Oletteko joutuneet maksamaan jotain, jos kirjaston cd-kotelo rikkoontuu?
Lasten cd-levyissä kotelo lohjennut kulmasta eikä kansi pysy enää kiinni. Joutuukohan sen korvaamaan? Levy itsestään on ehjä.
Olisin itse vaihtanut koko kotelon, mutta " lainaustarraa" ei saa ehjänä siirrettyä uuteen koteloon.
Kommentit (4)
miten teillä suhtaudutaan lasten kirjan revenneeseen sivuun, jonka voi helposti teipata. Kerroimme rehellisesti näin käyneen ja meille sanottiin, että koska olimme turmelleet aineiston, täytyy se korvata. Pidimme yllättävänä, että lasten aineiston (pienten kirja) sivun repeäminen=aineiston turmeleminen. Loppujen lopuksi kirjasta ei sitten ikinä tullutkaan laskua. Joku esimies ilmeisesti kävi aina tapaukset erikseen läpi, ymmärsin niin. Tuntui silloin vain kohtuuttomalta, kun uskon, että monetkaan eivät kerro näitä tai teippailevat itse, niin sitten kun kertoo tuollaisesta, niin rajusti puhuttiin turmelemisesta. Ymmärrän, että kirjoja käviteltävä nätisti ja meilläkin kirjastokirjat ihan omassa paikassaan. Siitä huolimatta joskus voi vahinkoja sattua.
Munkin mielestä on kohtuutonta, että helposti teipattavissa oleva sivu on muka aineiston turmelemista. Ja etenkin lasten aineiston ollessa kyseessä. Meidän kirjastossa ei joudu korvaamaan jos korkeintaan pari sivua revennyt jotka helposti teipattavissa. Mutta aina kannattaa sanoa asiasta eikä missään nimessä teippailla sivuja ite! Ehkä jotkut vanhat nutturapää-tätit voi asiassa olla tiukempia - itellä jonkin verran löysempi ote, pari päivää sitte palautin äippälomalaisena meidän vauvan käsittelelyssä revenneen kirjan (oli vaan yks sivu =) )
oon kirjastotäti, eikä meillä ainakaan joudu (ainakaan lasten aineistossa) levynkansia korvaamaan. Kerrot vaan tiskillä rehellisesti mitä kävi, niin etköhän saa " synnit" anteeksi. Äläkä vaan ala sitä tarraa repimään =)