Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkö graduasi?

Vierailija
10.08.2023 |

Otsikossa se kysymys onkin! Itse olen juuri palauttamassa graduani tarkistukseen, mutta tuntuu että saan hävetä silmäni päästä. Proffa kuitenkin antanut luvan jättää gradun arvosteluun, joten kait se hyväksytty on...

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, kaksi on tullut tehtyä ja varsinkin jälkimmäiseen olen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
2/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä häpeän. Juhlakunnossakin se on vaan 11 senttiä pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häpeäisin? Eihän se mitään kenellekään anna (paitsi minulle paperit) mutta en ymmärrä miksi sitä pitäisi hävetä. En häpeä sellaista rutiinisuoritusta töissäkään. Kunhan tulee työt tehtyä.

Vierailija
4/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän, mutta kun toisaalta piti vaan saada se paperi ulos jollain tekeleellä. Kukaan ei ole kysynyt arvosanaa, eikä edes aihetta ikinä. Sain toiseksi alimman arvosanan.

Vierailija
5/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Hyvä tuli aikanaan.

Vierailija
6/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän. Sain arvosanakasi 5, mutta silti jotenkin en osaa suhtautua luontevasti omaan työhöni. 

Vierailija
7/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman häpeän, nelosen sain asteikolla 1-5, mutta minulla oli järkyttävä kiire puristaa se ulos ja tekniikan alalla kun kirjoittamisen lisäksi pitää tehdä "oikeita töitä" eli jonkinlainen toteutus. 

Arvosanaan olen tyytyväinen, mutta silti sisällä kalvaa tunne, että työni oli täyttä bullsh!ttiä.

Vierailija
8/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä oikein osaa ylpeilläkään, käsitteli jotakin syntaksiin liittyvää "ongelmaa" 😂

Vierailija
9/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En edes muista siitä paljoa mitään enää. Kukaan ei ole koskaan kysynyt sen arvosanaa eikä kyllä halunnut nähdä todistustakaan vaikka paperit ovat aina työpaikkahaastattelussa mukana olleetkin. Yliarvostettu koko gradu. Pääasia että hoitaa vaan pois päiväjärjestyksestä sen ja valmistuu.

Vierailija
10/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mun kohdalla gradu teki tehtävänsä, eli tuli valmiiksi ja valmistuin. Se olisi toki voinut olla hienompi tai kunnianhimoisempi, mutta en häpeä myöntää että siinä tilanteessa riitti se, että se on valmis ja hyväksytty. 

Vierailija
11/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kumpakaan, ensimmäinen oli parempi arvosanan suhteen, toinen kiireemmässä tehty mut tehty kuitenkin.

Vierailija
12/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ammattikorkeakoulun päättötyön arvosanalla 4 (1-5) ja en häpeä työtäni, kun vertaan sitä alaani sivuaviin graduihin. Saman työn olisi voinut tehdä myös yliopistosta valmistuva, mutta monesti heillä on ollut heikommat valmiudet tehdä.

Häpesinkin heidän gradujensa tasoa. Jo harjoittelujaksoilla ja kesätöissä huomasin, että olin itse tiedoiltani ja taidoiltani parempi kuin yliopisto-opiskelijoiden joukosta palkatut. Toki heillekin on tarjottava mahdollisuuksia, jotta työelämään saadaan monipuolisesti väkeä. Työelämälähtöinen  gradu on helpompi tehdä, kun ymmärtää enemmän.

Vierailija
13/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein ammattikorkeakoulun päättötyön arvosanalla 4 (1-5) ja en häpeä työtäni, kun vertaan sitä alaani sivuaviin graduihin. Saman työn olisi voinut tehdä myös yliopistosta valmistuva, mutta monesti heillä on ollut heikommat valmiudet tehdä.

Häpesinkin heidän gradujensa tasoa. Jo harjoittelujaksoilla ja kesätöissä huomasin, että olin itse tiedoiltani ja taidoiltani parempi kuin yliopisto-opiskelijoiden joukosta palkatut. Toki heillekin on tarjottava mahdollisuuksia, jotta työelämään saadaan monipuolisesti väkeä. Työelämälähtöinen  gradu on helpompi tehdä, kun ymmärtää enemmän.

Häpeäisin jos yrittäisen verrata opinnäytetyötä graduun...

Vierailija
14/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka siihen muutama virhe jäikin.

Vierailija
15/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä, sain aikanaan arvosanaksi M:n (silloin ei asteikossa ollut vielä E:tä eli toiseksi korkein arvosana tuli. Olen ihan tyytyväinen siihen ja ihmettelen miten ikinä sain sen aikaiseksi.. nykyään ei kärsivällisyys riittäisi.

Vierailija
16/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan häpeä. Siinä opin paljon uusia asioita, joista on ollut hyötyä ja iloa on vieläkin.

Vierailija
17/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken häpeä mutta ikuinen kunnia!

Vierailija
18/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan lue muutenkaan, joten aivan sama. Kunhan läpi menee ja saa tutkinnon.

Vierailija
19/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aikamoista paskaa.

Vierailija
20/44 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeäisin jos yrittäisen verrata opinnäytetyötä graduun...

Aloitin päättötyöni teon tutustumalla paitsi päättötöihin niin myös graduihin, joten en voi hävetä. Gradut ovat alallani heikompi tasoisia. Laajuus minulla ja graduissa samaa tasoa.