FARMI official 2023/2024, kausi 5.
Uudet kilpailijat on nyt julkistettu, mielipiteitä tulevasta kaudesta ja kilpailijoista.
Iltasanomat 10.8.2023:
"Ohjelma kuvataan viime kaudelta tutulla maatilalla, ja myös vanha tuttu pehtoori Terho Häkkinen jatkaa uudella kaudella.
Mukana kisassa ovat iskelmälegenda Ilkka "Danny" Lipsanen, viihdetaiteilija Johanna Pakonen, ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Tuplakääk-podcastista tutut juontajat Kirsikka Simberg ja Enni Koistinen, rokkari Archie Cruz, kuvanveistäjä Miina Äkkijyrkkä, Sohvaperunoista tuttu Michael Ntima, somevaikuttaja Mona Bling, viihdetaiteilija Veeti Kallio, mediapersoona Iida Vainio, poliitikko Merja Kyllönen, mediapersoona Wallu Valpio, tv-kokki Linnea Vihonen, reality-tähti Daniel Bile-Dani Lehtonen sekä taiteilija Sofia Zida.
Uutta kautta juontaa tuttuun tapaan Susanna Laine."
Katso lähetysajat : Farmi Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitellaan jo seuraavasta farmista. Toivottavasti sellainen voittaa jolla ei ole isoja rahoja.
Mediapersoona Iida Vainiolle vietävä rahat, velkaisena saa puhtaana käteen.
Niiku velkainen Jasmiina Yildizis sai.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka valitsi väärän lajin kun otti taidon. Ois ottanut tiedon niin olisi voinut olla ettei olisi pudonnut. Mutta sitten taas Merja olisi voinut voittaa. Merja ei tarvitse 30 000 euroa. Hyväpalkkainen poliitikko! Veetin toivon voittavan. Linnea vois pudota seuraavaksi !
En todellakaan toivo voittoa Merjalle. Aikamoinen peluri kylläkin on. En tykkää Merjasta muutenkaan. Linnea voisi todellakin pudota.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka valitsi väärän lajin kun otti taidon. Ois ottanut tiedon niin olisi voinut olla ettei olisi pudonnut. Mutta sitten taas Merja olisi voinut voittaa. Merja ei tarvitse 30 000 euroa. Hyväpalkkainen poliitikko! Veetin toivon voittavan. Linnea vois pudota seuraavaksi !
Kirsikka ei oikein osannut kuoria oikea oppisesti porkkanoita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uusi suosikki: Dani! Hän on niin aidosti innoissaan siitä, että pääsi tuonne takaisin ja siitä ylimääräisestä onnesta. Toivottavasti Dani menee loppuun asti!
Dani on ihan mukavan oloinen. Oli hyvillään, kun sai porkkanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan toivo voittoa Merjalle. Aikamoinen peluri kylläkin on. En tykkää Merjasta muutenkaan. Linnea voisi todellakin pudota.
Merjan voitto toisi valtiolla himpun verran verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tuo Kirsikka kuorii porkkanoita. Eihän kukaan tuolla tavoin kuori, hidut lentelee pitkin ympäriinsä.
Linnea kuori oikea oppisesti.
Niikö? Hyvä kun kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Veeti saa siis porkkanan. Vähän tylsää. Mä tykkäsin alkuun Veetistä, vaan nyt hänessäkin noussut pintaan ikävä voitonhimo ja junan alle vaikka paras kaveri jos se on tiellä :(
Kaikki siellä pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on uusi suosikki: Dani! Hän on niin aidosti innoissaan siitä, että pääsi tuonne takaisin ja siitä ylimääräisestä onnesta. Toivottavasti Dani menee loppuun asti!
Dani on ihan mukavan oloinen. Oli hyvillään, kun sai porkkanan.
Voisi jo aikuistua, reuhottaa joka suuntaan, eikä mistään tule valmista.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehtoina olivat voima tai taito.
Tuota ihmettelen, miksi porkkanat pitäisi kuoria kuorimaveitsellä ja samalla siivuttaa hukkaan hyvää ainesta. Porkkanassahan on hyvin ohut kuori, joka lähtee helposti raaputtamalla veitsellä. Itse olen aina putsannut porkkanat veitsellä raaputtaen, vain vihertävän pään leikannut veitsellä pois. Puhdasta on aina tullut!
Luulen, että Kirsikka oli nimenomaan se, joka alkoi puhua Miinasta epäedullisia juttuja. Hehän viettivät paljon aikaa yhdessä. Kirsikka kertoi jotain Linnea lle, joka tarttui heti tilaisuuteen. Paskapuhetta Linnealta väittää, että hän ei ole tottunut karskiin kielenkäyttöön. Jokainen ravintolassa työskennellyt tietää, miten hektisissä tilanteissa ei todellakaan muotoilla lauseita kohteliaisuusfraasein koristeltuina. Siis keittiön puolella.
Tökerösti ja törkeästi asia hoidettiin. Toivon, että totuus tulee julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku väittää ettei hommaa ole TÄYSIN käsikirjoitettu on sokea . sattumalta taito tehtävä on porkkanan kuorinta = tarvitaan kokki jatkoon. tietopuolella kysymyksiä porkkanasta voimalaji valittu niin että voimalla oli vähäinen merkitys. ratkaisu puhdas tuurilaji oisi yhtäreilusti voinut arpoa.ps miksi mädät omenat piti levitellä pitkin pihaa tuskin siivosivat ppsmiksi sitä kuollutta kanaa ei syöty.
Onko sinulla monestikin tapana syödä löytämiäsi raatoja?
Kaikkihan tietää että kana ym. riista linnut heti tapettua laitetaan roikkumaan ja lasketaan veri .. Ei tietenkään itsekseen kuollutta tai löydettyä raatoa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ihmettelen, miksi porkkanat pitäisi kuoria kuorimaveitsellä ja samalla siivuttaa hukkaan hyvää ainesta. Porkkanassahan on hyvin ohut kuori, joka lähtee helposti raaputtamalla veitsellä. Itse olen aina putsannut porkkanat veitsellä raaputtaen, vain vihertävän pään leikannut veitsellä pois. Puhdasta on aina tullut!
Farmilla on varaa tuhlata. Jokainen huomasi millainen kasa porkkanoista lähti roskiin ja loput viskottiin heiniin ladossa leikien. Ei minulla nälkä ole mutta vihastuttaa, kun joka saamarin ohjelmassa kerjätään rahaa kymmenen minuutin välein, nälkään kuoleville.
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko ne nauruun?
Itku pitkästä ilosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakso oli mitäänsanomaton, porkkanalla leikittelyä. Aikaisimmissa jaksoissa tuli esiin enemmän vanhaa maanviljelyskulttuuia: rehellistä työtä ja elämää Miinan ansiosta.
Tehtävät ovat niitä mitä ylhäältä annetaan. Niitä silloin tehdään, ovat mitä ovat. Jos Miina olisi ollut mukana tässä ko. jaksossa kilpailijana niin ihan samoin olisi porkkanoilla leikkinyt. Ei hän olisi voinut valita, että teenkin nyt tässä rehellistä työtä ja maanviljelyskulttuuria. Oletteko ihan pihalla ohjelman luonteesta.
Saattaa olla, että minäkin olen kartanolla.
Joku mainitsi, että aiemmin Farmilla on ollut järkevämpää toimintaa, ehkä se asukasaineskin oli toisenlaista.
Onneksi Dani voitti porkkanan eikä Sami.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ymmärtäisin jos päiväkodissa lapsukaisille laitettaisiin ihana puputaulu, jonka avoimiin suihin saisivat heitellä jopa porkkanoita. Mutta että aikuiset ihmiset leikkivät näin ruualla, sitä en tajua. Puhutaan, että monella tässä maassa on pula ruuasta, jopa nälkä.
Haluan ajatella, että porkkanat menivät lopuksi eläinten ruuaksi. Tää kolahtaa minuunkin aina, kun ruualla leikitään tai turhaan hukataan. Olen vissiin tosikko tässä suhteessa, ja tiedän, ettei kukaan nälkäinen ole siksi nälkäinen, et farmilla ruualla pelattiin. Mut joku siinä on, ettei tunnu oikealta.
Mutta eihän niille tehty muuta kuin kuorittu ja heitetty nurmikolle pahvisen kanin läpi? Vai menikö multa jotain ohi? Miksei ne kelpaa hevosille tuon jälkeen? Vai luuletko että hevoset nauttii porkkanansa posliinilautasilta pöydissä istuen?
Niin, siksi ajattelen, et menivät eläinten ruuaksi tuon jälkeen. Mistä helvatin posliinilautasilta? Mistä tuon nyt vedit?
Tuo ruualla leikkiminen saisi kyllä loppua.Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ruualla leikkiminen saisi kyllä loppua.Törkeää.
Kanan raadon olisi voinut käyttää ravinnoksi, vai lojuiko viikkoja pihalla. Jos kana oli tautinen, olisi ollut eläinlääkärin käynti paikallaan, muiden eläinten vuoksi ja ehkä ihmistenkin vuoks.
Toki toki, ilman kameroita Farmilla tapahtuu paljon, se on suuri salaisuus.
No ei siinä mitään, että joku erehtyy kanavalle ja jää katsomaan, Että joku tolkun ihminen lähtee moiseen mukaan, siis oikeesti. Jo on tuloja, eihän siinä käteen kuin vaivainen kymppitonni.