Lottovoitto (miljoona) on painajaiseni
Olisi aivan kamalaa voitttaa lotossa täysosuma silloin kun potissa on vain miljoona.
Kun maksaisi asunto- ja muut velat pois niin jäisi 700000. Meillä on puolison kanssa lottokimppa joten saisin vaivaiset 350000 käteen.
Jos tuon sijoittaisi johonkin hyviä osinkoja tuottavaan salkkun niin voisi saada 4% viosituoton. Huikeat 14000€ vuodessa eli vähän reilu tonni kuussa.
Olisi pakko jatkaa täyspäiväistä työntekoa ja jättipotin tuotoilla voisi heittää ehkä pari hikistä ulkomaan reissua vuodessa.
Ja jos rahoja ei sijoittaisi mihinkään vaan ottaisi suoraan käyttöön niin eihän 350000 riittäisi kuin ehkä viideksi vuodeksi.
Minimipotti pitäisi olla vähintään viisi miljoonaa.
Kommentit (36)
Kannattaa jättää varmaan lottoamatta sellaisilla kierroksilla jolloin päävoitto on vain miljoonan verran sitten, ettei vain painajaisesi toteudu!
No kyl meille kelpaisi ihan vaan tonttirahat vaikka . Ettei olla niin mammonan perään mutta kivaa toisaalta olisi ostaa venekin.
Siis sun mielestä se että voitta miljoonan on huonompi kun että ei voita ollenkaan? Varsin eriskummallinen logiikka.
Eipä hätää, 99,9999999% lottoajista ei voita 7 oikein.
Mitä.mä.luin.just.com
On sulla ongelmat!
Mulle riittäis vallan mainiosti koko loppuelämäksi
Tästä syystä en itse lottoa ellei potissa ole vähintään 5 miljoonaa. Vityttausi liikaa voittaa vain joku kämänen miltsi vaikka saisi seitsemän oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mitä.mä.luin.just.com
On sulla ongelmat!
Mulle riittäis vallan mainiosti koko loppuelämäksi
Ilmeisesti et odota itsellesi kovin pitkää loppuelämää.
Miljoona on surkea päävoitto.
Siitä kun maksaisi asuntovelan pois niin jäisi 800.000. Sitten siihen pakolliset lottovoittajan hankinnat eli vähän parempi auto (65000€) ja kesämökki (keskihinta 160000€) niin jäljelle jäisi 575.000€.
Puolison kanssa ollaan viisikymppisiä, eli rahan pitäisi riittää vähintään 30 vuotta. Kun tuon jäljelle jäävän summan jakaa kahdelle hengelle ja 30 vuodelle niin kk:ssa molemmille jäisi rahaa 798€/kk!! Siis alle köyhyysrajan!
Lisäksi eläkkeet jäisi olemattoman pieneksi jos lopettaisi työt 50 vuotiaana, joten olisi käytännössä pakko jatkaa töiden painamista lottovoiton jälkeen ettei kuole nälkään!
Mulle kelpaisi. Olen pienituloinen, muutama vuosi eläkeikään ja eläke tulee olemaan pieni. Velaton onneksi jo olen. Eläisin oikein mukavasti ja tuosta riittäisi lapsillekin apuja.
Vierailija kirjoitti:
250 000 euroa riittänyt minulle jo 12 vuodeksi. Voitin lotossa 800 000 euroa 14 vuotta sitten. Silloin oli 3 täysosumaa ja minulla niistä yksi.
Jos olisit sijoittanut passiivisiin pörssirahastoihin niin sijoituksesi arvo olisi nyt n. 2 miljoonaa euroa. Suomessa olisi niin paljon enemmän vaurautta jos talousoppia ja sijoittamista opetettaisiin kouluissa.
No ei huolta ei lotossa kukaan voita.
Ainoastaan rahanpesua tehdään veikkauksen toimesta kuten kaksi peräkkäistä maksimivoittoa laitettiin Siilinjärvelle.
Vierailija kirjoitti:
Ap unohti ottaa huomioon senkin, että maksamalla asuntolainan pois ei rahaa enää kulu niihin lyhennyksiin ja korkoihin, joten se raha jää päivittäiseen käyttöön.
Typerin asia mitä voit tehdä. Sijoita se ennemmin ja jäät 55 vuotiaana hyvärahaiselle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Älä lottoa. Problem solved.
Voitat joka kerta kun jätät laittamatta rahojasi siihen.
Mua taas kammottaa ajatus, että voittaisi jotain 10 miljoonaa tai yli. Pari miljoonaa sen sijaan olisi just sopiva määrä mulle.
No kaikilla on omat ongelmansa haha.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ajattelee että miljoona on jotenkin kamalan paljon, mutta ei sillä mitään klassista lottovoittajaelämää kyllä pääse viettämään kuin korkeintaan hetkeksi.
Jos haluaa elää koroilla (tai sijoituksilla) ja keskiverto keskiluokkaista vähän leveämmin niin pääomaa pitäisi olla vähintään 5-10 miljoonaa.
liikaa voittamalla menee monesti mopo käsistä eikä tiedä enää kehen luottaisi jos tieto voitosta leviäisi. Näitä tarinoita on maailmalta paljon, jotka toivovat etteivät olisi koskaan voittaneet lotossa. Tommonen milli toisi juuri turvaa tulevaisuuteen, voisi halutessaan opiskella lisää, samoin tieto että voi nostaa huonosta työpaikasta kytkintä ja etsiä rauhassa uutta kun on varapuskuria millä elää sillä välin.
Miljoonakin riittäisi, mutta tarvitsisin kyllä enemmänkin jotta voisin rakentaa unelmieni talon. Milli riittäisi tämän mörskän korjauttamiseen ja paljon muuhun, mutta todellinen unelmani on rakennuttaminen.