Lähtisin opiskelemaan miesvaltaista alaa paremman palkan vuoksi, mutta en tahdo kuolla ennen aikojani ammattisairauteen
Monet miesvaltaiset alat vaikuttavat likaisilta, raskailta, pölyisiltä ja terveyttä tuhoavilta.
Keksittekö minulle muuta kuin kaupallinen ala? Täytyykö minun siis opiskella ihan kauppatieteiden maisteriksi ja pyrkiä johtajaksi?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet kuolevat töissään, koska ovat leväperäisempiä kuin naiset.
"Ei minulle mitään satu. Ennenkin olen katoilla kiipeillyt ilman tukivaijeria"
Toki jos olet luonteeltasi tuon tyyppinen, ns. miesten työt ovat sinulle yhtä vaarallisia kuin miehillekin.
Aina kun lukee työmaaonnettomuuksista, onnettomuuden taustalla on ollut sääntöjen rikkominen. Ei käytetä turvavarusteita, ei piitata ohjeista, tuodaan kotoa omia työvälineitä joiden käyttö on kielletty jne.
Naisvaltaisessa työpaikassa meillä ei rikottu edes kieltoa nousta tuolille. Mutta joku mies olisi satavarmasti rullannut sen tuolin ulos, laittanut sen päälle tikkaat ja alkanut sorkkia sähkökaappia. Ilman sähköasentajan koulutusta.
Tämä on yksi syy, jonka naisia syrjitään miesvaltaisilla aloilla. Naiset nimittäin vaativat turvallisuusmääräysten noudattamista.
Minä olen erään alan asentaja ja työtä teen tietokoneilla, ei ole erityisen raskasta. Ja palkka on miehen palkka.
Käsistään kätevien naisten kannattaa miettiä rakennusalaa vaihtoehdoksi, maalaus ja tapetointi ja kaakelointi ovat töitä, joissa nainen tekee usein siistimpää jälkeä. Ja koulutuskaan ei ole pitkä.
Kylläpä tässä yritetään sinnikkäästi väittää, että naisen ei kannata parempipalkkaiseen työhön. Minusta vaikuttaa enemmän siltä, että naisella hoitoalalla on paljon vaikeampaa kuin naisena asentajana.