Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskeskelin menoja ja tuloja: minulla ja lapsellani tulee tiukka syksy

Vierailija
10.08.2023 |

Kaikkien laskujen ja vuokran jälkeen meillä jää kuukaudessa 500€ rahaa käyttöön. Sillä pitäisi ostaa ruoka, vaatteet ja maksaa lapsen harrastukset. Tämä budjetti siis näin palkansaajana ja yh-äitinä. Vinkkejä?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa on nyt monilla. Tsemppiä! Hyvä että lasket. Kaikki eivät mieti, ja elävät sitten yli varojen.

Vierailija
2/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on "kaikki laskut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkaa läpi viime kuukausien laskusi ja rahamenosi. Jokaisen kohdalla mietit, voitko saada saman halvemmalla vai voiko asiasta luopua kokonaan. 

Vierailija
4/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "kaikki laskut"

Kaikki muut paitsi ruoka, vaatteet ja harrastukset

Ap

Vierailija
5/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkaa läpi viime kuukausien laskusi ja rahamenosi. Jokaisen kohdalla mietit, voitko saada saman halvemmalla vai voiko asiasta luopua kokonaan. 

Tämän jo tein

Ap

Vierailija
6/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tsemppiä teille ja kaikille muille joilla tulee olemaan tiukkaa.

Yksi vinkki on se, että koittaa käydä kaappeja läpi ja myydä kaiken tarpeettoman rahanarvoisen. Pienistä puroista kasvaa kyllä ihan hyvä lisätuki tuloihin, jos vain tavaraa on ja viitsii nähdä vaivaa. Turhat vaatteet, maljakot, astiat, harrastusvälineet, jne. kiertoon. Näin ainakin itse sain vähän lisätienestiä kun olin vauvan kanssa kotona. Kotikin siistiytyi merkittävästi.

Vierailija
7/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yksinhuoltaja, meillä asunto myynnissä. Muutamme sitten vuokralle. Itse en jaksa enää tätä kituutusta siksi asunto myynnissä. Kun se menee kaupaksi, minulla vapautuu rahaa melkein 200.000 eur, suosittelen muillekin asunnon myyntiä, jos on tiukkaa.

Vierailija
8/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaikki laskusi läpi, olisiko mitään vähennettävää? Budjetoi ruokaostokset, olisiko mahdollisesti näistä jotain pientä säästettävää?

Näistä voisi mahdollisesti jokin kymppi kertyä lisää, jos vaikka 50€/kk, sekin voisi auttaa vähän?

Hyvä että lasket budjetin!

Vierailija
9/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 500€ on se josta voit tinkiä. Valitettavasti just noin. Vaatteet kaikki käytettyinä ja ruoan suhteen nyt sitten vaan punalappuostoksille klo 21 ja teet mahdollisimman paljon itse. Onneksi on syksy ja metsästä saa vielä satoa. Juuri nyt tulee hyvin sieniä ja mustikoitakin on kohtuullisesti. Ostakaa makkarapaketti ja menkää viikonloppuna päiväksi metsään samoilemaan ja poimimaan pakkasta täyteen. Makkarat tietty grillaatte jossain laavulla. 

Vierailija
10/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yksinhuoltaja, meillä asunto myynnissä. Muutamme sitten vuokralle. Itse en jaksa enää tätä kituutusta siksi asunto myynnissä. Kun se menee kaupaksi, minulla vapautuu rahaa melkein 200.000 eur, suosittelen muillekin asunnon myyntiä, jos on tiukkaa.

Nyt on vaan aivan helevetin huono aika myydä. Varaudu ainakin vuoden myyntiaikaan. Ja normia huonompaan myyntihintaan.

Vierailija
11/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnassa on ilmaisia ja edullisia harrastuksia lapsellesi ja sinulle. Leireille voi myös kysyä avustusta diakoniasta. Voit löytää uutta ystävä verkostoa joka voi auttaa esim. Lahjoittamalla pieneksi jääneitä vaatteita. Kannattaa miettiä mitä kaikkea voi tehdä vähälläkin rahalla, kirjastossa, käydä uimassa jne. Äänikirjoja voi kuunnella ja lukea ilmaiseksikin kirjaston kautta. Elämä voi olla rikasta monella tavalla. Leipomaa yhdessä lapsen kanssa! Pizza aineet eivät maksa paljoa ja lätyt on hyviä. Ikeassa voi arkisin syödä lapsen kanssa edullisestikin jos kaipaa pientä piristystä.

Vierailija
12/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "kaikki laskut"

Ap

Eli vakuutukset, vesi, sähkö, lämmitys, netflix, spotify, jäsenmaksut, muuta? Paljon noista tulee kk-tasolla?

Vierailija
13/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vaan aivan helevetin huono aika myydä. Varaudu ainakin vuoden myyntiaikaan. Ja normia huonompaan myyntihintaan.

Tähän on varauduttu, hinta on asetettu oikealle kohdalle, eli tiedän realiteetit. Katsojia on käynyt, asunto hyvällä sijainnilla ja järvinäkymillä, että kyllä se tästä menee. Tältä alueelta asunnot liikkuvat eteenpäin, arvostettu alue.

Vierailija
14/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "kaikki laskut"

Ap

Eli vakuutukset, vesi, sähkö, lämmitys, netflix, spotify, jäsenmaksut, muuta? Paljon noista tulee kk-tasolla?

Mitähän sönkötät?

Vierailija
15/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnassa on ilmaisia ja edullisia harrastuksia lapsellesi ja sinulle. Leireille voi myös kysyä avustusta diakoniasta. Voit löytää uutta ystävä verkostoa joka voi auttaa esim. Lahjoittamalla pieneksi jääneitä vaatteita. Kannattaa miettiä mitä kaikkea voi tehdä vähälläkin rahalla, kirjastossa, käydä uimassa jne. Äänikirjoja voi kuunnella ja lukea ilmaiseksikin kirjaston kautta. Elämä voi olla rikasta monella tavalla. Leipomaa yhdessä lapsen kanssa! Pizza aineet eivät maksa paljoa ja lätyt on hyviä. Ikeassa voi arkisin syödä lapsen kanssa edullisestikin jos kaipaa pientä piristystä.

Nämä kaikki keinot ovat olleet jo monta vuotta käytössä 😀 Ap

Vierailija
16/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano palvelut ja vakuutukset

Vierailija
17/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on "kaikki laskut"

Ap

Mitähän sönkötät?

No olisikohan ap:n budjettia. "Kaikki laskut" on vähän kaikenkirjava käsite kun joillekin se tarkoittaa 10 eur/kk vakuutuksia ja toisilla siinä on myös kaikki takavuosien klarnat, ulosotot ja osamaksut.

Vierailija
18/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat toimeentulotukea jos laskut ovat järkeviä kuten sähkö, kotivakuutus, bussikortti, lääkkeet. Jos taas jotain muuta niin sitten täytyy hankkia jotenkin muuten varaa maksaa ne.

Kannattaa kokeilla hakea sitä toimeentulotukea kun emme tiedä mistä laskusi koostuvat.

Vierailija
19/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovut lasten harrastuksista.

Vierailija
20/79 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla summalla pärjää, jos hyödyntää vaikka vähänkäytetty sivustoa vaatteille ja leluille?

Ruokapreppausta ja kauppaan listan kanssa niin jää heräteostokset tekemättä, hyvin se menee, aina vois olla vähemmän rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän