FARMI official 2023/2024, kausi 5.
Uudet kilpailijat on nyt julkistettu, mielipiteitä tulevasta kaudesta ja kilpailijoista.
Iltasanomat 10.8.2023:
"Ohjelma kuvataan viime kaudelta tutulla maatilalla, ja myös vanha tuttu pehtoori Terho Häkkinen jatkaa uudella kaudella.
Mukana kisassa ovat iskelmälegenda Ilkka "Danny" Lipsanen, viihdetaiteilija Johanna Pakonen, ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Tuplakääk-podcastista tutut juontajat Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen, rokkari Archie Cruz, kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä, Sohvaperunoista tuttu Michael Ntima, somevaikuttaja Mona Bling, viihdetaiteilija Veeti Kallio, mediapersoona Iida Vainio, poliitikko Merja Kyllönen, mediapersoona Wallu Valpio, tv-kokki Linnea Vihonen, reality-tähti Daniel Bile-Dani Lehtonen sekä taiteilija Sofia Zida.
Uutta kautta juontaa tuttuun tapaan Susanna Laine."
Katso lähetysajat : Farmi Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te Linnean solvaajat voisitte mennä keskustelemaan vaikka psykiatrille. Sen verran sairaalta ja pakkomielteiseltä tuo jankkaaminen vaikuttaa.
Mene itse, niin ilkeästi olet kaikkia haukkunut, että jos ei oltais poistettu tämä olisi kokonaan sinun oksennus.
Ainoat haukkumiset täällä palstalla ovat olleet Linneaan kohdistuneita. Törkeää kielenkäyttöä, asiatonta rääsimistä. Miinaa koskevat kommentit ovat olleet tiedossa oleviiin, julkisiin tietoihin liittyviä toteamuksia Miinan rikoshistoriasta. Se ei ole haukkumista. Minun silmiini ei ole osunut yhtä ainoaa kommenttia jossa olis solvattu Miinan ulkonäköä, tapaa puhua, tapaa liikkua jne. Keskustelua on käyty ainoastaan faktoista liittyen hänen rikoksiinsa. Muita kilpailijoita palstalla ei ole solvattu lainkaan. Kissanhännän veto (jos nyt ilmaus sallitaan Miinan tapauskessa) on ollut väliilä Linnean haukkuminen, Miinasta tosiasioitten mainitseminen.
Muonatyöntekijä oli väärä vastaus vaikka tarkoittikin samaa kuin muonamies.
Olen pilkunhalkaisija näiden tietokilpailujen suhteen. Minusta vain tasan oikea vastaus pitää hyväksyä oikeaksi. Muonamies oli sen aikainen termi ja yleisesti käytetty edelleen tuon ajan kuvauksissa. Oikea termi ei ole muonajotain kuten nyt hyväksyttiin, kas kun ei sanottu oletettu miespuolinenmuonahenkilö. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hyväksytään jotain siihen suuntaan vastauksia oikeaksi. Reilumpaa olisi pysyä pilkulleen oikeissa vastauksissa, niissä mitkä farmikirjasta löytyy. Tykkään Linneasta, tämä ei ole häntä vastaan vaan pelin sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pilkunhalkaisija näiden tietokilpailujen suhteen. Minusta vain tasan oikea vastaus pitää hyväksyä oikeaksi. Muonamies oli sen aikainen termi ja yleisesti käytetty edelleen tuon ajan kuvauksissa. Oikea termi ei ole muonajotain kuten nyt hyväksyttiin, kas kun ei sanottu oletettu miespuolinenmuonahenkilö. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun hyväksytään jotain siihen suuntaan vastauksia oikeaksi. Reilumpaa olisi pysyä pilkulleen oikeissa vastauksissa, niissä mitkä farmikirjasta löytyy. Tykkään Linneasta, tämä ei ole häntä vastaan vaan pelin sääntöjä.
Kas kun ei muonaoletettu.
Muonamies oikea vastaus, siis hyväksyttiin jostakin syystä väärä vastaus.
Linnealla kouvolaa vasemmassa kädessä. (poista tämä :D :D )
Kääkättimet pilasivat varmuuden vuoksi vielä kaksi viimeistäkin jaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Dani oli mun suosikki. Linneasta en ole koskaan pitänyt, mutta vielä sitäkin vähemmän mä pidän siitä kun keksitään satuja! Voi inhota Linneaa, mutta tosiaan se satuilu jostain miinan päänmenoksi tuotannolle puhumisesta pitää oikeesti loppua! Sulla voi olla omat harhat mutta älä tunge niitä tänne. Tunge ne sanonko minne? Sinne minne päivä ei paista. Pysytään nyt edes tosiasioissa jos ei mikään muu onnistu.
Olisin toivonut Danille voittoa. Oli mukavan tuntuinen kaveri. Ei lainkaan se mitä lehdissä on kirjoitettu.
Toivottavasti pääsee uusinta kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Muonatyöntekijä oli väärä vastaus vaikka tarkoittikin samaa kuin muonamies.
Muonantekijä tarkoittaa samaa kuin ruuan valmistaja. Muonan eli ruuan tekijä on ollut lähes aina perheen emäntä.
Muonamies on jonkinmoinen torppari, joka kuitenkin asuu omassa asunnossaan, ja voi saada osan palkasta talosta ruokana.
Vierailija kirjoitti:
Kuka se Linnealle lähetti kotoa kirjeen, ei sanonut. Äiti vissiin.
.... Vai sulhaspiirakka... 🙈
Vierailija kirjoitti:
Eihän vastaukseksi hyväksytty koivu, kun piti olla rauduskoivu. Siinä oltiin tarkkoja. Nyt suosittiin Linneaa.
Tämä on ollut kaikkein huonoin farmiohjelma.Katsojat häipyivät. Lattea mitäänsanomaton meininki..
Vierailija kirjoitti:
Piirakka kosi🤣
Kumpaakahan roolia tämä siveä on siinä lätinässä.
Jos nyt vielä Miinasta sanon. Miina on tottunut tekemään yksin kaikki työnsä.
Hänellä on ollut karjaa, hän on asunut maalla, jossa kaikki työ tehdään käsipelillä.
Miina ei käsittääkseni ole tottunut tiimi työskentelyyn,
siksi hän on halunnut näyttää, että häneltä jokin työ sujuu ilman apureita, jotka työntäytyivät
vaan sotkemaan hänen suunnitelmaansa.
Hoh hoijaa, Sama länkytys jatkuu. Astetta tympeämpänä. Olis kiva jos joku näistä länkyttäjistä joskus kertoisi mitä ihmeen tyydytystä tuosta palstalla jonkun solvaamisesta saa? Takaisin töihin. Onko kasvihuone-kamut omilla palstoillaan? Hauskaa päivää kaikesta huolimatta. Fiksuja kommentteja odotellessa.
Olen filosofian maisteri ja perehtynyt kansatieteeseen, Paheksun, kun eilisessä kilpailussa hyväksyttiin Linnean vastaus "muonatyöntekijä" vaikka oikea vastaus olisi ollut "muonamies". Termeillä on selvä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piirakka kosi🤣
Kumpaakahan roolia tämä siveä on siinä lätinässä.
Onko heilläkin, antaja ja ottaja?
Dani oli mun suosikki. Linneasta en ole koskaan pitänyt, mutta vielä sitäkin vähemmän mä pidän siitä kun keksitään satuja! Voi inhota Linneaa, mutta tosiaan se satuilu jostain miinan päänmenoksi tuotannolle puhumisesta pitää oikeesti loppua! Sulla voi olla omat harhat mutta älä tunge niitä tänne. Tunge ne sanonko minne? Sinne minne päivä ei paista. Pysytään nyt edes tosiasioissa jos ei mikään muu onnistu.