Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin aina että masennukseeni on oltava jokin syy. Sitten oma lapseni masentui

Vierailija
10.08.2023 |

Ei kiusaamista, laaja kaveripiiri,harrastuksia,kotona kaikki hyvin. Sitten saan soiton koululta: koululääkärin tarkastuksessa löydetty itseaiheutettuja vammoja jaloista. Lapsen selitys oli että tahtoi kokeilla.
Sitten,lisää arpia. Hygienian heikkeneminen. Harrastusten lopettaminen. Ilo katosi kasvoilta. Koetin kysellä,mikä nyt on. Kerro mitä on tapahtunut,on se mitä tahansa vain kerro. Aina sama vastaus: En mä tiiä mulla vaan on musta möykky rinnassa.

Nyt on jo kolmas vuosi tämän "mustan möykyn " kanssa. En enää edes muista millainen lapseni oli ennen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa jotain mikä ahdistaa.

Vierailija
2/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentunut itsekään aina osaa nimetä mitään tiettyä syytä miksi on masentunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille mars.

Vierailija
4/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että sinä kerrot sairastaneesi masennusta ja ihmettelet miksi lapsesi on masentunut.

Minä en halua tuomita tai aiheuttaa pahaa, mutta minusta tuo kuulostaa selvältä. Masennus tarttuu ja varsinkin lapsiin herkästi, jopa vauvat voivat masentua jos vanhemmat ovat masentuneita.

Vierailija
5/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita nyt ap saada oma masennuksesi kuriin, lapsesi on selvästi masentunut koska sinä olet masentunut.

Käykää terapiassa, puhukaa toisillenne, olkaa toisistanne välittäviä.

Vierailija
6/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen masentunut äiti ja minulla on masennuksesta ja ahdistuksesta kärsivä tytär. Isänsä on myös masentunut. Tiedostan kyllä että ei olla nyt vanhempina parhaimpia roolimalleja tytölle. Jokaisella omat vaikeutensa. Mutta toisaalta masennus yhdistää ja pystymme puhumaan masennuksesta keskenään.

Vierailija
7/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrille mars.

Mars mars mars mars mene muualle komentelemaan

Vierailija
8/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini tartutti minuun masennuksensa mitätöimällä minua jatkuvasti.

Vierailija
9/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita nyt ap saada oma masennuksesi kuriin, lapsesi on selvästi masentunut koska sinä olet masentunut.

Ymmärrätkö ollenkaan ettei masennusta niin vain saada kuriin? Sehän tässä on ongelma!

Ihan kaikki psykedeeliset luontaishoidot on saatava peliin, niistä on tutkitusti edes jotain apua. Lääketiede on ihan pihalla masennuksen kanssa.

Vierailija
10/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö ollenkaan ettei masennusta niin vain saada kuriin? Sehän tässä on ongelma!

Ihan kaikki psykedeeliset luontaishoidot on saatava peliin, niistä on tutkitusti edes jotain apua. Lääketiede on ihan pihalla masennuksen kanssa.

Ymmärrätkö sinä, että masennuksesta voi toipua, jos selvittää sen syyn ja tekee jatkuvasti töitä sen parantamisen eteen, itsetutkiskelun parissa? Se vaatii töitä, ei lisää valittamista.

Ja psykedeeliset hoidot... huuhaata.

- kokemuksella: entinen vakavasti masentunut

Vierailija
11/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap kertoo olevansa masentunut?

Vierailija
12/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani kanssa masentui teininä. Vuosia sairasti. Jälkikäteen on sanonut, että yksi syy oli kokemus erilaisuudesta.

Vierailija
13/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja ihmisiä voi usein masentaa. Sellaisia, jotka eivät tyydy elämän epätäydellisyyteen.

Ehdota tyttärellesi, että hän alkaisi kirjoittamaan. Kirjoittaisi ajatuksiaan ja kaikkea semmosta omaan yksityiseen päiväkirjaan. Säästää tai heittää pois kirjoituksensa sitten. Miten vain haluaa mutta pointti on se, että voi kirjoittaa harminsa ja pettymyksensä kuin pois. Jos ei niistä halua vanhemmilleenkään puhua.

Vierailija
14/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit somen ja instan jatkuva seuraaminen kannattaa lopettaa.

Nuoret vertaa itseään toisiin koko ajan ja se aiheuttaa masennusta.

Vierailija
15/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ap kertoo olevansa masentunut?

Otsikko

Vierailija
16/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo tarkoittaa että masennukselle ei oo jotain syytä? Vaikka ihminen ei tietoisesti osaiskaan osoittaa syytä olotilaansa, niin eihän se sitä meinaa, etteikö sille olis mitään aiheuttajaa.

Vierailija
17/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuja ihmisiä voi usein masentaa. Sellaisia, jotka eivät tyydy elämän epätäydellisyyteen.

Ehdota tyttärellesi, että hän alkaisi kirjoittamaan. Kirjoittaisi ajatuksiaan ja kaikkea semmosta omaan yksityiseen päiväkirjaan. Säästää tai heittää pois kirjoituksensa sitten. Miten vain haluaa mutta pointti on se, että voi kirjoittaa harminsa ja pettymyksensä kuin pois. Jos ei niistä halua vanhemmilleenkään puhua.

Päiväkirjan kirjoittaminen ja luotettaville henkilöille puhuminen - siinä paras yhdistelmä. Auttoivat pahimman masennukseni ylitsepääsemisessä. Suosittelen ap:lle ja hänen lapselleen myös.

Vierailija
18/24 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin karskisti sanottuna masennus ei taivaalta kenenkään päälle putoa. On siihen aina jokin syy. Joskus selkeä, joskus helposti esiin kaivettaessa. Joskus syytä vaikea löytää. Riippuu myös siitä kuinka ponnekkaasti haluaa vaikuttavia syitä etsiä.

Ihmisellä on geneettisiä altistuksia esim. Masennukselle ja ahdistukselle. Jotakin kokemuksellisia impulsseja tarvitaan, jotta mieli alkaa voida pahoin. Yksinkertainen esimerkki: helposti syyllistyvä persoonallisuus altistaa masennukselle.

Ja ei aina ei ole syynä se, että vanhemmat kasvattivat syyllistämällä. Syyllisyyttä voi tuntea syyllistämättäkin.

Vaikeita juttuja Joskus.

Vierailija
19/24 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikuinen poikani väitti myös, ettei masennukseensa ole mitään syytä. Oli täysin varma, että kyseessä oli aivokemiallinen häiriö. Kun kun alkoi masennuksesta toipumaan, niin hän tajusi (tai ehkä hän toipui, koska hän tajusi), että syitä olikin: hän oli kääntänyt teininä vihan sisäänpäin, hän oli lukinnut negatiiviset tunteet sisäänsä mistä johtuu että silloin ei tunne myöskään positiivisia tunteita, ja että hän koki ulkopuolisuutta ja erilaisuutta, eikä tuntenut kuuluvansa mihinkään.

Vierailija
20/24 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se että lapsi on tyttö. Ei siinä muita syitä tarvita. Olisi ap voinut tuon sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän