Häpeätkö graduasi?
Otsikossa se kysymys onkin! Itse olen juuri palauttamassa graduani tarkistukseen, mutta tuntuu että saan hävetä silmäni päästä. Proffa kuitenkin antanut luvan jättää gradun arvosteluun, joten kait se hyväksytty on...
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeän. Sain kumusta alemman arvosanan. Lähdin opiskelemaan toiveenani tulla tohtoriksi, mutta olin sitten liian tyhmä siihen. Nyt työskentelen paskassa toimistotyössä, joka ei mitenkään liity opiskeluuni.
Höpö höpö. Ei se ole tyhmyyttä, ihmiset ovat vain erilaisia. Osa tykkää tutkia, osan persoona ei vaimonne siihen sopiva. Kuten minun. Käytän mieluummin saamani opit johonkin käytännön asiaan ja ongelman ratkaisuun. Leinosta tutkii ja luo teoriaa, loput sitten suorittavat näitä teorioita käytännössä.
Hauskat typot minulla puhelimen toimesta. vaimonne = vain ole
Leinosta = en edes muista mikä tässä oli :D varmaan, että osa ihmisistä. Mulla ei ole silmälasit päässä, pitäisi ilmeisesti laittaa.
Tein tuskallisesti keskinkertaisen tekeleen, jota häpesin joka vaiheessa.
Jostain helvetillisestä syystä sitä on ladattu lähes neljätuhatta kertaa. Syynä voi olla kiinnostava otsikko (johdannosta jo kyllä huomaa että ihan silppua sisältä) TAI sitten koko tiedekunta on ottanut sen esimerkiksi kolmosen gradusta. Näitä esimerkkejä annettiin ainakin minun opiskeluaikanani. V*tuttaa.
Ehkä vähän. Aihe oli mielekäs ja sain työstä arvosanan 4 eli toiseksi parhaan. Olisin voinut tehdä tutkimuksen paremmin ja muutama virhekin jäi lopulliseen versioon, vaikka luin sen suunnilleen tuhat kertaa. Katsoin äsken, että graduni on ladattu jo yli 150 kertaa, joten joku on varmaan sen lukenutkin.
Ainut, jolla on syytä hävetä graduaan, on tuo valemaisteri Huhtasaari, joka jäi kiinni plagioinnista. Tyhmäkin kun on.