Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti-ihmisen kanssa keskustelu - vela avautuu

Vierailija
11.08.2023 |

Viestittelette kaverin kanssa jo aiemmin sovitun tapaamisen tarkempaa kellonaikaa (tapaaminen siis huomisiltana) ja kaveri vastaa: Mulla on lasten harrastus- ja synttärikuskauksia iltapäivällä, mutta varmasti ehdin sitten illalla. No illallehan sitä tapaamista alun perin sovittiinkin! Tämä on vain yksi esimerkki. Oman elämän tärkeys pitää aina vetää esiin lapsilla pätemisen kautta. Tunteeko kaveri itsensä tärkeäksi kun on äiti ja kuskaa lapsia? Ja siitä pitää minulle joka käänteessä kertoa? En minäkään ala luettelemaan kaikkia merkityksellisiä tekemisiäni ja menoja aiemmin siltä päivältä, kun ei ole mitään tarvetta niillä päteä. Lähes aina kun ollaan yhteyksissä tämän ystävän kanssa, alkaa viestittely sillä, miten on paljon tehtävää lasten kanssa. Ja on ihan fiksu työssä käyvä ihminen vielä, mutta ilmeisesti lapset on se juttu elämässä. Ja kiva jos niin on, saa ollakin, mutta miksi siitä pitää aina minulle ensimmäiseksi kertoa? Tulee jokin pätemisen tarpeen tunne tuosta.

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että ali-ihmisen kanssa keskustelu

Vierailija
2/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika normaalia. Lapset on iso osa elämää. Jos ärsyttää ni sano se suoraan sille kaverille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa katkera.

Mistä? Lapsia en ole halunnut enkä halua, joten se ei riitä syyksi.

Ap

Vierailija
4/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.

-Eli nähdäänkö klo 11 puistossa? Käydään sitten siinä terassilla syömässä.

-Joo, lapset syö aamupalan jo klo 8 ja annan niille pienen välipalan ennen automatkaa, ovat kuitenkin jo heränneet leikkimään puoli seiskalta ja käydään metsäretkelläkin aamulla.

Joo, kiinnosti. :D

Vierailija
5/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistan piilokateuden kauniin kukkasen tässä aloituksessa.

Vela saattaakin olla tala=tahtomattaan lapseton.

Kaikki eivät halua lapsia. Ehkä sinäkään et olisi halunnut?

Vierailija
6/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:ta ärsyttää, kun kaveri juttelee omasta elämästään ja itselleen tärkeistä asioista?

Vierailija
7/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saman olen huomannut kissa ja koiraihmisistä. Kertovat miten kissa herätti ja koira sitä ja tätä. En kysyny, eikä kiinnosta.

Vierailija
8/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä lapsellista kaveria pitää sitten ehdoin tahdoin tavata, jos sen jutut ei kelpaa?

Vierailija
9/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut vaan puhuu liikaa lapsistaan ja tylsistå arkirutiineistaan, myös meidän muiden äitien mielestä. Toiset puhuu kissoistaan.

Vierailija
10/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa saattaa tapahtua mitä vaan, eli kenties "pohjustaa" sinua vähän jos vaikka sattuu myöhästymään, tulee paikalle vähän tukka vinossa tai ihan mitä vaan.

Vierailija
11/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa katkera.

Mistä? Lapsia en ole halunnut enkä halua, joten se ei riitä syyksi.

Ap

Miksi koet ystäväsi viestin pätemisenä?

Vierailija
12/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut, joten en hankkinut. Ehkä sinun kannattaisi.

Vierailija
13/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa tulkita tuota lainkaan kuten aloittaja. Siinähän kaveri vaan kertoo, että päivällä on tekemistä joka voi aiheuttaa vähän venyviä aikatauluja. Lapset on iso osa elämää, joten mun mielestä ihan normaalia, että ne tulee mainittua tuollain jutustelutyyliin. Itsekin sanon aina, että oltiin koiran kanssa lenkillä ja nähtiin sitä tai tätä, enkä koe että koiran mainitseminen olisi jotenkin asian alleviivaamista.

T. Vela itsekin

Vierailija
14/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, minä saatan joskus luetella mitä kaikkea harrastuskuskaamisia ja lasten hammaslekureita yms on, mutta tämä johtuu siitä, että yritän hakea ymmärrystä ja selittää, miksi niin usein en jaksa enkä ehdi tavata lapsetonta ystävääni.

Hänelle tuntuu joskus olevan vaikeaa ymmärtää, miksen keskellä viikkoa töiden jälkeen "muka" jaksa/ehdi lähteä tiistaina salille, keskiviikkona kahville ja perjantaina illanviettoon hänen kanssaan. "Työpäivähän on ohi, ja on mullakin imuroitavaa ja pyykkiä ja kotitöitä ja ehdin ne tehdä" ...no joo niin varmaan, mutta lapsiperheessä niitä kotitöitäkin vaan on paljon enemmän ja lapsiin menee aikaa...

Vierailija
15/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika normaalia. Lapset on iso osa elämää. Jos ärsyttää ni sano se suoraan sille kaverille..

Täytyy varmaan uskaltaa sanoa. Ollaan aika läheisiä kuitenkin ja haluaisin nimenomaan viettää aikaa sen ystävän kanssa, jollaisena olen hänet tuntenut siitä lähtien kun tutustuttiin. Totta kai ollaan molemmat myös muututtu, mutta ei se muuten ystävyyttä ole haitannut. Ei minua niinkään kiinnosta hänen lapsensa vaan nimenomaan se kaveri.

Ap

Vierailija
16/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halunnut, joten en hankkinut. Ehkä sinun kannattaisi.

Ei kannata, kun en halua. Joka tapauksessa aloituksen ongelmahan ei ollut, että aloittaja haluaisi lapsia, vaan ihan muu.

Vierailija
17/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee sanoa, et onneks mulla ei oo ystäviä. Näköjään puukottavat selkään ja pyörittelevät silmiään.

Vierailija
18/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tulee kerrottua aika useinkin, että syynä on lasten asiat, jos aikataulu on epävarma. Ja voi syynä olla joku muukin, mutta aika usein lasten asiat pyörittää elämää. En nyt näe mitään ihmeellistä siinä?

Vierailija
19/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaan uskaltaa sanoa. Ollaan aika läheisiä kuitenkin ja haluaisin nimenomaan viettää aikaa sen ystävän kanssa, jollaisena olen hänet tuntenut siitä lähtien kun tutustuttiin. Totta kai ollaan molemmat myös muututtu, mutta ei se muuten ystävyyttä ole haitannut. Ei minua niinkään kiinnosta hänen lapsensa vaan nimenomaan se kaveri.

Ap

Sillä kaverilla on nyt lapsia ja ne ovat suuri osa hänen elämäänsä, ei kavereita voi vaatia pysymään samanlaisina vuosikymmenestä toiseen. Onko sinulla muitakin asioita, jotka ahdistaa kavereiden elämässä? Saako esim. puolisosta, työpaikasta tai haurastuvista hoitoa vaativista vanhemmista puhua?

Vierailija
20/213 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta on outoa, että toivot kaverin sivuuttavan kanssasi noin ison ja sen tärkeimmän asian elämästään vain sen takia, että lapset eivät kiinnosta sinua. Etenkin kun sanot kaverin olevan läheinen.

Itse velana kuuntelen mielelläni läheisteni lapsiasiat ja kyselen niistä myös itse. He ovat minulle tärkeitä ihmisiä, joten sen takia heille tärkeät asiat kiinnostavat myös minua. Ne lapset ovat kuitenkin kiinteä osa sitä läheistä ihmistä ja hänen nykyistä persoonaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi