi jostain, että jotain on varmasti vialla kun yksi suoriutuu niin hyvin muihin verrattuna. Hän alkoi myös kytätä. Soitteli sairaspäivänä tarkitussoittoja, että olinko varmasti kotona oksentamassa vatsataudissa hän oli myös poikkiteloin siten, ettei antanut minulle haasteellisempia tehtäviä enkä päässyt etenemään. Puuttui myös yksityiselämääni mm. voivottelemalla silloista lapsettomuuttani.

Onneksi tuli yt:t ja esimiehiä irtisanottiin. Ko. tyyppi sai lähteä koska työtyytyväisyys oli hänen aikanaan laskenut roimasti. Sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia esimiesten kanssa, ovat kehuneet ja kiittäneet ja auttaneet etenemään uralla.

Moni ongelma muiden ihmisten kanssa lienee seurausta kateudesta. Tuokin esimies oli minulla kai kateellinen. Hän oli aikoinaan ollut tehokas rivityöntekijä joka oli päässyt suhteilla etenemään nopeasti. Monet kehuivat minua hänelle, häntä harmitti että lafkassa oli toinenkin, joka oli tehokas ja johtaja-ainesta.

Vierailija
24/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin johtua esihenkilön osaamattomuudesta. Yllättävän monella ihmisellä ei ole mitään hajua miten toiselle annetaan palautetta ja millaista palautetta pitäisi antaa. Jos asia häiritsee, voi asiasta ilmoittaa esim. HR:ään, tai ylemmälle esihenkilölle, mikäli sellainen on. Muussa tapauksessa kannattaa ehkä keskittyä tekemään hyvää työtä ja jättää palaute omaan arvoonsa.

Vierailija
25/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin johtua esihenkilön osaamattomuudesta. Yllättävän monella ihmisellä ei ole mitään hajua miten toiselle annetaan palautetta ja millaista palautetta pitäisi antaa. Jos asia häiritsee, voi asiasta ilmoittaa esim. HR:ään, tai ylemmälle esihenkilölle, mikäli sellainen on. Muussa tapauksessa kannattaa ehkä keskittyä tekemään hyvää työtä ja jättää palaute omaan arvoonsa.

Minä keskittyisin vain tekemiseeni ja jättäisin omaan arvoon sekä siinä samalla voisin vilkuilla muita työpaikkoja. Harmi, mutta usein käy niin, että osaajat lähtee muihin hommiin jos ei osata arvostaa tarpeeksi tai kiitosta antaa.

Vierailija
26/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tämän keskustelun ja minulla sama tilanne. Viimeksi eilen oli palaveri jossa työantaja etsimällä etsi virheitä, jotenkin muotoili asian niin, että minun pitäisi olla enemmän tiimipelaaja, että muilta työntekijöiltä on tullut palautetta. Eivät sitten nämä muut työntekijät ole kehdannut tulla sanomaan siitä minulle suoraan. Olen todella työorientoitunut ja myönnän, että välillä uppoudun työhön ja muut ihmiset unohtuu ympäriltä. Pääsen myös tavoitteisiin ja saan asiakkailta kiitosta.  Jotenkin tuollainen palaute toi mieleen jotkut yläaste ajat joka ei mielestäni ole aikuismaista, että itketään työnantajalle selän takana eikä tulla sanomaan minulle suoraan jos minussa joku ärsyttää. Olen saanut kilpailevasta yrityksestä työtarjouksen, kun hain sinne kesällä kun meillä oli yt-neuvottelut. Kilpaileva yritys soitti vielä viime viikolla perään, että miten minulla on mennyt, että heillä olisi avoimia paikkoja auki. En sanonut, ei. Vaan sovimme, että palaan tarvittaessa. Lopetettiin kivasti puhelu sanomalla, palataan ja toivotettiin hyvät syksyt. Jotenkin eilinen palaveri laittaa miettimään, että ei taideta pahemmin arvostaa minua. Jään katsomaan tilannetta. Kuitenkin tuo toinen työpaikka on iso ja tunnettu sekä aikalailla samat hyvät edut mitä tässä nykyisessä työssä. Meille on myös ylin johto luvannut alku talvesta bonuksen joka maksetaan tämän vuoden lopussa, mutta tiukan taloustilanteen vuoksi sitä ei luultavasti makseta, vaikka luvattu maksuun. Tavallaan ymmärrän johdon päätöksen, mutta herättääkö tällainen luottamusta.

Jos minulle tulisi tuollaista epämääräistä palautetta, niin jättäisin omaan arvoon. Vaikuttaa aika lapselliselta touhulta, ei yhtään aikuismaista. Jos saisin vielä tuollaista palautetta ja vihjailua niin sanoisin esihenkilölle suoraan, että tuollainen palaute ei ole asiallista. 

Vierailija
27/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoakseni vika ei ole sinussa vaan esihenkilössä. Minulla oli vakuutusalalla ensin esihenkilöitä, jotka aina kiittivät hyvästä työstä, nopeudesta ym. Tein moninkertaiset määrät töitä muihin verrattuna. Jostain syystä olin ko. hommassa tosi hyvä ja nopea ja toiset ei niinkään.

Sitten esimies vaihtui ja tilalle tuli häiriintynyt yksilö. Edelleen tein töitä yhtä hyvin mutta hän keksi aina huomauttamisen aihetta, ei olisi saanut olla nopea ja tehokas. Hänen mielestään se kertoi jostain, että jotain on varmasti vialla kun yksi suoriutuu niin hyvin muihin verrattuna. Hän alkoi myös kytätä. Soitteli sairaspäivänä tarkitussoittoja, että olinko varmasti kotona oksentamassa vatsataudissa hän oli myös poikkiteloin siten, ettei antanut minulle haasteellisempia tehtäviä enkä päässyt etenemään. Puuttui myös yksityiselämääni mm. voivottelemalla silloista lapsettomuuttani.

Onneksi tuli yt:t ja esimiehiä irtisanottiin. Ko. tyyppi sai lähteä koska työtyytyväisyys oli hänen aikanaan laskenut roimasti. Sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia esimiesten kanssa, ovat kehuneet ja kiittäneet ja auttaneet etenemään uralla.

Moni ongelma muiden ihmisten kanssa lienee seurausta kateudesta. Tuokin esimies oli minulla kai kateellinen. Hän oli aikoinaan ollut tehokas rivityöntekijä joka oli päässyt suhteilla etenemään nopeasti. Monet kehuivat minua hänelle, häntä harmitti että lafkassa oli toinenkin, joka oli tehokas ja johtaja-ainesta.

Tuo pomo kuullostaa ihan minun nykyiseltä, valitettavasti. Pitää alkaa sitten lorvailemaan työaikana jos tällaiset lorvailijan arvot on tässä firmassa jossa olen.

Vierailija
28/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se, että tunnollisia ja hyvä työntekijöitä ei arvosteta. Olin vuonna 2017-2018 töissä eräässä yrityksessä ja tein työni hyvin, sain hyvää palautetta suoraan asiakkailta ja olin aina töissä tuon kahden vuoden aikana, ei ainuttakaan sairaspoissaoloa. Tuli yt-neuvottelut ja potkut. Nykyään jopa työpaikka ilmoituksissa lukee "etsitään hyvää tyyppiä, tiimipelaajaa yms.". Missä kohtaa työpaikoista on tullut hengailu paikkoja jossa etsitaan parasta kaveria? Minulle isä opetti jo lapsena, että pitää tehdä paljon töitä ja olla tunnollinen sekä olla aina paikalla. En muista, että olisinko viime vuosina nähnyt sellaista työpaikkailmoitusta jossa arvostettaisiin tunnollisuutta ja ahkeruutta. Monissa työpaikoissa kytätään lukuja ja tavotteita, mutta jos joku niihin erehtyy pääsemään, niin sekin nähdään negatiivisena asiana.

Vierailija
29/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen pikkupomo.

Eilen poistuin areenalta lopullisesti.

En katsele tuollaista.

Ei ihme, että tuonne rekrytoidaan ja perehdytetään jatkuvasti uutta porukkaa

Näitä on paljon, valitettavasti. Ja se, että koko ajan ovet käy niin kertoo juurikin työpaikasta.

Juuri näin. Meidän pomo ei vain tajunnut, että hänen toiminnan vuoksi kaikki lähtee Hän saa viikottain rekrytä uutta työtekijää

Vierailija
30/31 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että esimies ei ole hyvä/taitava esimies. Perushampurilaismalli. Ensin käydään läpi,mikä on hyvin. Sitten käydään läpi, missä voi parantaa/kehittää. Ja lopuksi lopetetaan johonkin, mikä on positiivista. Näin työntekijällekin jää positiivinen maku ja halu kehittää itseään kehitettävissä asioissa. Ei kukaan jaksa kuunnella ainoastaan sitä, mikä on pa s k as ti

Vierailija
31/31 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on työhyvinvointikyselyitä anona, jossa voi myös esihenkilöistä antaa palautta.