Häpeätkö graduasi?
Otsikossa se kysymys onkin! Itse olen juuri palauttamassa graduani tarkistukseen, mutta tuntuu että saan hävetä silmäni päästä. Proffa kuitenkin antanut luvan jättää gradun arvosteluun, joten kait se hyväksytty on...
Kommentit (44)
Miksi häpeäisin? Eihän se mitään kenellekään anna (paitsi minulle paperit) mutta en ymmärrä miksi sitä pitäisi hävetä. En häpeä sellaista rutiinisuoritusta töissäkään. Kunhan tulee työt tehtyä.
Vähän, mutta kun toisaalta piti vaan saada se paperi ulos jollain tekeleellä. Kukaan ei ole kysynyt arvosanaa, eikä edes aihetta ikinä. Sain toiseksi alimman arvosanan.
Häpeän. Sain arvosanakasi 5, mutta silti jotenkin en osaa suhtautua luontevasti omaan työhöni.
Hieman häpeän, nelosen sain asteikolla 1-5, mutta minulla oli järkyttävä kiire puristaa se ulos ja tekniikan alalla kun kirjoittamisen lisäksi pitää tehdä "oikeita töitä" eli jonkinlainen toteutus.
Arvosanaan olen tyytyväinen, mutta silti sisällä kalvaa tunne, että työni oli täyttä bullsh!ttiä.
No ei siitä oikein osaa ylpeilläkään, käsitteli jotakin syntaksiin liittyvää "ongelmaa" 😂
En. En edes muista siitä paljoa mitään enää. Kukaan ei ole koskaan kysynyt sen arvosanaa eikä kyllä halunnut nähdä todistustakaan vaikka paperit ovat aina työpaikkahaastattelussa mukana olleetkin. Yliarvostettu koko gradu. Pääasia että hoitaa vaan pois päiväjärjestyksestä sen ja valmistuu.
En. Mun kohdalla gradu teki tehtävänsä, eli tuli valmiiksi ja valmistuin. Se olisi toki voinut olla hienompi tai kunnianhimoisempi, mutta en häpeä myöntää että siinä tilanteessa riitti se, että se on valmis ja hyväksytty.
en kumpakaan, ensimmäinen oli parempi arvosanan suhteen, toinen kiireemmässä tehty mut tehty kuitenkin.
Tein ammattikorkeakoulun päättötyön arvosanalla 4 (1-5) ja en häpeä työtäni, kun vertaan sitä alaani sivuaviin graduihin. Saman työn olisi voinut tehdä myös yliopistosta valmistuva, mutta monesti heillä on ollut heikommat valmiudet tehdä.
Häpesinkin heidän gradujensa tasoa. Jo harjoittelujaksoilla ja kesätöissä huomasin, että olin itse tiedoiltani ja taidoiltani parempi kuin yliopisto-opiskelijoiden joukosta palkatut. Toki heillekin on tarjottava mahdollisuuksia, jotta työelämään saadaan monipuolisesti väkeä. Työelämälähtöinen gradu on helpompi tehdä, kun ymmärtää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tein ammattikorkeakoulun päättötyön arvosanalla 4 (1-5) ja en häpeä työtäni, kun vertaan sitä alaani sivuaviin graduihin. Saman työn olisi voinut tehdä myös yliopistosta valmistuva, mutta monesti heillä on ollut heikommat valmiudet tehdä.
Häpesinkin heidän gradujensa tasoa. Jo harjoittelujaksoilla ja kesätöissä huomasin, että olin itse tiedoiltani ja taidoiltani parempi kuin yliopisto-opiskelijoiden joukosta palkatut. Toki heillekin on tarjottava mahdollisuuksia, jotta työelämään saadaan monipuolisesti väkeä. Työelämälähtöinen gradu on helpompi tehdä, kun ymmärtää enemmän.
Häpeäisin jos yrittäisen verrata opinnäytetyötä graduun...
En kyllä, sain aikanaan arvosanaksi M:n (silloin ei asteikossa ollut vielä E:tä eli toiseksi korkein arvosana tuli. Olen ihan tyytyväinen siihen ja ihmettelen miten ikinä sain sen aikaiseksi.. nykyään ei kärsivällisyys riittäisi.
En todellakaan häpeä. Siinä opin paljon uusia asioita, joista on ollut hyötyä ja iloa on vieläkin.
Ei niitä kukaan lue muutenkaan, joten aivan sama. Kunhan läpi menee ja saa tutkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeäisin jos yrittäisen verrata opinnäytetyötä graduun...
Aloitin päättötyöni teon tutustumalla paitsi päättötöihin niin myös graduihin, joten en voi hävetä. Gradut ovat alallani heikompi tasoisia. Laajuus minulla ja graduissa samaa tasoa.
En häpeä, kaksi on tullut tehtyä ja varsinkin jälkimmäiseen olen erittäin tyytyväinen.