FARMI official 2023/2024, kausi 5.
Uudet kilpailijat on nyt julkistettu, mielipiteitä tulevasta kaudesta ja kilpailijoista.
Iltasanomat 10.8.2023:
"Ohjelma kuvataan viime kaudelta tutulla maatilalla, ja myös vanha tuttu pehtoori Terho Häkkinen jatkaa uudella kaudella.
Mukana kisassa ovat iskelmälegenda Ilkka "Danny" Lipsanen, viihdetaiteilija Johanna Pakonen, ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Tuplakääk-podcastista tutut juontajat Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen, rokkari Archie Cruz, kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä, Sohvaperunoista tuttu Michael Ntima, somevaikuttaja Mona Bling, viihdetaiteilija Veeti Kallio, mediapersoona Iida Vainio, poliitikko Merja Kyllönen, mediapersoona Wallu Valpio, tv-kokki Linnea Vihonen, reality-tähti Daniel Bile-Dani Lehtonen sekä taiteilija Sofia Zida.
Uutta kautta juontaa tuttuun tapaan Susanna Laine."
Katso lähetysajat : Farmi Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4137)
Vierailija kirjoitti:
Olen filosofian maisteri ja perehtynyt kansatieteeseen, Paheksun, kun eilisessä kilpailussa hyväksyttiin Linnean vastaus "muonatyöntekijä" vaikka oikea vastaus olisi ollut "muonamies". Termeillä on selvä ero.
Jollekin tulee siis turvaton olo, jos joutuu sanomaan mies ;)
Olihan se taas törkeä veto tuotannolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka kosi🤣
Kumpaakahan roolia tämä siveä on siinä lätinässä.
Onko heilläkin, antaja ja ottaja?
No toinen on jätkämäisen oloinen mukarempseä ja hieman..... 💦
Eikös tämä ole nykyisen käytännön mukaan muonahenkilö?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä ole nykyisen käytännön mukaan muonahenkilö?
Suurkeittiössä voi olla muonahenkilö, kysymys kuului mikä oli? Oikea vastaus olisi ollut siis muonamies. Linnea olisi voinut vastata, muonapiip :)
Kilpailussa, jossa on merkittävä,30000 euron, palkinto, pitäisi toimia rehellisesti ja tarkasti. Minusta ei ollut oikein, että Linnean vastaus "muonatyöntekijä" hyväksyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee täysin asiattomuuden puolelle. Voitte vihata Linneaa sydämen kyllyydestä mutta nuo seksuaalisuuteen liittyvät kommentit ovat 100% palstan sääntöjen vastaisia. Jotain rajaa vaikka ei olekaan mitään käytöstapoja! Oman säälittävän sivistymättömyyden te noilla kommenteilla osoitatte. Surullista.
Kuinka niin, mitä häpeämistä siinä mitä olet kaikista niista kuudestakymmenestä viidestä? Nyt lapsille sanotaan jo päiväkodissa, että saa olla mitä tahtoo olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt menee täysin asiattomuuden puolelle. Voitte vihata Linneaa sydämen kyllyydestä mutta nuo seksuaalisuuteen liittyvät kommentit ovat 100% palstan sääntöjen vastaisia. Jotain rajaa vaikka ei olekaan mitään käytöstapoja! Oman säälittävän sivistymättömyyden te noilla kommenteilla osoitatte. Surullista.
Kuinka niin, mitä häpeämistä siinä mitä olet kaikista niista kuudestakymmenestä viidestä? Nyt lapsille sanotaan jo päiväkodissa, että saa olla mitä tahtoo olla.
Eli meillä on täällä ihan oikea muumio! Ahdasmieliset asenteet suoraan viime vuosisadan alusta. Oisko joku 1950-60 syntynyt. Kääriliinat kiristää jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pilkunhalkaisija näiden tietokilpailujen suhteen. Minusta vain tasan oikea vastaus pitää hyväksyä oikeaksi. Muonamies oli sen aikainen termi ja yleisesti käytetty edelleen tuon ajan kuvauksissa. Oikea termi ei ole muonajotain kuten nyt hyväksyttiin, kas kun ei sanottu oletettu miespuolinenmuonahenkilö. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hyväksytään jotain siihen suuntaan vastauksia oikeaksi. Reilumpaa olisi pysyä pilkulleen oikeissa vastauksissa, niissä mitkä farmikirjasta löytyy. Tykkään Linneasta, tämä ei ole häntä vastaan vaan pelin sääntöjä.
Kyllä Linnea on farmikirjansa lukenut ja tiesi tasan tarkkaan että vastaus on muonamies.
Piti tässäkin taas hörhöillä.
Minä taas en ole pitänyt Linneasta tippaakaan koko aikana.
Täällä riekkuu noita trolleja jotka kuvittelevat jonkun sanoneen jotain. Sitten apinan raivolla hyökätään sen oletetun sanojan kimppuun. Ihan sama vainoharha jyllää kuin tossa Linnea-miina hässäkässä. Otetaan omasta päästä kuvitelma, että kyllä se nyt sanoi varmasti miinasta jotain pahaa ja wot: Meillä onkin uusi "totuus" jota tungetaan joka julmetun väliin. Vois vähän himmata noita jokapaikan oletuksia, ihan joka asiassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pilkunhalkaisija näiden tietokilpailujen suhteen. Minusta vain tasan oikea vastaus pitää hyväksyä oikeaksi. Muonamies oli sen aikainen termi ja yleisesti käytetty edelleen tuon ajan kuvauksissa. Oikea termi ei ole muonajotain kuten nyt hyväksyttiin, kas kun ei sanottu oletettu miespuolinenmuonahenkilö. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hyväksytään jotain siihen suuntaan vastauksia oikeaksi. Reilumpaa olisi pysyä pilkulleen oikeissa vastauksissa, niissä mitkä farmikirjasta löytyy. Tykkään Linneasta, tämä ei ole häntä vastaan vaan pelin sääntöjä.
Kyllä Linnea on farmikirjansa lukenut ja tiesi tasan tarkkaan että vastaus on muonamies.
Piti tässäkin taas hörhöillä.Minä taas en ole pitänyt Linneasta tippaakaan koko aikana.
Näinhän se on. Luulen, että tämä mies/nais-asetelma on iso kynnyskysymys hänelle, koska huippukokit ovat yleensä miehiä.
Pakkaan marjat mikään kynnys kysymys... VASTASI VÄÄRIN..sanan tarkoitus muuttui kokonaan !!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti tässäkin taas hörhöillä.Minä taas en ole pitänyt Linneasta tippaakaan koko aikana.
Näin
Miksi? Nyt voi vaikka huomenna ilmoittaa, että mullon muuten munat😂
Vierailija kirjoitti:
Pakkaan marjat mikään kynnys kysymys... VASTASI VÄÄRIN..sanan tarkoitus muuttui kokonaan !!!!!!!!!!!
Lähetin Kieli korvaan kyselyn tästä. Odotan vastausta että saan varmuuden sanojen erimerkityksistä.
Eiks se mennyt eilen niin, että Linnea voitti Danin kahdella pisteellä? Eli jos se muonamies olis hylätty niin Dani parka olis hävinnyt joka tapauksessa? Sääli kun meni näin koska Dani oli tosiaan lukenut sitä kirjaa ja voimassa olis voinutkin Linnean voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen filosofian maisteri ja perehtynyt kansatieteeseen, Paheksun, kun eilisessä kilpailussa hyväksyttiin Linnean vastaus "muonatyöntekijä" vaikka oikea vastaus olisi ollut "muonamies". Termeillä on selvä ero.
Minä en ole maisteri, mutta myös minusta vastaus oli väärä. Joskus aiemmin Susanna ei hyväksynyt vastausta "koivu" vaan sanoi että täsmällinen vastaus on "rauduskoivu". Kysymys kuului muistaakseni: "Mikä on Suomen kansallispuu?" Ehkä Linnea oli käynyt kuiskuttamassa Susannalle etukäteen, ettei hän voi sanoa sanaa "mies", ota se huomioon vastauksissani...
Google tiesi, se on MUOVITYÖNTEKIJÄ :D :D
Ai Miinaa ei siis päästetty lopputapaamiseen. En ollut itse paikalla, en siis tiedä miten se meni. Voisin kuvitella, että Miina fiksuna ei ehkä halunnut mennä nokittavaksi. Hänellä on muuten ollut runsaasti töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole maisteri, mutta myös minusta vastaus oli väärä. Joskus aiemmin Susanna ei hyväksynyt vastausta "koivu" vaan sanoi että täsmällinen vastaus on "rauduskoivu". Kysymys kuului muistaakseni: "Mikä on Suomen kansallispuu?" Ehkä Linnea oli käynyt kuiskuttamassa Susannalle etukäteen, ettei hän voi sanoa sanaa "mies", ota se huomioon vastauksissani...
Google tiesi, se on MUOVITYÖNTEKIJÄ :D :D
Netin mukaan se on muonmies. Kaikki hakusanat antaa sen vastauksen. Wikipedia jatkaa, että muonamies oli henkilö joka jne....Nykyään kaikki väännetään muotoon henkilö, mutta muonamies oli nimityksenä noin. Olis pitänyt mun mielestä vaatia tuo muoto. Mitä tulee tohon koivu kysymykseen niin Susanna teki ihan oikein. Meillä kun on hieskoivu, rauduskoivu, tunturikoivu ja vaivaiskoivu joten oikea vastaus vaati sen tarkan lajin. Siltikin olis Linnea voittanut vaikka tää kysymys olis hylätty.
Tuossa Väärän vastauksen hyväksyn ässä annettiin valheella etumatkaa.. Vaikka Dani ei olisi silti pärjännyt NIIN KYSYMYS ON REHELLISYYDESTÄ OSALLISTUJILLE. JA MEILLE KATSOJILLE... TUOTANNOLTA. KIEROA PELIÄ !!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain lööpissä oli jotenkin näin, että Linnea on inhotuin farmilainen kautta aikojen. Kyllä se jotain kertoo ihmisestä.
Kyllä, kehuja ei ole Linneasta näkynyt. Miinasta taas on ollut paljon positiivisia kirjoituksia.
Miina halutaan mukaan revanssiin lukuisissa vastauksissa.
Tämän typerän ja hiton pitkäveteisen ohjelman voi lopettaa ja antaa suoraan se voitto sille puhevikaiselle jauhojärvelle, sillehän tämä voitto on petattu jo alkuaankin. Muut on ihan rekvisiittaa.