Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit, hajusteet, huuhteluaine, silitysrauta lähes kokonaan.
Ja sen kyllä sinusta huomaa😆
En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei sitä kyllä todellakaan huomaa, kun jättää turhat asiat käyttämättä. Sinusta kyllä huomaa, että olet inhottava ihminen.
ohis--
Kuljet ryppyisissä vaatteissa haisevana ja naama kurttuisena ja tukka harakanpesänä.
Miten noista mainituista tuotteista mikään liittyy naaman kurttuisuuteen tai hiuksiin? Ja hajusteettomia tuotteita käyttävä nimenomaan ei haise. Se kun ei katsos tarkoita ettei osaisi peseytyä ja parhaat antiperspirantit on muutenkin hajusteettomia. Toki kaikki ei sellaisia edes tarvitse.
Unohdit mainita että lopetit myös peilin käytön! Se nimittäin välittää sinusta kuvan sellaisena kun olet ja rikkoo mielikuvasi.
Muut kengät kuin tennarit ja yhdet mustat juhlakengät. Kaupungissa ei tarvitse saappaita tai talvikenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Rätillä voi pyyhkiä.
WC-kukka ja vastaavat, turhaa jätettä.
Hiustenkuivain. Kuivuu itsestään.
Muovikassit. Siinäpä tulee roskapusseille hintaa.
Tiskiharja. Astianpesusieni on nopeampi ja tehokkaampi.
Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.
Astianpesusieni??? 🦠🦠🦠🦠🦠
https://www.biltema.fi/koti/siivoustuotteet/sienet/astianpesusieni-10-p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten silitysrauta on mielikuvatuote? Ryppyiset vaatteet ovat aina homssuisemman näköiset kuin silitetyt.
Ei ehkä rauta itse, mutta hyvin pitkälti se, mihin sitä käytetään. Naisten kotitöiden määrä on ollut aikoinaan aivan massiivinen. Aikanaan kaikki piti silittää alusvaatteita myöten, se jos mikä on turhaa ja täysin mielikuvamarkkinoinnin tulosta. Hyvin harva vaate on lopulta sellainen, mikä näyttää "homssuiselta" silittämättä. Kaivan itse raudan kaapista ehkä pari kertaa vuodessa. Pyrin ostamaan vaatteita, joita ei tarvitse silittää. Kauluspaidat ja jotkut mekot on ainoat jotka silitän. Siis omat paitani. Mies silittäköön omansa.
Oletteko huomanneet, että miehille myydään paljon enemmän vaatteita sillä sloganilla, että ei tarvitse silittää`? En ole mistään löytänyt naisille kauluspaitoja, joita ei tarvitse silittää, miehille niitä on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä pestä mitään keinokuitua tai villaa?
Huuhteluainetta käytetään sähköisyyden poistoon, ei sitä mihinkään muuhun tarvitse.
Käytän villapesuainetta villaan ja muihin neuleisiin, muita tekokuituja ei talossa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Ihan turha ruuat saat pois tasoilta pöytäpyyhkeellä ja roskiin puristamalla.
Ja kun lattialle tippuu esim ripulikakkaa, pyyhit sen rätillä?🤮
Sen saa pois kuivaimella ja kihvelillä. Tosin en ole sairastanut mahatautia 6 vuoteen..😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten silitysrauta on mielikuvatuote? Ryppyiset vaatteet ovat aina homssuisemman näköiset kuin silitetyt.
Ei ehkä rauta itse, mutta hyvin pitkälti se, mihin sitä käytetään. Naisten kotitöiden määrä on ollut aikoinaan aivan massiivinen. Aikanaan kaikki piti silittää alusvaatteita myöten, se jos mikä on turhaa ja täysin mielikuvamarkkinoinnin tulosta. Hyvin harva vaate on lopulta sellainen, mikä näyttää "homssuiselta" silittämättä. Kaivan itse raudan kaapista ehkä pari kertaa vuodessa. Pyrin ostamaan vaatteita, joita ei tarvitse silittää. Kauluspaidat ja jotkut mekot on ainoat jotka silitän. Siis omat paitani. Mies silittäköön omansa.
Oletteko huomanneet, että miehille myydään paljon enemmän vaatteita sillä sloganilla, että ei tarvitse silittää`? En ole mistään löytänyt naisille kauluspaitoja, joita ei tarvitse silittää, miehille niitä on pilvin pimein.
Silittämistä vaatimattomat vaatteet on polyesterisekoituksia tai muuta keinokuitua. Siksi niitä käytetään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Eihän se hikoilua estäkään vaan odööriä.
Ei se sitä estä, vaan yrittää peittää hajua toisella hajulla.
Vierailija kirjoitti:
Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.
Hyvä lista. Itse kyllä käytän talouspaperia esim. kuorin porkkanat jne. sen päällä ja nostan siitä kuoret helposti roskiin. Ilmankin varmaan pärjäisi.
Tiskiharja on itsellä vähällä käytöllä, kone pesee. Sieni ei ole bakteeripesä kuten joku vihjasi, jos sen huuhtelee ja kuivaa hyvin ja vaihtaa tarpeeksi usein. Joitain voi pestä koneessakin. Itse pesen sienellä tasot ja hellan.
Pesupallo ja WC-kukat on tosi hyvä lisä mainittujen listaan! Täydellisen turhia.
Hankin itse pesukoneen, joka annostelee pesuaineen itse, koska sitä tulee tosi helposti laitettua liikaa! Se oli hyvä hankinta, suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluainetta käytetään sähköisyyden poistoon, ei sitä mihinkään muuhun tarvitse.
Tämä on kyllä totta. En käytä huuhteluainetta villalle mutta fleecelle käytän. Mulla on pari fleecetorkkuhuopaa ja - takkia, ne on ilman huuhteluainetta ihan ritisevän sähköisiä.
Nestesaippua. Miksi maksaa veteen liuotetusta saippuasta? Toinen turha on tuoremehut. Syön hedelmät sellaisenaan ja juon vettä.
Pöytäkone. Puhelimella tekee kaiken nopeammin ja valtavalla sähkönsäästöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluainetta käytetään sähköisyyden poistoon, ei sitä mihinkään muuhun tarvitse.Tämä on kyllä totta. En käytä huuhteluainetta villalle mutta fleecelle käytän. Mulla on pari fleecetorkkuhuopaa ja - takkia, ne on ilman huuhteluainetta ihan ritisevän sähköisiä.
Fleeceä ei kannata käyttää ollenkaan, siitä lähtee aivan tolkuton määrä mikromuovia joka ikisessä pesussa. Kun jättää sen kaupan hyllylle, ei tarvitse huuhteluainettakaan.
Vierailija kirjoitti:
- Rätillä voi kuivata silmälasit, siihen voi myös niistää ja laittaa nuo aiemmin mainitut pekonit valumaan? Samoin rätillä on kätevä pyyhkäistä lohifileet..
- Wc-raikastimista olen samaa mieltä
- Sulla on ilmeisesti lyhyet ja ohuet hiukset, kun hiustenkuivaaja on turha? Itselläni kestää tuntikausia, että hiukset on kuivat ja ne on pestävä aamulla. Olis aika ikävä lähteä pakkaseen kosteilla hiuksilla tai herätä neljä tuntia ennen töihinmenoa..
- Tarkoitatko kaikkia muovipusseja? Mihin laitat roskat?
- Miten peset sienellä korkeat lasit? Ja millä tavalla sen käyttö olisi muka merkittävästi nopeampaa?
- Käytät ilmeisesti vedenpitäviä lakanoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kyllä sinusta huomaa😆
En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei sitä kyllä todellakaan huomaa, kun jättää turhat asiat käyttämättä. Sinusta kyllä huomaa, että olet inhottava ihminen.
ohis--
Kuljet ryppyisissä vaatteissa haisevana ja naama kurttuisena ja tukka harakanpesänä.
Niin sinä luulet koska sinulle on niin vahvasti markkinoitu että nuo ylimääräiset kemikaalit on välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kannettavista tietokoneista kuullut? Tiedät itsekin, ettei aivan kaikkea voi tehdä puhelimella, haluat vain provosoida.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joka mamma lotraa pyykkietikan kanssa? Siinä on kunnon placeboa.
Täti pesee pyykkietikalla tai pesupähkinöillä. Ei siinä, saa pestäkin, mutta pyyhkeet eivät kuivaa, ihan kuin olisi joku suoja kerros kun saa urakalla hinkuttaa että saisi itsensä kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi. Ihan turha ruuat saat pois tasoilta pöytäpyyhkeellä ja roskiin puristamalla.
Ja kun lattialle tippuu esim ripulikakkaa, pyyhit sen rätillä?🤮
Sori, mut mä niin nauroin tälle! Kuka ripuloi lattialle? Ja vielä keittiön lattialle? Siellähän se talouspaoerirulla yleensä on. Vai ripuloitko siinä määrin, että talouspaperia on aina oltava saatavilla, ympäri vuoden ja joka huoneessa? Kantsii ehkä miettiä ruokavaliotaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kannettavista tietokoneista kuullut? Tiedät itsekin, ettei aivan kaikkea voi tehdä puhelimella, haluat vain provosoida.
Johan tässä ketjussa on useamman kerran sanottu, että nämä turhuudet on jokaiselle subjektiivisia. Mikä on turhaa yhdelle, ei ole sitä toiselle. Ei sitä tarvitse joka viestissä toistaa.
Mulla oli naispuolinen tuttu hieroja, joka sanoi noin eikä käyttänyt dödöä koskaan. Voin sanoa, että hän oli väärässä. Se ihminen todellakin haisi järkyttävän pahalta. Varsinkin työssä, jossa on noin läheisessä kosketuksessa ihmisten kanssa ja joutuu ojentelemaan käsiään toisen yli niin hyi helvata... Käytä ihan rohkeasti vaan sitä dödöä. Saatat huomata, että ihmiset ei enää pidä kiirettä päästäkseen pois sun läheltä.